Monkeys & Bananas activeert Gen Z voor SPAR op TikTok

SPAR werkt samen met bureau Monkeys & Bananas aan Flavour ID, een campagne op TikTok gericht op Gen Z. De campagne presenteert het assortiment van SPAR via content waarin eten wordt gepositioneerd als onderdeel van iemands identiteit.

Centraal in de aanpak staat de manier waarop jongeren zich via eten uitdrukken. Monkeys & Bananas ontwikkelde een strategie waarin herkenbaarheid en humor voorop staan. Daarbij worden AI-gegenereerde inzichten gecombineerd met content die aansluit bij het mediagedrag van de doelgroep.

Vijf formats op TikTok

De campagne bestaat uit vijf formats, waaronder sketches over food-etiquette, snackhacks op basis van AI, snackvoorspellingen en snack-dilemma’s. De formats worden uitgewerkt door creators die dicht bij de doelgroep staan.

Meraux de Schutter, strateeg bij Monkeys & Bananas: "We willen jongeren niet aanspreken met reclame, maar met formats waar ze écht op aanslaan. We combineren TikTok-native formats met AI-insights en creators die dicht op de doelgroep zitten. Van snack-dilemma’s tot sterrenbeeld-snacks: alles draait om herkenbaarheid, humor en interactie."

Focus op sociale relevantie van snacks

SPAR wil met deze samenwerking jongeren bereiken op een manier die past bij hun mediagedrag en voorkeuren.

Chrischa Ligtenberg, marketingmanager bij SPAR: "Met de campagne Flavour ID maken we food weer leuk en sociaal relevant. We willen jongeren bij SPAR niet alleen bereiken, maar ook verrassen – met een snack, een glimlach én een TikTok-moment."

De campagne is inmiddels gestart op TikTok en wordt verspreid via zowel in-house formats als content van Brand Creators.

www.monkeysandbananas.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

 

Lees ook:

Peter van Wijnaerde: Porno gaat ons redden van big tech

30-06-2025 | 09:12:46
Vroeger waren er drie soorten videobanden. Je had Betamax, Video 2000 en VHS. Technisch gezien waren Betamax en Video 2000 beter. Toch won VHS.

Koen Denolf: Laat voelen dat je de opdracht wilt binnenhalen

30-06-2025 | 06:17:00
[Column] Koen Denolf: Wat voor onbeschaamde pitchen sommige bedrijven uitschrijven

Zen en de kunst van vooruitkijken

27-06-2025 | 11:34:00
De agenda zit vol, het team zit aan zijn limiet, en toch kloppen er nieuwe projecten aan de deur.

Cees Faes: Daddy Issues

27-06-2025 | 11:01:00
We projecteren nogal wat op zo’n term. In Nederland heeft “Daddy” immers vrij specifieke connotaties

[Vacatures] AndAgency Amsterdam zoekt een Sr. Client Manager

27-06-2025 | 09:52:00
AndAgency Amsterdam is per direct op zoek naar Sr. Client Manager - Fulltime · Amsterdam
 

Gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.