Natwerk wint pitch fietsvoordeelshop.nl

Natwerk is na een pitch met vijf andere bureaus verkozen tot reclamebureau van fietsvoordeelshop.nl. Het Amsterdamse creatieve bureau wordt verantwoordelijk voor de merkcampagne van de fietsenwinkel.

Fietsvoordeelshop.nl combineert online verkoop met 14 fysieke winkels door heel Nederland. Eerder dit jaar werd bekend dat de Louwman Group haar belang in Fietsvoordeelshop.nl verder uitbreidt om ambitieuze groeiplannen verder te kunnen realiseren. Natwerk is met het winnen van de pitch gekozen om deze ambitie waar te kunnen maken. De pitch werd begeleid door Ivonne Boumeester van 3MO.

Natwerk heeft de opdracht gekregen om op een onderscheidende manier de naamsbekendheid en zichtbaarheid van de fietsenwinkel verder te vergroten. De samenwerking is gestart met een strategisch traject om de positionering van Fietsvoordeelshop aan te scherpen naar een spraakmakend campagne-idee. Om de zichtbaarheid en naamsbekendheid te vergroten, is er gekozen voor een gefaseerde aanpak, inspelend op het gestaag opbouwen van een relatie met de doelgroep. Waarbij eerst radio en daarna televisie wordt ingezet.

De eerste radiocommercial is inmiddels uitgezonden. De radiocampagne wordt doorvertaald naar socials, interne en Point of Sale (POS) communicatie. Ook wordt gewerkt aan twee televisiecommercials die onderdeel uit zullen maken van de nieuwe campagne.

Hoewel het bij de woordcombinatie fiets en voordeel voor de hand ligt om aan de prijs te denken, richt de nieuwe campagne zich juist op de voordelen van het fietsen zelf.

Jens Bezemer, Head of Strategy van Natwerk: “Van boodschappen doen tot spullen verhuizen, en van de hond uitlaten tot naar je werk komen. De fiets is het belangrijkste stuk gereedschap in ons leven. Met deze campagne leggen we daarom de nadruk op alle fietsvoordelen. Want als je je fiets bij fietsvoordeelshop haalt, haal je alles uit je fiets.”

Henk Bakker, Marketing Manager fietsvoordeelshop.nl: “We waren direct enthousiast over het concept van Natwerk waarbij de betekenis van de merknaam centraal is komen te staan. De campagne benadrukt wat we natuurlijk allang wisten: aan fietsen zitten alleen maar voordelen.”

Credits:
Concept: Natwerk | Video: RubenPaulRuben

Natwerk is een niet normaal effectief reclamebureau dat marktstrategieën levert en door vertaalt naar spraakmakende oplossingen. Wij beïnvloeden daarmee de kern van het probleem. Op basis van een gerichte oplossing voor dat probleem, bieden we een oplossing waar de doelgroep niet over uitgepraat raakt. Niet normaal zijn, daar zetten we mensen die normaal uit staan voor reclame weer mee aan. Denk aan producten, activaties, slimme tools en communicatieconcepten waar de consument wél op zit te wachten. Niet normaal effectief noemen we dat, op zowel brand- als salesniveau.

www.natwerk.nl


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

[Vacatures] DPG Media zoekt een Redacteur Video Qmusic

23-09-2025 | 09:27:00
DPG Media is per direct op zoek naar Redacteur Video Qmusic - Amsterdam

Joe Public en ALDI benadrukken bekroonde kwaliteit in campagne

23-09-2025 | 09:04:00
Joe Public Amsterdam heeft voor ALDI een vervolg ontwikkeld in de Fans van Voordeel-campagne.

ARA Creative Agency ontwikkelt campagne Sok je mee

22-09-2025 | 15:54:22
Op Wereld Alzheimer Dag presenteert Team Alzheimer de campagne Sok je mee. Doel is zoveel mogelijk Alzheimer Socks te verkopen

Hart voor de Zaak ontwikkelt actie Week van de Stamceldonor

22-09-2025 | 13:49:52
De Week van de Stamceldonor is gestart met een koffiebekeractie op vijf treinstations en de Universiteit van Amsterdam.

Roorda ontwikkelt campagne rond intellectueel eigendom

22-09-2025 | 12:08:23
Vijf publieke organisaties uit België en Nederland zijn gestart met een campagne die ondernemers bewust maakt van de waarde van intellectueel eigendom.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.