Mediahuis schakelt 72andSunny in voor Gen Z-merk
De Europese mediagroep Mediahuis heeft het creatieve bureau 72andSunny Amsterdam aangesteld als partner voor de ontwikkeling van een actualiteitenmerk gericht op Generatie Z. De eerste taak van 72andSunny is het creëren van het merk, inclusief de merkstrategie, het ontwerp en de lancering van de campagne.
Onafhankelijke journalistiek gebruiken om kloof te overbruggen
De mediaconsumptiegewoonten van Gen Z verschillen aanzienlijk van oudere generaties. Veel jongeren noemen platforms zoals TikTok als hun primaire informatiebron. Het idee achter deze nieuwe onderneming is om onafhankelijke journalistiek te gebruiken om de kloof tussen traditionele uitgeverijen en jongere doelgroepen te overbruggen.
Mediahuis is een van de grootste Europese mediabedrijven. Het hoofdkantoor bevindt zich in Antwerpen en het bedrijf opereert in België, Nederland, Ierland, Luxemburg, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk. Tot de titels in het portfolio van kranten, digitale platforms en mediamerken behoren onder andere VROUW, Prive en de Belfast Telegraph.
Christopher Kenis, CEO van de nieuwe onderneming binnen Mediahuis: “Samenwerken met 72andSunny blijkt een dynamische samenwerking te zijn terwijl we samen deze gedurfde nieuwe stem voor Gen Z creëren. Hun innovatieve aanpak en diepgaande kennis van jongerencultuur brengen een frisse energie en een nieuw perspectief in het project, wat perfect aansluit bij de journalistieke expertise van Mediahuis en ons inzicht in het veranderende medialandschap. Samen bouwen we een merk dat resoneert met de volgende generatie, luistert naar hun stemmen en hun diverse perspectieven weerspiegelt.”
Gaia Rossetti, Head of Brand bij 72andSunny Amsterdam: “We zijn verheugd om samen te werken met Mediahuis aan deze spannende reis. Hun visie om nieuws opnieuw vorm te geven voor Gen Z sluit perfect aan bij onze aanpak om gedurfde, impactvolle creaties te maken. Deze samenwerking brengt onze expertise in jongerencultuur samen met de diepgaande journalistieke kennis van Mediahuis. Samen creëren we een merk dat de volgende generatie aanspreekt, hun stemmen hoort en hun diverse perspectieven weerspiegelt.”
De samenwerking komt kort nadat Fergus Waddell is toegetreden tot 72andSunny Amsterdam als Head of Growth, afkomstig van Saatchi & Saatchi. Andere recente nieuwe klanten van het bureau zijn onder andere TikTok en e.l.f.
Mediahuis lanceert Banenrijknoord
Sander van Gestel: Mediahuis kiest voor eigen innovatie
[Vacatures] Mediahuis zoekt een Product Designer
[Vacatures] Mediahuis zoekt een Projectmanager
[Vacatures] Mediahuis zoekt een Junior DBA Engineer
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
Blue Band en De Ruijter lanceren TikTok-serie
Roorda ontwikkelt campagne Handig, van de Belastingdienst
Aidem agency creëert socialserie voor ICI PARIS XL
Genomineerden Gouden Loeki Q3 zijn bekend
Intertoys viert Sinterklaas met grote speelgoedavonturen
Dit artikel is gepubliceerd door: Laura Heerlien