MediaMarkt kiest voor Publicis als mediabureau

In een internationale pitch van MediaMarkt is Publicis Groupe geselecteerd als mediabureau voor alle 11 landen waarin de elektronica-retailer actief is. Het mediabureau zal met ingang van deze maand MediaMarkt helpen om de marketingstrategie Experience Electronics verder te brengen en enkele honderden miljoenen euro’s mediabudget beheren.

Let's Go!

Sinds de lancering van de merkcampagne Let's Go in oktober 2022 heeft MediaMarkt gewerkt aan een doorontwikkeling van het merk. In het verlengde daarvan ontstond de behoefte aan een nieuwe impuls op het gebied van media-inkoop. Gekozen is voor het internationaal opererende Publicis.

Volgende stap

Caganur Atay Uctu, directeur marketing en corporate communicatie van MediaMarkt Benelux: "Onze klanten staan centraal in onze strategie en het is onze missie om een Experience Champion te worden, ook met betrekking tot media. De benoeming van Publicis onderstreept onze behoefte aan een deskundige partner, die ons helpt een balans te vinden tussen internationaal, efficiënt mediabeheer en lokale tactische implementatie. Ik kijk ernaar uit om onze ambitieuze mediastrategie in de Benelux een stap verder te brengen."

Bart ten Tije, Business Lead bij Publicis Nederland: "MediaMarkt is een prachtig merk om voor te werken. Sinds het begin van onze samenwerking merken we dat het marketingteam bij MediaMarkt perfect aanhaakt op de diensten die wij ze kunnen bieden. Onze relatie is gebaseerd op een geweldige team spirit en begrip van hoe we de doelen van MediaMarkt kunnen behalen."

www.publicisgroupe.nl

www.mediamarkt.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

 

Lees ook:

Renault/Publicis genomineerd voor duurzaamheids Lion

18-06-2025 | 10:29:00
Publicis Nederland is met de Renault-campagne Utrecht Energized genomineerd op de shortlist voor de categorie Sustainability Development Goal in de subcategorie Sustainable Cities & Communities

Publicis Groupe wint wereldwijde mediabureaupitch van Mars

11-06-2025 | 14:35:00
Publicis Groupe neemt het wereldwijde mediabudget van Mars over van WPP. De overeenkomst, ter waarde van ongeveer 1,7 miljard dollar

Boost je Buurt-campagne in samenwerking met Publicis Groupe

10-06-2025 | 12:13:00
Gemeente Amsterdam is gestart met de derde editie van Boost je Buurt, een campagne die lokale impactondernemers in de stad ondersteunt.

Kika Douglas en Karen Ballenden versterken LePub Amsterdam

10-06-2025 | 11:55:00
LePub Amsterdam heeft twee functies binnen het bureau ingevuld. Kika Douglas is aangesteld als CCO en Karen Ballenden als General Manager

ADsterdam Creativity Festival maakt programma bekend

05-06-2025 | 15:25:20
Het evenement vindt op 27 juni plaats bij LIEF in Sloterdijk Amsterdam en wordt georganiseerd door Publicis Groupe
 

Gepubliceerd door: Bas Vlugt

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.