McDonald's stond met The Invaders en TBWA\X op TwitchCon

McDonald’s stond voor het eerst op TwitchCon. De plek waar duizenden Twitch-streamers en kijkers - vooral Gen Z-ers - samenkwamen voor een weekend lang gamen en fun in Rotterdam Ahoy. Het was deze restaurantketen die in 1973 als allereerste Easter Egg ooit werd ingezet.

Gamers die toen de grenzen van het spel Moonlander opzochten, kwamen voor een verrassing te staan. McDonald’s zat namelijk verstopt in deze game! Voortbouwende op dit iconische stukje gaming-geschiedenis creëerde McDonald’s in samenwerking met The Invaders en TBWA\X het Easter X Galaxy, een digitale gaming experience (eveneens verstopt) in de McDonald’s App. Gamers worden uitgedaagd om in de App te duiken en op zoek te gaan naar Easter eggs, missies te voltooien en raadsels op te lossen om zo kans te maken op te gekke goodies.­

En voor de meest fanatieke gamers werd er vóórdat TwitchCon begon, nog een geheime campagne gelanceerd. Er werden McDonald’s Easter eggs in de livestreams van de Twitch-streamers Jeremy Frieser en Duncan Massink verstopt, waarmee ze TwitchCon tickets en exclusieve toegang tot de one-of-a-kind McDonald’s Moonlander booth konden winnen. Met als kers op de McFlurry een IRL gamingsessies met Jeremy Frieser en Duncan Massink.

Stijn Mentrop-Huliselan, CMO van McDonald’s Nederland: "In 1973 creëerde een McDonald’s fan de allereerste Easter Egg in een game. Die liefde voor ons merk en onze roots in gaming gaan we verder unlocken met nieuwe Easter Eggs, waar alleen de oplettende fan van kan profiteren."

Easter X Galaxy, ontwikkeld door The Invaders en TBWA\X, is sinds zaterdag 29 juni live in de McDonald’s App.

www.tbwa.nl

www.theinvaders.nl

www.mcdonalds.com

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

 

Lees ook:

TBWA maakt eerste Even Apeldoorn Bellen-commercial

22-05-2025 | 11:19:00
Centraal Beheer presenteert de nieuwste aflevering in zijn langlopende reclamecampagne: de commercial Scammers.

TBWA\NEBOKO ontwikkelt zomercampagne voor Albert Heijn

16-05-2025 | 09:16:00
De campagne combineert muziek, social content en retailaanbod en loopt de hele zomer door.

TBWA, Roorda, Dentsu, Joe Public winnen Goud bij Esprix 2025

16-05-2025 | 07:21:00
147 marketeers, strategen, producers en creatieven kwamen 15 mei bij elkaar voor de uitreiking van de Esprix Awards in het STRAAT Museum.

Deze commercials maken kans op Gouden Loeki

06-05-2025 | 09:42:00
De tien commercials die kans maken op de Ster Gouden Loeki over het eerste kwartaal van 2025 zijn bekendgemaakt.

[Vacancy] TBWA/ has a position for Studio Manager (MAKE)

05-05-2025 | 08:56:00
TBWA\ is directly looking for a Studio Manager (MAKE) - Full-time  \  Amsterdam

Gepubliceerd door: Daan Dekkers

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.