Mediahuis neemt RouteYou over

Europese mediagroep Mediahuis neemt het Belgische RouteYou over. RouteYou is een navigatieplatform dat is ontworpen om routes te ontdekken, plannen en te delen die geoptimaliseerd zijn voor verschillende buitenactiviteiten zoals wandelen, hiken, fietsen en nog veel meer.

De afgelopen jaren is er een sterke opmars van wandelen en fietsen als gezonde tijdsbesteding. De markt van recreatieve fiets- en wandelnavigatie applicaties groeit dan ook steeds verder en het Belgische RouteYou, opgericht in 2005, is hierin één van de pioniers. RouteYou beschikt over meer dan 7 miljoen routes gemaakt door een actieve gemeenschap van 15 miljoen unieke bezoekers per jaar.

Met de overname wil Mediahuis het bedrijf verder laten groeien door het integreren van content, het verbeteren van de betrokkenheid van gebruikers op verschillende platforms en het integreren van Mediahuis' ervaring op het gebied van advertenties, digitale abonnementen en data-analyse.

Philiep De Sutter, oprichter en CEO van RouteYou : “Met RouteYou hebben we de afgelopen 18 jaar grenzen verlegd om recreatieve online navigatie mogelijk te maken voor de miljoenen fietsers, wandelaars en andere recreanten die intussen van ons platform gebruikmaken. Met Mediahuis hebben we de ultieme partner gevonden om de toekomst van het RouteYou- platform te verzekeren en succesvol verder uit te bouwen.”

Gert Ysebaert, CEO Mediahuis groep: “Met de overname van RouteYou verwerven we een ervaren team en uitgebreide content en platformen rond recreatieve buitenactiviteiten. We weten dat onze lezers sterke interesse hebben in wandelen, fietsen en lopen. De integratie van RouteYou biedt mooie opportuniteiten om de service naar de abonnees te verrijken. We zijn ervan overtuigd dat RouteYou en Mediahuis elkaar wederzijds kunnen versterken. We leggen het vervolg van de route dan ook graag samen met hen af.”

www.mediahuis.nl

www.routeyou.com

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

Boaz Shkolnik: 2025 een jaar van scherpte en schakelen; 2026 een jaar van versnellen

27-11-2025 | 13:06:00
Boaz Shkolnik is directeur B2B bij Mediahuis Nederland. We blikken met hem terug op het afgelopen jaar en het komende jaar waaronder de fusie met Mediahuis Noord en Mediahuis Limburg en de commerciële markten

DVHN-podcast onderzoekt oplichter Rob Jacob

26-11-2025 | 09:21:00
In de podcast onderzoeken verslaggever Jan Westera en podcastmaker Colin Mooijman hoe Jacob te werk ging

Screenforce: Total Video blijft centraal bij jongeren

25-11-2025 | 10:36:00
Ondanks de groei van online video en sociale platforms besteden jongeren de helft van hun kijktijd aan TV-content.

Cosmopolitan wint goud bij Mercurs 2025

20-11-2025 | 22:30:00
Cosmopolitan (Hearst Netherlands) won goud, gevolgd door See All This (See All This Publishing) met zilver en Libelle (DPG Media) met brons.

[Vacatures] Mediahuis zoekt een Brand Manager

20-11-2025 | 09:38:00
Mediahuis is per direct op zoek naar Brand Manager - Maastricht


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

SuperRebel en Bruut ontwikkelen Europese campagne voor Goliath Games

18-12-2025 | 22:53:05
SuperRebel Agency en Bruut hebbben een Europese online campagne ontwikkeld voor Goliath Games en het kaartspel Shit Happens

CANAL+ zet cinema centraal in campagne TANGO

18-12-2025 | 11:22:00
Met de campagne benadrukt het concern zijn langdurige band met de filmindustrie en positioneert het zich als partner binnen het creatieve proces van film.

Coca-Cola en FIFA starten FIFA World Cup Trophy Tour

18-12-2025 | 10:14:10
De wereldwijde tour biedt fans de kans om de originele WK-trofee te zien in aanloop naar het WK voetbal van 2026

LINDA. breidt portfolio uit met LINDA.mini

18-12-2025 | 09:40:00
Met deze uitbreiding richt het mediabedrijf zich op aanstaande moeders en ouders van kinderen van 0 tot en met 4 jaar.

Draft Digital en FarmCamps lanceren Geen stress, wel kippen

18-12-2025 | 09:28:00
De campagne speelt in op het gevoel dat gezinsvakanties vaak minder ontspannen zijn dan vooraf gehoopt.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.