Motivaction en Media.Monks ontwikkelen Gen AI-persona’s

Onderzoek- en adviesbureau Motivaction en digitaal bureau Media.Monks ontwikkelen samen AI-gedreven persona’s. De twee partijen gebruiken hun gezamenlijke data en AI-kennis in de ontwikkeling van AI-persona’s die gebruik maken van Large Language Models (LLM). Met deze ontwikkeling op het gebied van persona’s, kunnen marketeers met de Gen AI-persona’s in gesprek gaan en zo veel beter gebruik maken van de data die beschikbaar is om informatie te genereren, over bijvoorbeeld merkbeleving of nog te lanceren producten en diensten.

Interactieve persona’s

De Human Data & Insights experts van Motivaction werken samen met de AI-experts van Media.Monks aan de mogelijkheid om LLM’s te laten opereren in combinatie met rijke onderzoeksdata. De uitgebreide Human Data onderzoeksdatabase van Motivaction, inclusief het Mentality model, vormt het ideale uitgangspunt om de doorontwikkeling te maken naar interactieve persona’s; persona’s die deze specifieke kenmerken vertegenwoordigen en waarmee een persoonlijk gesprek gevoerd kan worden zelfs nog voor een campagne van start gaat.

Kevin Hengstz, Human Data & Insights expert bij Motivaction: "Persona’s zijn een veelgebruikte methode binnen de reclamebranche en daarbuiten, het helpt je om je in andere personen te verplaatsen. Stel je eens voor dat je, door LLM's toe te passen op deze persona's, nu ook echt met 'andere personen' kunt sparren over jouw nieuwe concept. Dat is onze gezamenlijke ambitie."

Vanessa Hofland, Managing Director van Media.Monks: "Er wordt binnen onze eigen organisatie al veel gebruikgemaakt van Gen AI-persona’s. Dat onze klanten een gesprek kunnen hebben met Gen AI-persona’s maakt het naast innovatief ook extra waardevol. Wie zou er nou niet met bestaande – of nieuwe – doelgroepen in gesprek willen gaan en op zo’n slimme manier data willen gebruiken?”

www.mediamonks.com

www.motivaction.nl

Lees ook:


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Innocent en DCVF zetten superscanner opnieuw in

18-09-2025 | 15:46:00
Innocent en bureau DCVF hebben de superscanner ontwikkeld: een activatie die voorbijgangers koppelt aan een passende super smoothie

Ministerie en Monks starten campagne Blijf in beeld

18-09-2025 | 13:11:02
Het Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties (BZK) start samen met bureau Monks de campagne Blijf in beeld

[Vacancy] Initiative has a position for Innovation Lead (OOH) Nike Initiative

18-09-2025 | 09:04:00
Initiative is directly looking for Innovation Lead (OOH) Nike Initiative - Netherlands

Cogonez versterkt rol Port of Amsterdam tijdens SAIL 2025

17-09-2025 | 16:31:00
Tijdens SAIL 2025 trok Amsterdam ruim twee en een half miljoen bezoekers en meer dan 10 duizend boten.

DEPT ontwikkelt More Time for Life-campagne voor Brother

17-09-2025 | 15:28:51
Brother is een Europese campagne gestart in vijftien landen om zijn inkjetprinters voor kleine bedrijven en thuiskantoren te promoten.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.