Natwerk en Zilveren Kruis promoten zonbescherming op terrassen

Zilveren Kruis en Natwerk werken samen aan een campagne om het belang van zonbescherming en het voorkomen van huidkanker te benadrukken.

Huidkanker is de snelst toenemende en meest voorkomende vorm van kanker in Nederland. De campagne begon in juni met impactvolle beelden via out-of-home (OOH) en social media, en richt zich vanaf 17 juni op terrassen, waar 28 procent van de zonverbrandingen plaatsvindt.

In samenwerking met Tenue Soleil zijn speciale shotjes minerale zonnebrandcrème ontwikkeld en verspreid naar terrassen in Nederland, met een pilot in samenwerking met 3WO horecagroep in Amsterdam.

De campagne wordt ondersteund door een brede aanpak, waaronder OOH, bioscoop, online video, radio, POS-materialen, (TV) billboarding en sociale media. Daarnaast plaatst Zilveren Kruis dit jaar 120 smeerpalen op festivals en evenementen, waar gratis zonnebrandcrème beschikbaar zal zijn, zoals eerder succesvol uitgevoerd.

De campagne introduceert Zilveren Kruis' positionering: Beter voor jou, waarmee ze streven naar betere zorg en preventie voor iedereen.

Jan-Willem Evers, directeur commercie bij Zilveren Kruis: “Onder de noemer Samen kan het beter hebben we eerst, samen met Natwerk, de visie van het merk opnieuw gedefinieerd. Iedereen bij Zilveren Kruis is elke dag hard aan het werk om het verschil te maken voor onze klanten. En is steeds bezig om de maatschappelijke uitdagingen in de zorg aan te gaan. Want het kan beter. We weten we dat we daar iedereen voor nodig hebben, van zorgaanbieders tot de overheid en van werkgevers tot gemeenten.”

Reinier Steures, eigenaar van Natwerk: “Bij Natwerk geloven we dat een sterke positionering altijd vanuit de eigen kracht komt. In de gesprekken met de mensen bij Zilveren Kruis kwamen we erachter dat ze intrinsiek gemotiveerd zijn om de zorg en gezondheid te verbeteren. Daarom hebben we samengewerkt aan een merkverhaal waarin Zilveren Kruis haar maatschappelijke rol veel steviger laat zien. Binnen het merkverhaal gaan we oplossingen waar Zilveren Kruis aan werkt meer naar voren laten komen.”

Credits Fase 1, fotografie:
Klant: Zilveren Kruis | Bureau: Natwerk | Productie: Natwerk | Fotograaf: Maeve Stam |
Beeldbewerking: Atelier 99

Credits Fase 2, filmproductie en set fotografie:
Klant: Zilveren Kruis | Bureau: Natwerk | Productiemaatschappij: Czar | Regie: Marleen Jonkman | DOP: Thijmen Doornik | Edit: Amber Hooijmans | Grading & online: de Grot
Geluid & muziek: AMP Amsterdam | Set fotografie: Tim Stet

www.natwerk.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

Lees ook:

Drie talenten starten bij creatief bureau Natwerk

07-07-2025 | 14:42:01
Creatief bureau Natwerk heeft de afgelopen maanden drie nieuwe collega's aan het team toegevoegd. Nina van Ee, Charlotte Bergmans en Vera Kroll

Reinier Steures: Creativiteit vraagt om structuur

25-06-2025 | 08:30:00
Reinier Steures zit ontspannen in de bioscoop van Bruut wanneer hij met Peter Wybenga in gesprek gaat over recente ontwikkelingen bij het bureau.

Cannes 2025: Reinier Steures over Natwerk

19-06-2025 | 10:32:00
New Business Radio zendt deze week live uit vanaf het Cannes Lions International Festival of Creativity. Iedere dag spreken Bas Vlugt en Peter Wybenga met toonaangevende professionals uit media en marketingcommunicatie.

Coen Ruseler: Strategie leeft, creatie zit in Natwerks DNA

18-06-2025 | 09:13:08
Onlangs kondigde Natwerk vier toetredende aandeelhouders aan die in het directieteam en managementteam hebben plaats genomen. We spreken deze aandeelhouders in een reeks interviews hierover. Deze keer spreken we met Coen Ruseler, Managing Director van Natwerk.

Dawn aan de slag voor Natwerk

16-06-2025 | 15:11:00
Creatief bureau Natwerk heeft Dawn geselecteerd als extern reclamebureau. De keuze volgt op een oriëntatietraject onder begeleiding van pitchconsultant Peter van Leeuwen van Leone BV.

Gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.