Naomi van As in campagne HelloFresh tegen voedselverspilling

Jaarlijks verspilt een Nederlander gemiddeld 33,4 kilo aan voeding. Maaltijdboxleverancier HelloFresh daagde de voormalige hockeyster Naomi van As uit om met dit gewicht een work-out te maken om Nederlanders in beweging te krijgen tegen voedselverspilling.

Tientallen kilo’s in de prullenbak

Nederlandse huishoudens verspillen gezamenlijk meer dan 570.000 ton voedsel per jaar. De meest verspilde voedingswaren zijn brood en deegwaren (6,2 kg), groente (4,4 kg) en fruit (4,3 kg). Uit onderzoek blijkt dat twijfel of een product nog goed genoeg is of omdat deze over de datum is de twee grootste redenen zijn voor voedselverspilling. 

In beweging tegen voedselverspilling

Voor de work-out video doet Naomi een poging om te sporten in een vest met een draaglast van 33,4 kilo, het gewicht dat de Nederlander jaarlijks gemiddeld aan eten weggooit. Naomi van As: "Toen ik het sportvest aantrok, schrok ik; dat kan ik niet dragen! Ik wist niet dat we jaarlijks zoveel eten per persoon weggooien." Naomi daagt Nederlanders uit om onderstaande online work-out te proberen en mensen op die manier in beweging te krijgen tegen voedselverspilling.

www.hellofresh.nl

Mis geen nieuws meer en volg ons op LinkedIn

Lees ook:

Cheil en WWF lanceren AI-campagne tegen plasticvervuiling

22-07-2025 | 13:37:00
In Seoul is een buitenreclamecampagne gestart waarin dieren verstrikt in plastic afval centraal staan.

Total Design behaalt B Corp-certificering

22-07-2025 | 11:15:10
Het bureau sluit zich daarmee aan bij een wereldwijde beweging van bedrijven die zakelijk succes combineren met maatschappelijke verantwoordelijkheid.

Abovo Maxlead ontvangt B Corp Certificering

22-07-2025 | 09:58:15
De certificering onderstreept dat duurzaamheid en transparantie binnen het bureau verankerd zijn.

10 marketingtrends in 2025 volgens Marketing Report

22-07-2025 | 09:01:00
10 marketingtrends in 2025 volgens Marketing Report. Merken worden menselijker, communicatie scherper en technologische innovatie dieper verweven met creativiteit

Polarisatie rond duurzaamheid groeit in Nederland

15-07-2025 | 13:08:45
Dit blijkt uit de voorjaarsmeting van de Monitor Merk & Maatschappij (MMM) 2025 van MarketResponse en b-open.

Gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.