Mobilize Duo wint Autovisie Microcartest 2025

De Mobilize Duo is door de redactie van Autovisie uitgeroepen tot slimste stadsoplossing in de jaarlijkse Microcartest. In deze vergelijking neemt het magazine zeven microcars en brommobielen onder de loep die zich richten op stedelijk gebruik.

Autovisie test zeven microcars op bruikbaarheid en comfort

In de nieuwste editie van Autovisie Magazine analyseert de redactie hoe geschikt, comfortabel, veilig en aantrekkelijk microcars zijn in het dagelijks verkeer. Het segment groeit snel en vormt een alternatief voor de traditionele kleine auto. De Mobilize Duo scoort het best dankzij zijn compacte formaat, ontwerp, rijeigenschappen en prijsstelling. De Fiat Topolino volgt op de tweede plaats vanwege het minimalistische karakter en de prijs.

Jaco Bijlsma, hoofdredacteur Autovisie: "De Mobilize Duo laat zien dat het microcar-segment volwassen wordt. Waar de bouwkwaliteit van de meeste modellen nog altijd tekortschiet, blinkt de Duo uit door design en goede afwerking en een prettig rijgedrag. Zijn korte draaicirkel maakt hem ideaal voor in de stad. Ook daarbuiten staat hij zijn mannetje, want hij is er voor een bescheiden meerprijs ook als 80 km-versie."

Microcars als alternatief voor de stadsauto

Nu stadsauto’s uit het A-segment verdwijnen, ontstaan er kansen voor kleinere mobiliteitsoplossingen. Microcars vallen onder de L6e- of L7e-regelgeving. Sommige modellen zijn te besturen vanaf 16 jaar met een AM-rijbewijs, terwijl andere een B-rijbewijs vereisen en tot 90 kilometer per uur kunnen rijden.

Testresultaten in Autovisie 15

De test vond plaats in en rond Amsterdam en beoordeelde de voertuigen op rijcomfort, actieradius, binnenruimte, afwerking, prijs, prestaties en inzetbaarheid in stadsverkeer. De volledige resultaten zijn te lezen in Autovisie 15, die nu in de winkel en online verkrijgbaar is.

Bekijk hier direct de resultaten. 

Afbeelding: Autovisie/Noël van Bilsen

www.mediahuis.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

[Vacatures] Mediahuis zoekt een Online Redacteur Dagblad van het Noorden & Leeuwarder Courant (Tijdelijk)

08-10-2025 | 10:23:00
Mediahuis is per direct op zoek naar Online Redacteur Dagblad van het Noorden & Leeuwarder Courant (Tijdelijk) - Leeuwarden en/of Groningen

[Vacatures] Mediahuis zoekt een Beeldredacteur De Telegraaf

08-10-2025 | 10:06:00
Mediahuis is per direct op zoek naar Beeldredacteur De Telegraaf - Amsterdam

Audiohuis lanceert podcast Met Nadia in Parijs

03-10-2025 | 16:32:00
Audiohuis komt met de wekelijkse podcast onder de titel Met Nadia in Parijs waarin presentatrice en journalist Nadia Palesa Poeschmann een bijzondere Nederlander ontmoet die in Parijs is gaan wonen en werken

[Vacatures] Mediahuis zoekt een Verslaggever bij Dagblad van het Noorden

01-10-2025 | 10:00:00
Mediahuis is per direct op zoek naar Verslaggever bij Dagblad van het Noorden - Emmen

[Vacatures] Mediahuis zoekt een Online Redacteur (Tijdelijk)

01-10-2025 | 09:23:00
Mediahuis is per direct op zoek naar Online Redacteur (Tijdelijk) - Leeuwarden en/of Groningen
 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

[Marketing Week] Bob Koigi: Addressable tv: de onbenutte goudmijn voor marketeers

10-10-2025 | 16:07:15
Een aanzienlijke strategische kloof kost adverteerders miljoenen aan potentiële omzet en bereik. Nieuw onderzoek van DISH Media, ontwikkeld in samenwerking met Janus Strategy & Insights, onthult dat marketeers door het onderbenutten van addressable TV systematisch 31,6 miljoen Amerikaanse volwassenen over het hoofd zien, een segment dat alleen effectief via dit kanaal bereikt kan worden.

[Vacatures] Clear Channel zoekt een Sales Support bij Bauer Media Outdoor Nederland

10-10-2025 | 11:45:00
Clear Channel is per direct op zoek naar Sales Support bij Bauer Media Outdoor Nederland

[Vacatures] Clear Channel zoekt een Planner (Customer Succes) bij Bauer Media Outdoor Nederland

10-10-2025 | 10:58:00
Clear Channel is per direct op zoek naar Planner (Customer Succes) bij Bauer Media Outdoor Nederland

Dawn en Vattenfall maken stroompieken hoorbaar

10-10-2025 | 10:53:00
Vattenfall lanceert samen met bureau Dawn en 100% het Vattenfall Kamerorkest — een audiovisuele installatie die de disbalans in stroomverbruik hoorbaar maakt

NABV kiest LevelUP Digital voor merkcampagne We Are Airsoft

09-10-2025 | 16:30:00
De Nationale Airsoft Belangen Vereniging (NABV) heeft gaming agency LevelUP Digital gekozen voor de uitvoering van haar merkcampagne We Are Airsoft.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.