Motivaction en Media.Monks ontwikkelen Gen AI-persona’s

Onderzoek- en adviesbureau Motivaction en digitaal bureau Media.Monks ontwikkelen samen AI-gedreven persona’s. De twee partijen gebruiken hun gezamenlijke data en AI-kennis in de ontwikkeling van AI-persona’s die gebruik maken van Large Language Models (LLM). Met deze ontwikkeling op het gebied van persona’s, kunnen marketeers met de Gen AI-persona’s in gesprek gaan en zo veel beter gebruik maken van de data die beschikbaar is om informatie te genereren, over bijvoorbeeld merkbeleving of nog te lanceren producten en diensten.

Interactieve persona’s

De Human Data & Insights experts van Motivaction werken samen met de AI-experts van Media.Monks aan de mogelijkheid om LLM’s te laten opereren in combinatie met rijke onderzoeksdata. De uitgebreide Human Data onderzoeksdatabase van Motivaction, inclusief het Mentality model, vormt het ideale uitgangspunt om de doorontwikkeling te maken naar interactieve persona’s; persona’s die deze specifieke kenmerken vertegenwoordigen en waarmee een persoonlijk gesprek gevoerd kan worden zelfs nog voor een campagne van start gaat.

Kevin Hengstz, Human Data & Insights expert bij Motivaction: "Persona’s zijn een veelgebruikte methode binnen de reclamebranche en daarbuiten, het helpt je om je in andere personen te verplaatsen. Stel je eens voor dat je, door LLM's toe te passen op deze persona's, nu ook echt met 'andere personen' kunt sparren over jouw nieuwe concept. Dat is onze gezamenlijke ambitie."

Vanessa Hofland, Managing Director van Media.Monks: "Er wordt binnen onze eigen organisatie al veel gebruikgemaakt van Gen AI-persona’s. Dat onze klanten een gesprek kunnen hebben met Gen AI-persona’s maakt het naast innovatief ook extra waardevol. Wie zou er nou niet met bestaande – of nieuwe – doelgroepen in gesprek willen gaan en op zo’n slimme manier data willen gebruiken?”

www.mediamonks.com

www.motivaction.nl

Lees ook:

Gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.