
Monks wereldwijd contentpartner voor Amplifon
Amplifon werkt samen met S4 Capital's Monks aan de ontwikkeling van een wereldwijd content-at-scale-model. Vanuit deze samenwerking ondersteunt Monks het hoorzorgbedrijf bij het realiseren van een centraal aangestuurde strategie en uitvoering voor onder andere Beter Horen, Comfoor en EmiD.
De samenwerking richt zich op het opzetten van een gecentraliseerd model waarin creatie en productie op schaal worden georganiseerd. Dit moet leiden tot meer efficiëntie, consistentie en kwaliteit, terwijl lokale teams zorgdragen voor de culturele en taalkundige afstemming in belangrijke markten.
Expertisecentrum in Milaan
Het expertisecentrum komt in Milaan, waar het hoofdkantoor van Amplifon is gevestigd. Vanuit daar worden wereldwijde campagnes aangestuurd in samenwerking met lokale teams. Het model maakt grootschalige personalisatie mogelijk en ondersteunt een uniforme klantbeleving over verschillende markten heen.
Vanessa Hofland, Managing Director Monks Nederland: "We hebben een nieuwe visie en een nieuw ecosysteem nodig in onze branche. Dit ecosysteem verbindt het beste talent met de beste technologie. Hiermee helpen we Amplifon de beste klantervaring te bieden door middel van snelheid, kwaliteit en kostenbesparingen. We kijken ernaar uit om dit model samen uit te bouwen en naar een succesvolle samenwerking."
Internationale schaal en lokale nuance
Giuseppe Azzone, Managing Director Monks Italië: "We zijn enthousiast om deze nieuwe aanpak bij Amplifon te introduceren, die zorgt voor meer wereldwijde consistentie en schaalbaarheid. Door de marketing te organiseren vanuit een expertisecentrum in Milaan en verbindingen met lokale teams, leggen we samen de basis voor een multidimensionaal merk dat nieuwe manieren creëert om dagelijks en overal contact te maken met haar consumenten."
De samenwerking betreft onder andere de markten in de Verenigde Staten, Canada, Italië, Spanje, Portugal, Frankrijk, Australië, Nieuw-Zeeland, Duitsland, Zwitserland, België en Nederland.
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
Monks introduceert Insights Agent
Werken met de Toekomst: OCW lanceert onderwijscampagne
Ministerie en Monks starten campagne Blijf in beeld
S4Capital (Monks): omzetdaling en groter verlies in H1, 2025
Monks en VAST starten AI-ready platform voor media en sport
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
Bekende Nederlandse vrouwen delen ervaringen in TENA-campagne
Diggy Dex en nabestaanden brengen herinneringslied uit voor Monuta
[Vacatures] Mediahuis zoekt een Projectmanager
Intertoys lanceert Speelboek 2025 op kinderinitiatief
Tijjani Reijnders wordt gezicht van Rexona in Nederland
Dit artikel is gepubliceerd door: Daan Dekkers