Megawatt ontwikkelt publiekscampagne voor World Animal Protection

Megawatt Digital ontwikkelde een online campagne voor World Animal Protection om aandacht te vragen voor de wereldwijd tot wel 550.000 wilde dieren die dagelijks lijden voor het vermaak van toeristen.

Toeristische sector diervriendelijker maken

Een excursie of activiteit maakt voor veel toeristen hun vakantie helemaal compleet. Een belangrijk onderdeel bij het boeken van hiervan is het bekijken van online reviews. Hieruit blijkt dat mensen het leuk vinden om dolfijnenshows te bezoeken en voor veel mensen een selfie met een leeuw de normaalste zaak van de wereld is. Maar volgens World Animal Protection zijn deze attracties allesbehalve leuk en normaal.

Levensechte animaties

Thierry Reniers, directeur organisatie van World Animal Protection Nederland: "Dankzij het professionele team van Megawatt hebben we in onze publiekscampagne wilde dieren voor het eerst letterlijk een stem kunnen geven. De levensechte animaties van de leeuw en dolfijn brengen het dierenleed in het wereldwijde toerisme op een vernieuwende manier onder de aandacht. De expertise van Megawatt hielp ons daarnaast om onze campagne te optimaliseren en meer supporters aan World Animal Protection te binden."

De campagne is onderdeel van World Animal Protections werkgebied Wilde Dieren – Geen Entertainers, waarmee de organisatie de toeristische sector diervriendelijker maakt en voor bewustwording zorgt rondom dit thema. 

www.megawatt.agency

www.worldanimalprotection.nl

Lees ook:

HappyLife en Megawatt lanceren essence-campagne

02-09-2025 | 14:53:55
Met een roze caravan en de slogan Make beauty fun trekt essence langs festivals en winkelcentra om bezoekers kennis te laten maken met de producten.

Megawatt realiseert festivalcampagne voor Heineken

12-08-2025 | 09:19:05
De strategie van Megawatt richt zich op het herontdekken van de authentieke Nederlandse bierbeleving, geïnspireerd op het klassieke brouwerijcafé.

[Vacatures] Megawatt zoekt een Promoter

23-07-2025 | 12:39:00
Megawatt is per direct op zoek naar Promoter - (Eindhoven)

[Vacatures] Megawatt zoekt een (Senior) Concept Creative

09-07-2025 | 11:47:00
Megawatt is per direct op zoek naar (Senior) Concept Creative - Eindhoven (32 - 40 uur)

Total Design herpositioneert Nierstichting

16-06-2025 | 15:22:40
De Nierstichting lanceert een campagne rond nierdonatie bij leven en presenteert tegelijkertijd een aangepaste merkidentiteit.


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Bob Koigi: De toekomst van tv-metingen ligt in big data

05-09-2025 | 12:26:13
Door de explosie van streamingplatforms, on-demand content en gefragmenteerd kijkgedrag hebben traditionele meetmethoden moeite om het tempo bij te houden

Closed on Monday toont avontuur met De Koffiejongens

05-09-2025 | 09:27:58
Closed on Monday heeft voor De Koffiejongens een landelijke campagne ontwikkeld die de nieuwsgierige houding van het koffiemerk centraal stelt.

[Vacatures] TBWA zoekt een Brand Coordinator (NL)

05-09-2025 | 09:01:00
TBWA is per direct op zoek naar Brand Coordinator (NL) - Full-time  \  Amsterdam

Johan van der Zanden: Jeroen past perfect bij ons merk

04-09-2025 | 13:11:00
[Interview] Johan van der Zanden over de nieuwe supermarktmanager Daan, gespeeld door Jeroen van Koningsbrugge

Jeroen van Koningsbrugge supermarktmanager Daan Albert Heijn

04-09-2025 | 13:00:37
Albert Heijn heeft acteur Jeroen van Koningsbrugge gepresenteerd als het nieuwe gezicht in de reclamecampagnes.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.