Mediahuis investeert in recruitmenttechnologiebedrijf CareerFairy

Europese mediagroep Mediahuis investeert in CareerFairy, een Zwitserse Recruitment technologie scale-up uit Zürich, die studenten en afgestudeerden van Europese universiteiten koppelt aan bedrijven die dit jonge potentieel willen bereiken. Bedrijven gebruiken CareerFairy om hun employer branding te versterken en om afgestudeerden zowel internationaal als lokaal te werven. 

Internationale groei versnellen

Mediahuis is de hoofdinvesteerder in deze financieringsronde en de investering van Mediahuis en Careerfairy’s bestaande aandeelhouders zal worden gebruikt om de internationale groei van CareerFairy te versnellen, parallel aan het ontwikkelen van nieuwe features.

CareerFairy begeleidt studenten tijdens hun verkenning van de arbeidsmarkt en brengt ze in contact met bedrijven die het beste passen bij hun opleiding, vaardigheden en interesses. CareerFairy stelt werkgevers in staat om interactieve online evenementen te organiseren, waar werknemers jong talent een beeld geven van het dagelijks leven binnen het bedrijf, hun innovatieve projecten laten zien en een authentieke blik werpen op hun werkcultuur.

Employer branding

Naast het stimuleren van de employer branding van de bedrijven en het vroegtijdig in contact brengen van studenten, biedt CareerFairy kandidaten een eenvoudig in-stream sollicitatieproces. Hierdoor biedt Careerfairy bedrijven de mogelijkheid om de anders moeilijk bereikbare groep jonge afgestudeerden te identificeren en aan te werven.

CareerFairy is in 2019 opgericht door Thomas Schulz en Maximilian Voss, die zich allebei volledig bewust waren van de behoefte van de meeste studenten aan begeleiding tijdens hun zoektocht naar de arbeidsmarkt, terwijl ze tegelijkertijd erkenden dat bedrijven steeds meer internationaal moeten werven. CareerFairy groeide uit tot een team van 25 mensen in Zürich en elders in Europa en heeft klanten als KPMG, Beiersdorf, l'Oreal en Swisscom.

Met de investering in CareerFairy zet Mediahuis een volgende stap in de RecTech markt, door te investeren in technologie-gedreven bedrijven die een verandering teweeg willen brengen in de sourcing- en recruitmentmarkt, een markt waarin Mediahuis al actief is via het Belgische rekruteringsportaal Jobat.

Moeilijk bereikbare doelgroep

Patrick De Wachter, Business Development Director Mediahuis Marketplaces: "Bedrijven zijn op zoek naar de beste kandidaten en we geloven dat ze steeds meer over de grens zullen kijken om ze te vinden. Aan de andere kant realiseren we ons dat de jongere generatie gebruikmaakt van moderne communicatiekanalen gericht op video, die ze ook verwachten te gebruiken in hun startende professionele context. CareerFairy brengt dit alles samen door een moderne manier van communiceren aan te bieden aan een moeilijk bereikbare doelgroep die makkelijker over de grenzen heen kijken. Het sterke team van CareerFairy heeft laten zien dat ze goed weten hoe deze markt te betreden en de tractie te verhogen. We vinden het geweldig om deel uit te maken van hun toekomstige groei en zullen onze expertise gebruiken om ze te ondersteunen in die reis."

Thomas Schulz, CEO en mede-oprichter van CareerFairy: "Met Mediahuis zijn we verheugd een lange termijn partner te hebben gevonden die onze missie deelt om de toekomstige generaties van talent te begeleiden in hun toekomstige carrièrestappen. Mediahuis' sterke aanwezigheid en ervaring in de recruitment markt zal een waardevolle aanwinst zijn als we onze internationale aanwezigheid verder uitbreiden."

www.mediahuis.com

www.careerfairy.io

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

Screenforce: Total Video blijft centraal bij jongeren

25-11-2025 | 10:36:00
Ondanks de groei van online video en sociale platforms besteden jongeren de helft van hun kijktijd aan TV-content.

Cosmopolitan wint goud bij Mercurs 2025

20-11-2025 | 22:30:00
Cosmopolitan (Hearst Netherlands) won goud, gevolgd door See All This (See All This Publishing) met zilver en Libelle (DPG Media) met brons.

[Vacatures] Mediahuis zoekt een Brand Manager

20-11-2025 | 09:38:00
Mediahuis is per direct op zoek naar Brand Manager - Maastricht

[Vacatures] Mediahuis zoekt een Podcastredacteur

20-11-2025 | 09:21:00
Mediahuis is per direct op zoek naar Podcastredacteur - Amsterdam

[Vacatures] Mediahuis zoekt een Social Media Coördinator bij SPIL NEWS

20-11-2025 | 08:50:00
Mediahuis is per direct op zoek naar Social Media Coördinator bij SPIL NEWS - Amsterdam


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Corendon: na afscheid Cor en Don, Fitzroy creatief bureau

25-11-2025 | 20:55:24
Corendon heeft na een pitch die in september 2025 was uitgeschreven, Fitzroy als creatief bureau verkozen

Fightclub geeft ticket weg voor BAM Congress 2025

25-11-2025 | 16:35:00
Fightclub organiseert een actie waarbij deelnemers kans maken op een ticket voor het BAM Congress 2025.

Smirnoff start wereldwijde Why Change a Good Thing-campagne

25-11-2025 | 14:28:26
De campagne richt zich op de culturele positie van het merk en de nadruk op constante smaak en kwaliteit.

Dirk van den Bosch: iO is agency, tech én consultancy

25-11-2025 | 12:04:00
In een gesprek met Bas Vlugt vertelt Dirk van den Bosch hoe iO werkt op het snijvlak van technologie, creatie, marketing en consultancy

Rick Franx: Social-first en bewijslast bij Abovo Maxlead

25-11-2025 | 11:31:00
In een gesprek met Marketing Report vertelt Rick Franx hoe de verschuiving van creatie naar bewijslast het werk fundamenteel verandert
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.