McVitie’s en To Boldly Go winnen Ocean Outdoor’s Digital Creative Competition Grand Prix

McVitie’s en To Boldly Go zijn uitgeroepen tot de winnaars van de eerste Grand Prix van Ocean Outdoor’s Digital Creative Competition. De Grand Prix werd geselecteerd door een onafhankelijke jury uit een shortlist van elf bureaus en merken, die eerder gouden prijzen wonnen uit een pool van meer dan 360 inzendingen. Deze jaarlijkse digitale creatieve competities bestrijken zes Europese landen.

Wat is de Grand Prix?

De prijs omvat een weeklange campagne naar keuze van McVitie’s, verspreid over zes digitale schermen in Europa: het Leidseplein in Amsterdam, Stockholm’s Halo, The Iconic in het Field’s winkelcentrum in Kopenhagen, Helsinki’s Redi Icon, The Cube in Oslo en Piccadilly Lights in Londen. Nieuw in 2025 is de Grand Prix, een extra prijs bovenop de 100.000 pond aan schermruimte die McVitie’s en To Boldly Go al hebben gewonnen, namelijk Ocean Studio filmt de campagne en levert de asset voor gebruik op de digitale en sociale kanalen van de winnaars.

Het winnende idee: Dare to Dunk?

De jury beoordeelde McVitie’s en To Boldly Go’s winnende idee uit het VK: Dare to Dunk?, een interactieve DOOH-game die technologie, gebarenbesturing en chocoladekoekjes combineert.

Spelers gebruiken hand- en gebarenbesturingstechnologie van Ocean om de perfecte biscuitdunk na te bootsen, waarbij ze proberen de ideale timing te vinden voordat de biscuit breekt. Elke dag zijn er honderd prijzen te winnen, met beloningen voor bijna-perfecte pogingen en een hoofdprijs voor de ultieme dunk. Een live dunkerboard voegt een competitief element toe, wat sociale media-aandacht stimuleert.

Reacties van de betrokkenen

Asli Ozen Turhan, Chief Marketing Officer van pladis: “Het winnen van de eerste Grand Prix is enorm spannend. De mogelijkheid om onze competitieve uitdaging uit te breiden naar nieuwe gebieden en gemeenschappen is fantastisch. We kunnen niet wachten om onze campagne wereldwijd te verspreiden.”

Helen Haines, Group Director of Strategic Marketing bij Ocean Outdoor: “Onze Grand Prix-jury vond het gebruik van DOOH om de wetenschap achter biscuitdunken te verkennen leuk en boeiend. Het is een concept dat mensen aan het praten zal krijgen. Vanuit creatief en zakelijk oogpunt biedt dit idee waarde op alle niveaus, waardoor McVitie’s en To Boldly Go terechte winnaars zijn.”

De jury en deelnemers

De Grand Prix-jury bestond uit vertegenwoordigers van Europese bureaus, onder wie:

  • Christina Knight, oprichter en Executive Creative Director, P Mad Women Academy/UKnight AB (Zweden)
  • Therese Becke, CEO van Pol (Noorwegen)
  • Jacob Klintrup, Creative Strategic Director van Kadaver (Denemarken)
  • Remy Kurpershoek, Chief Creative Officer en Managing Director, Publicis Groupe (Nederland)

De shortlist bestond uit gouden winnaars van Ocean’s nationale digitale creatieve competities in Zweden, Noorwegen, Finland, Denemarken, Nederland en het VK. De deelnemende bureaus waren onder meer: Nordea Group Creative, Stendahls, NORD DDB, Rosser, The Barn, &Co. / NoA, Mainostoimisto Convoy Oy, Total Design, Higuita, To Boldly Go en Elvis.

www.oceanoutdoor.com

www.mcvities.nl

www.toboldlygo.london

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

[Vacatures] Ocean Outdoor zoekt een Fotograaf

27-10-2025 | 08:15:00
Ocean Outdoor is per direct op zoek naar Fotograaf - Amsterdam

Higuita en Fitzroy vallen in de prijzen bij Ocean Outdoor

17-10-2025 | 11:05:00
Tijdens een feestelijke awardshow in The Loft in Amsterdam heeft Ocean Outdoor de winnaars van de Digital Creative Competition 2025 bekendgemaakt

Dentsu Benelux presenteert OOH-trendrapport 2025

15-10-2025 | 12:20:00
In het OOH-trendrapport 2025 worden de belangrijkste ontwikkelingen binnen de Out-of-Home-sector voor het komende jaar uiteengezet.

Wereldhave kiest Ocean Outdoor voor digitale schermen

26-09-2025 | 12:12:22
Wereldhave heeft Ocean Outdoor Nederland geselecteerd als exclusieve partner voor de exploitatie van meer dan 150 digitale schermen in 11 winkelcentra.

Marc van Hamelen: Aandacht en emotie in de publieke ruimte

21-09-2025 | 07:00:00
Vraag een marketeer wat op dit moment de grootste uitdaging is, en de kans is groot dat het antwoord aandacht luidt.


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Onlyhumans laat Vlaanderen blauw kleuren voor Flitsmeister

27-10-2025 | 13:47:00
Om in Vlaanderen meer naamsbekendheid op te bouwen, werkt Flitsmeister samen met reclamebureau Onlyhumans.

DELA en Lucy lanceren campagne over vooruitdenken

27-10-2025 | 12:14:00
De campagne, ontwikkeld door bureau Lucy, draait om de boodschap Vooruitdenken, uit liefde voor hen die achterblijven.

[Vacatures] Ocean Outdoor zoekt een Fotograaf

27-10-2025 | 08:15:00
Ocean Outdoor is per direct op zoek naar Fotograaf - Amsterdam

Bob Koigi: PR balanceert tussen AI en authenticiteit

24-10-2025 | 11:48:00
De pr-industrie bevindt zich op een kritiek punt en navigeert in een landschap waarin mediagedrag gefragmenteerd is

[Vacancy Kinesso has a position for Paid Social Associate Account Director - Nike

24-10-2025 | 09:26:00
Kinesso is directly looking for Paid Social Associate Account Director - Nike - Amsterdam
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Daan Dekkers

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.