Mediahuis schakelt 72andSunny in voor Gen Z-merk

De Europese mediagroep Mediahuis heeft het creatieve bureau 72andSunny Amsterdam aangesteld als partner voor de ontwikkeling van een actualiteitenmerk gericht op Generatie Z. De eerste taak van 72andSunny is het creëren van het merk, inclusief de merkstrategie, het ontwerp en de lancering van de campagne.

Onafhankelijke journalistiek gebruiken om kloof te overbruggen

De mediaconsumptiegewoonten van Gen Z verschillen aanzienlijk van oudere generaties. Veel jongeren noemen platforms zoals TikTok als hun primaire informatiebron. Het idee achter deze nieuwe onderneming is om onafhankelijke journalistiek te gebruiken om de kloof tussen traditionele uitgeverijen en jongere doelgroepen te overbruggen.

Mediahuis is een van de grootste Europese mediabedrijven. Het hoofdkantoor bevindt zich in Antwerpen en het bedrijf opereert in België, Nederland, Ierland, Luxemburg, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk. Tot de titels in het portfolio van kranten, digitale platforms en mediamerken behoren onder andere VROUW, Prive en de Belfast Telegraph.

Christopher Kenis, CEO van de nieuwe onderneming binnen Mediahuis: “Samenwerken met 72andSunny blijkt een dynamische samenwerking te zijn terwijl we samen deze gedurfde nieuwe stem voor Gen Z creëren. Hun innovatieve aanpak en diepgaande kennis van jongerencultuur brengen een frisse energie en een nieuw perspectief in het project, wat perfect aansluit bij de journalistieke expertise van Mediahuis en ons inzicht in het veranderende medialandschap. Samen bouwen we een merk dat resoneert met de volgende generatie, luistert naar hun stemmen en hun diverse perspectieven weerspiegelt.”

Gaia Rossetti, Head of Brand bij 72andSunny Amsterdam: “We zijn verheugd om samen te werken met Mediahuis aan deze spannende reis. Hun visie om nieuws opnieuw vorm te geven voor Gen Z sluit perfect aan bij onze aanpak om gedurfde, impactvolle creaties te maken. Deze samenwerking brengt onze expertise in jongerencultuur samen met de diepgaande journalistieke kennis van Mediahuis. Samen creëren we een merk dat de volgende generatie aanspreekt, hun stemmen hoort en hun diverse perspectieven weerspiegelt.”

De samenwerking komt kort nadat Fergus Waddell is toegetreden tot 72andSunny Amsterdam als Head of Growth, afkomstig van Saatchi & Saatchi. Andere recente nieuwe klanten van het bureau zijn onder andere TikTok en e.l.f.

www.mediahuis.com

Mediahuis lanceert Banenrijknoord

03-11-2025 | 17:20:33
De lancering markeert de eerste grote regionale uitbreiding van het merk en vormt een belangrijke stap in de ambitie van Mediahuis om de regionale vacaturemarkt te moderniseren en te versterken.

Sander van Gestel: Mediahuis kiest voor eigen innovatie

28-10-2025 | 10:08:00
Hij vertelde over zijn rol in het bouwen van bruggen tussen technologie en commercie, het belang van klantgerichte innovatie en strategische keuzes

[Vacatures] Mediahuis zoekt een Product Designer

27-10-2025 | 07:48:00
Mediahuis is per direct op zoek naar Product Designer - Amsterdam

[Vacatures] Mediahuis zoekt een Projectmanager

17-10-2025 | 09:20:00
Mediahuis is per direct op zoek naar Projectmanager - Amsterdam

[Vacatures] Mediahuis zoekt een Junior DBA Engineer

17-10-2025 | 09:03:00
Mediahuis is per direct op zoek naar Junior DBA Engineer - Antwerpen/Amsterdam


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Blue Band en De Ruijter lanceren TikTok-serie

03-11-2025 | 15:28:00
Blue Band en De Ruijter slaan de handen ineen voor een gezamenlijke social-first campagne: Het Lekkerste Stel van Nederland.

Roorda ontwikkelt campagne Handig, van de Belastingdienst

03-11-2025 | 15:14:00
De Belastingdienst start een campagne waarin vragen en twijfels van burgers en ondernemers centraal staan.

Aidem agency creëert socialserie voor ICI PARIS XL

03-11-2025 | 14:48:00
Met het format wil het merk de wereld van beauty en lifestyle dichter bij de belevingswereld van Gen Z en jonge Millennials brengen.

Genomineerden Gouden Loeki Q3 zijn bekend

03-11-2025 | 10:27:00
Kruidvat is twee keer genomineerd met campagnes rond duurzaamheid en beauty. Ook de commercial van de Politie en Omroep MAX springt in het oog

Intertoys viert Sinterklaas met grote speelgoedavonturen

03-11-2025 | 10:17:00
De commercial en de socialcampagne zijn ontwikkeld met socialmedia-agency Modern Citizens en digital activatiebureau Engaged.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Laura Heerlien

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.