Na Malou Petter ook Art Rooijakkers weg bij Nieuws van de Dag

Thomas van Groningen is aangesteld als vaste presentator

Art Rooijakkers is gestopt bij het opinieprogramma Nieuws van de Dag dat Talpa Network samen met de Telegraaf maakt en op SBS 6 uitzendt. Hij blijft bij Talpa Network werken, maar bij welk programma is nog onduidelijk. Thomas van Groningen is aangesteld als vaste presentator.

Op 11 augustus 2025 stopte Malou Petter, die haar contract liet ontbinden en naar Talpa Network overstapte vanuit het NOS Journaal. Zowel Malou Petter als Art Rooijakkers kunnen zich niet vinden in de gekozen inhoudelijke (populistische, centrumrechtse) lijn van het programma Nieuws van de Dag. Beide presentatoren werden bij de start aangeprezen als anchors van dit programma. Art Rooijakkers was overigens tot aan mei circa 4 maanden niet te zien in het programma, omdat hij stemproblemen had.

Malou Petter gaf aan dat het programma niet matcht met haar journalistieke waarden en zich niet kan vinden in de huidige koers. Art Rooijakkers schreef op zijn eigen Instagram zich minder thuis te voelen bij de steeds groter wordende opiniekant van het programma.  

Thomas van Groningen

Thomas van Groningen was al als vaste invaller aan het programma verbonden en neemt de presentatie voortaan dagelijks op zich. Pim Sedee blijft als vaste invaller betrokken bij het programma. Thomas van Groningen: "Ik geloof heel erg in Nieuws van de Dag als programma. Dit kan de plek zijn waar Nederland zich aan het begin van de avond laat bijpraten over het gesprek van de dag, op een toegankelijke en vrolijke manier. Wij zorgen voor de feiten, onze experts voor de duiding en de opiniemakers proberen ons aan het denken te zetten. Ik heb er heel veel zin in!"

Niet mijn plek

Art Rooijakkers: "Met open vizier begon ik aan dit spannende, nieuwe project. Zoals het hoort bij een programma in ontwikkeling, ging dat niet zonder slag of stoot. Maar driekwart jaar later moet ik toch concluderen dat de desk van Nieuws van de Dag niet mijn plek is. Dat is jammer, maar ik heb het geprobeerd. Niet zonder risico en dat is iets waar ik met trots op terugkijk. Ik kijk uit naar de andere projecten die ik voor Talpa Network mag gaan doen, te beginnen met een spannend, nieuw programma waarover jullie snel meer horen."

Frans Klein, directeur video van Talpa Network: "Thomas van Groningen heeft zich de afgelopen maanden als invaller bij Nieuws van de Dag bewezen met scherpe journalistieke interviews en een heldere presentatie. Met het vertrek van Art Rooijakkers kiezen we nu voor één herkenbaar gezicht en we zijn blij dat dit Thomas van Groningen is. Tegelijkertijd bedanken we Art Rooijakkers voor zijn bijdrage aan de opbouw van het programma. We zijn blij dat hij aan Talpa Network verbonden blijft en kijken uit naar de nieuwe programma's die we samen met hem gaan maken."  

Nieuws van de Dag bestaat sinds 6 januari 2025.

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 Lees ook:

Duitse rechter verbiedt Amazon automatisch over laten gaan Prime Video-klanten naar reclameversie

19-12-2025 | 12:09:18
Een rechter in het Duitse München heeft Amazon terecht gewezen met het automastisch laten overgaan van Prime Video-klanten naar de reclameversie die in februari 2024 werd geïntroduceerd

[DutchMedia Podcast] met Ruud de Langen over 2025 en 2026

19-12-2025 | 11:23:43
David de Jong en Taco Jelgersma maken in samenwerking met Audiohuis de tweewekelijkse DutchMedia Podcast. In deze podcast gaan zij in op actuele onderwerpen uit de wereld van media, marketing en telecom. Feiten en een mening met een bite

ACM en Telecompaper: minder tv-aansluitingen

18-12-2025 | 22:18:00
De Autoriteit Consument & Markt (ACM) en Telecompaper constateren dat de tv-distributiemarkt zowel in omzet als in aantal abonnees blijft krimpen. Er zijn volgens de ACM eind Q3, 2025 6,71 miljoen huishoudens met een tv-aansluiting

CANAL+ zet cinema centraal in campagne TANGO

18-12-2025 | 11:22:00
Met de campagne benadrukt het concern zijn langdurige band met de filmindustrie en positioneert het zich als partner binnen het creatieve proces van film.

Strijd om Warner Bros. Discovery: officiële afwijzing bod Paramount Skydance

18-12-2025 | 01:23:00
De zogeheten board van Warner Bros. Discovery heeft het vijandige het bod van Paramount Skydance om het bedrijf voor 108,4 miljard over te nemen, afgewezen en raadt aandeelhouders af om daarop in te gaan
 

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

NS geeft jongeren 40 procent korting op treinreizen

19-12-2025 | 12:32:01
NS ontwikkelde de campagne samen met TBWA\NEBOKO. Met een lichte toon wil NS ouders helpen hun taxi-rol los te laten

SuperRebel en Bruut ontwikkelen Europese campagne voor Goliath Games

18-12-2025 | 22:53:05
SuperRebel Agency en Bruut hebbben een Europese online campagne ontwikkeld voor Goliath Games en het kaartspel Shit Happens

CANAL+ zet cinema centraal in campagne TANGO

18-12-2025 | 11:22:00
Met de campagne benadrukt het concern zijn langdurige band met de filmindustrie en positioneert het zich als partner binnen het creatieve proces van film.

Coca-Cola en FIFA starten FIFA World Cup Trophy Tour

18-12-2025 | 10:14:10
De wereldwijde tour biedt fans de kans om de originele WK-trofee te zien in aanloop naar het WK voetbal van 2026

LINDA. breidt portfolio uit met LINDA.mini

18-12-2025 | 09:40:00
Met deze uitbreiding richt het mediabedrijf zich op aanstaande moeders en ouders van kinderen van 0 tot en met 4 jaar.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.