Monks wereldwijd contentpartner voor Amplifon

Amplifon werkt samen met S4 Capital's Monks aan de ontwikkeling van een wereldwijd content-at-scale-model. Vanuit deze samenwerking ondersteunt Monks het hoorzorgbedrijf bij het realiseren van een centraal aangestuurde strategie en uitvoering voor onder andere Beter Horen, Comfoor en EmiD.

De samenwerking richt zich op het opzetten van een gecentraliseerd model waarin creatie en productie op schaal worden georganiseerd. Dit moet leiden tot meer efficiëntie, consistentie en kwaliteit, terwijl lokale teams zorgdragen voor de culturele en taalkundige afstemming in belangrijke markten.

Expertisecentrum in Milaan

Het expertisecentrum komt in Milaan, waar het hoofdkantoor van Amplifon is gevestigd. Vanuit daar worden wereldwijde campagnes aangestuurd in samenwerking met lokale teams. Het model maakt grootschalige personalisatie mogelijk en ondersteunt een uniforme klantbeleving over verschillende markten heen.

Vanessa Hofland, Managing Director Monks Nederland: "We hebben een nieuwe visie en een nieuw ecosysteem nodig in onze branche. Dit ecosysteem verbindt het beste talent met de beste technologie. Hiermee helpen we Amplifon de beste klantervaring te bieden door middel van snelheid, kwaliteit en kostenbesparingen. We kijken ernaar uit om dit model samen uit te bouwen en naar een succesvolle samenwerking."

Internationale schaal en lokale nuance

Giuseppe Azzone, Managing Director Monks Italië: "We zijn enthousiast om deze nieuwe aanpak bij Amplifon te introduceren, die zorgt voor meer wereldwijde consistentie en schaalbaarheid. Door de marketing te organiseren vanuit een expertisecentrum in Milaan en verbindingen met lokale teams, leggen we samen de basis voor een multidimensionaal merk dat nieuwe manieren creëert om dagelijks en overal contact te maken met haar consumenten."

De samenwerking betreft onder andere de markten in de Verenigde Staten, Canada, Italië, Spanje, Portugal, Frankrijk, Australië, Nieuw-Zeeland, Duitsland, Zwitserland, België en Nederland.

www.monks.com

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

Monks Nederland slankt af bij introductie AI-visie

12-12-2025 | 12:34:00
Monks Nederland heeft de afgelopen periode een proces doorgemaakt waarbij het zal afslanken. Het bedrijf bevestigt aan Marketing Report dat het intern een andere visie heeft gepresenteerd die inspeelt op met name AI-ontwikkelingen

Beursupdate S4Capital (Monks): 10 procent lagere omzet voor 2025 verwacht

24-11-2025 | 15:20:00
S4Capital heeft via een beursupdate gegeven waarin het aangeeft dat de omzet voor 2025 naar verwachting zal dalen met 10 procent ten opzichte van 2024

Monks ontwikkelt Veerkracht-campagne voor Pink Ribbon

28-10-2025 | 17:25:00
Kleine gebaren zijn nooit echt klein. Een berichtje, een knuffel, een herinnering of een cadeautje: ze brengen steun, hoop en bouwen veerkracht, in de ander en in onszelf.

Monks introduceert Insights Agent

10-10-2025 | 17:11:00
Het datagedreven bureau Monks heeft zijn AI-agent ecosysteem Monks.Flow uitgebreid met de lancering van Insights Agent. Insight Agent is een tool die marketeers helpt culturele trends te begrijpen en daar direct op te reageren.

Werken met de Toekomst: OCW lanceert onderwijs­campagne

01-10-2025 | 13:51:00
Het ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap heeft een campagne gelanceerd die studiekiezers een ander perspectief biedt op werken in het onderwijs


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Primeur: Video Ads op basis van Cost per Sale bij TradeTracker

18-12-2025 | 00:00:00
Hiermee biedt het bedrijf adverteerders en publishers de mogelijkheid om videocontent in te zetten met de zekerheid dat er alleen wordt betaald bij daadwerkelijke conversie.

Stedin zet energietransitie centraal in employer branding

17-12-2025 | 13:56:00
Stedin heeft een employer branding campagne gelanceerd onder de naam Werk dat energie oplevert. De campagne is ontwikkeld in samenwerking met bureau N=5.

StudioM eert bekerhelden in Eurojackpot KNVB Beker-campagne

17-12-2025 | 12:53:00
De contentserie markeert dat het bekertoernooi voortaan de naam Eurojackpot KNVB Beker draagt en richt zich op de spelers die het toernooi kleur geven.

ABU en Higuita doorbreken beeld rond uitzendwerk

17-12-2025 | 10:37:19
In de campagne vertellen uitzendkrachten zelf hoe hun werk aansluit bij hun leven en ontwikkeling.

LePub en Heineken stimuleren echte gesprekken

17-12-2025 | 09:27:15
Met de pilot Could Have Been a Heineken willen de partijen mensen stimuleren om minder te communiceren via audio en vaker face-to-face af te spreken.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Daan Dekkers

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.