Mediahuis lanceert Banenrijknoord

Succesvolle formule Banenrijklimburg breidt uit naar Noord-Nederland

Mediahuis breidt het succesvolle vacatureplatform Banenrijklimburg uit met een regionale variant: Banenrijknoord. De lancering markeert de eerste grote regionale uitbreiding van het merk en vormt een belangrijke stap in de ambitie van Mediahuis om de regionale vacaturemarkt te moderniseren en te versterken.

Na ruim 18 jaar bewezen succes in Limburg is Banenrijk uitgegroeid tot een sterk regionaal merk waar werkgevers en werkzoekenden elkaar vinden. Met Banenrijknoord wordt dit model nu ook uitgerold in Noord-Nederland, een regio met een eigen identiteit, sterke bedrijvigheid en een groeiende behoefte aan lokale arbeidsmarktinitiatieven.

Regionale diepgang als onderscheidend vermogen

Waar veel vacatureplatforms zich richten op landelijk bereik en volume, onderscheidt Banenrijk zich juist door lokale diepgang. Dankzij de koppeling met de regionale (nieuws)merken van Mediahuis biedt Banenrijknoord niet alleen vacatures, maar ook verhalen en content die aansluiten bij de leefwereld van Noord-Nederlandse professionals.

Marc Reineman, commercieel directeur regionaal bij Mediahuis: "Met Banenrijknoord willen we de kracht van Noord-Nederland zichtbaar maken. Een plek waar talent en werkgevers elkaar ontmoeten, elkaar versterken en samen bouwen aan een toekomst vol groei, samenwerking en trots op de regio."

Schaalbaar groeimodel voor de toekomst

De lancering van Banenrijknoord maakt deel uit van een bredere strategie binnen Mediahuis om de regionale vacaturemarkt landelijk te versterken. De bewezen formule van Banenrijklimburg, met focus op lokaal bereik, herkenbare content en samenwerking met regionale media, vormt de blauwdruk voor toekomstige uitbreidingen naar andere provincies.

www.mediahuis.nl


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Boaz Shkolnik: 2025 een jaar van scherpte en schakelen; 2026 een jaar van versnellen

27-11-2025 | 13:06:00
Boaz Shkolnik is directeur B2B bij Mediahuis Nederland. We blikken met hem terug op het afgelopen jaar en het komende jaar waaronder de fusie met Mediahuis Noord en Mediahuis Limburg en de commerciële markten

DVHN-podcast onderzoekt oplichter Rob Jacob

26-11-2025 | 09:21:00
In de podcast onderzoeken verslaggever Jan Westera en podcastmaker Colin Mooijman hoe Jacob te werk ging

Screenforce: Total Video blijft centraal bij jongeren

25-11-2025 | 10:36:00
Ondanks de groei van online video en sociale platforms besteden jongeren de helft van hun kijktijd aan TV-content.

Cosmopolitan wint goud bij Mercurs 2025

20-11-2025 | 22:30:00
Cosmopolitan (Hearst Netherlands) won goud, gevolgd door See All This (See All This Publishing) met zilver en Libelle (DPG Media) met brons.

[Vacatures] Mediahuis zoekt een Brand Manager

20-11-2025 | 09:38:00
Mediahuis is per direct op zoek naar Brand Manager - Maastricht
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.