Meeste new business in 2024 voor Abovo Maxlead: €114 miljoen

Op groepsniveau staat GroupM op de eerste plaats wat betreft totale nieuwe bedrijfswaarde

Volgens de COMvergence 2024 New Business Barometer The Netherlands boekten Abovo Maxlead (winst van Lidl), EssenceMediaCom (geconsolideerde winst van Odido) en Mindshare (behoud van Unilever) de beste prestaties van de achttien onderzochte mediabureaus.

Op groepsniveau staat GroupM op de eerste plaats wat betreft totale nieuwe bedrijfswaarde 2024 (inclusief retenties). Dit is het resultaat van internationale accountretenties, waaronder Unilever (88 miljoen euro) en Henkel (34 miljoen euro) en de winst van Amazon (56 miljoen euro), evenals lokale Odido-consolidatie (76 miljoen euro).

Omnicom Media (OMG) staat op de tweede plaats als het gaat om retenties - waaronder L'Oréal (44 miljoen euro); terwijl Publicis Media op de tweede plaats staat als retenties niet worden meegerekend, voornamelijk door het vastleggen van nieuwe klantenwinst van MediaMarkt (21 miljoen euro).

In Nederland beoordeelde COMvergence 96 media account moves/retentions in 2024, met een totaal van 595 miljoen euro. Hoewel het aantal beoordeelde accounts lager is, is het totale volume 146 miljoen euro hoger dan het beoordeelde volume in 2023 (449 miljoen euro). Twee categorieën - Retail en FMCG (Care) - vertegenwoordigden 53 procent van het totale beoordeelde volume in 2024.

www.comvergence.net

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:

WPP Media koppelt YouTube Creator Insights aan eigen tools

12-12-2025 | 12:06:00
Met deze stap wil het mediabedrijf meer transparantie, precisie en schaal brengen in creator-gedreven marketing voor internationale merken.

[Marketing Week] Bob Koigi: marketeers verhogen digitale bestedingen in 2026

12-12-2025 | 12:00:24
Flexibiliteit in budgetten staat daarbij centraal: 85 procent verwacht ook in 2026 tussentijdse bijstellingen.

Serviceplan introduceert House of Communication in het VK

11-12-2025 | 14:42:04
Met deze stap consolideert de groep zijn positie in de markt en wil het Britse klanten geïntegreerde dienstverlening bieden

[Vacatures] Springbok zoekt een SEA Consultant

11-12-2025 | 09:54:00
Springbok is per direct op zoek naar een SEA Consultant - Den Bosch

Rogier Croes Chief Strategy Officer STROOM

11-12-2025 | 09:39:00
Hij wordt verantwoordelijk voor de verdere ontwikkeling van de strategische koers van het mediabureau, de vertaling van de MediaCommerce-visie naar klanten en proposities, en het versnellen van innovatie op het snijvlak van media, creativiteit, technologie en AI.


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Dentsu Creative tekent voor eindejaarsfilm Rabobank

15-12-2025 | 16:13:14
Centraal staat de rol die de bank speelt op dagelijkse momenten die voor klanten van belang zijn.

Rebranding van Whello krijgt vorm via eigen merchandise

15-12-2025 | 12:01:51
De kledinglijn met abstracte designs maakt het merkverhaal zichtbaar op de werkvloer en versterkt het werkgeversmerk.

NOISE kiest user-generated aanpak in vuurwerkcampagne

15-12-2025 | 11:27:00
NOISE maakt onderdeel uit van het Only-netwerk en bestaat deze maand 20 jaar.

[Vacatures] Key Agency zoekt een Community Manager / Webcare Agent

15-12-2025 | 09:23:00
Key Agency is per direct op zoek naar een Community Manager / Webcare Agent - 5-15 uur per week - Remote

Bruut en Rraarr lanceren documentaire voor Over Morgen

15-12-2025 | 09:20:00
De campagne stelt de menselijke waarde van zorg centraal en toont het dagelijks werk van zorgmedewerkers van dichtbij.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Bas Vlugt

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.