Megawatt verkrijgt B Corp-certificering

Met het behalen van de B Corp-certificering toont Megawatt haar toewijding aan een duurzamere en socialere bedrijfsvoering. Zoals CEO Stephan Kwast zelf zegt, voelt het 360°-bureau een sterke verplichting om meer verantwoordelijke keuzes te maken voor de mensen en de wereld om ons heen. Megawatt beschouwt deze certificering als een mijlpaal en een middel om hun bedrijfsvoering te beoordelen, doelen te stellen en verdere verbeteringen door te voeren.

Charley Peereboom, Managing Director Megawatt: "We zijn strategisch en creatief in het creëren van de juiste boodschap die de doelgroep weet te raken, en op die manier vergroten we onze positieve impact op de maatschappij verder. De B Corp certificering was geen doel op zich, maar een middel om ons commitment te geven aan een betere en positieve toekomst van onze branche. Gedurende het bijna twee jaar durende B Corp-traject heeft Megawatt continu gewerkt aan verbeteringen voor een duurzamer en socialer bureau. Het hele proces omvatte meerdere stappen, van impactanalyse tot verbetering en verificatie door B Lab, de onafhankelijke non-profitorganisatie achter de certificering."

Hoe werkt de B Corp-certificering?  

Elke B Corp voldoet aan hoge normen voor sociale en milieu-gerelateerde prestaties. Bedrijven worden beoordeeld op vijf onderdelen: beleid, werknemers, milieu, gemeenschap en klanten. Om gecertificeerd te worden, moet een bedrijf minimaal 80 punten behalen. Megawatt scoorde 91,7 punten en bevindt zich daarmee in goed gezelschap van bedrijven als Tony’s Chocolonely, Clipper en Brabantia. Om de certificering te behouden, zal Megawatt elke drie jaar opnieuw beoordeeld worden. 

Megawatt hoopt met haar toewijding voor een duurzame verandering een inspiratie te zijn voor anderen en hiermee een positieve invloed uit te oefenen op de creatieve industrie.

www.megawatt.agency

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

[Vacatures] Megawatt zoekt een Content Creator

10-12-2025 | 08:10:00
Megawatt is per direct op zoek naar Content Creator

Charley Peereboom Business Lead bij Happy Horizon

06-11-2025 | 09:00:00
Charley Peereboom is gestart als Business Lead Commercie Brand, Content & PR bij Happy Horizon.

ESN en Megawatt zetten in op wereldrecordpoging in Rotterdam

02-10-2025 | 15:44:00
De poging maakt deel uit van de campagne Push Forward en brengt honderd sporters samen voor een gezamenlijke fysieke en mentale uitdaging.

Megawatt begeleidt entree ESN op Nederlandse markt

26-09-2025 | 08:37:00
Megawatt ontwikkelde de activatie en begeleidt de volledige introductie, inclusief de opening van de eerste fysieke ESN Store op Rotterdam Centraal.

HappyLife en Megawatt lanceren essence-campagne

02-09-2025 | 14:53:55
Met een roze caravan en de slogan Make beauty fun trekt essence langs festivals en winkelcentra om bezoekers kennis te laten maken met de producten.


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Dentsu Creative tekent voor eindejaarsfilm Rabobank

15-12-2025 | 16:13:14
Centraal staat de rol die de bank speelt op dagelijkse momenten die voor klanten van belang zijn.

Rebranding van Whello krijgt vorm via eigen merchandise

15-12-2025 | 12:01:51
De kledinglijn met abstracte designs maakt het merkverhaal zichtbaar op de werkvloer en versterkt het werkgeversmerk.

NOISE kiest user-generated aanpak in vuurwerkcampagne

15-12-2025 | 11:27:00
NOISE maakt onderdeel uit van het Only-netwerk en bestaat deze maand 20 jaar.

[Vacatures] Key Agency zoekt een Community Manager / Webcare Agent

15-12-2025 | 09:23:00
Key Agency is per direct op zoek naar een Community Manager / Webcare Agent - 5-15 uur per week - Remote

Bruut en Rraarr lanceren documentaire voor Over Morgen

15-12-2025 | 09:20:00
De campagne stelt de menselijke waarde van zorg centraal en toont het dagelijks werk van zorgmedewerkers van dichtbij.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.