McDonald’s en TBWA lanceren campagne: Zet ‘M aan

McDonald’s lanceert de campagne Zet ‘M aan. Bij aankoop van negen (Veggie) Chicken McNuggets ontvangen gasten gratis BikeLights: fietslampjes in de vorm van de gouden M. De campagne is ontwikkeld in samenwerking met TBWA\NEBOKO.

McDonald’s speelt hiermee in op een bekend scenario: jongeren die na een avondje uit nog even langs de McDonald’s gaan. Het voorlicht straalt in goudkleurig licht en het achterlicht in rood – beide in de vorm van de kenmerkende gouden M.

Stijn Mentrop, Marketing Director van McDonald’s Nederland: “McDonald’s is voor veel jongeren de laatste stop van hun avond. We willen die ervaring nog wat extra’s meegeven. Met deze campagne zetten we fietsers letterlijk en figuurlijk in het licht. Het is een speelse manier om het avondje uit nét dat beetje meer fun te geven.”

Ter lancering van de campagne werkte McDonald’s samen met YouTube-ster Kalvijn. In Leiden werd tijdelijk een speciale fiets-bestelpaal geplaatst waar fietsers net als automobilisten hun bestelling konden plaatsen. Kalvijn nam zelf de bestellingen op en zorgde ervoor dat de fietsers met hun McNuggets én hun BikeLights hun weg konden vervolgen.

De actie is een app-only-actie: in de app vinden consumenten een coupon, bij het scannen van deze coupon in het restaurant krijg je de lampjes bij je bestelling erbij. De actie loopt zolang de voorraad strekt.

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

 

Lees ook:

McDonald’s meest waardevolle restaurantmerk

25-03-2025 | 10:42:08
McDonald’s scoort hoog op bekendheid (10 uit 10), overweging (9,5) en voorkeursmerk (9,4).

McDonald’s introduceert Old Amsterdam kaasbitterballen

18-03-2025 | 10:49:58
Vanaf 18 maart zijn Old Amsterdam kaasbitterballen verkrijgbaar bij alle McDonald's restaurants in Nederland.

TBWA\NEBOKO creëert campagne voor terugkeer Chicken Sensation bij McDonald's

07-01-2025 | 13:44:00
TBWA\NEBOKO ontwikkelde de campagne waarin de rol van fans centraal staat, van oproepen op social media tot hun zichtbaarheid in de nieuwste commercial.

TBWA en McDonald’s komen met adventscampagne Giveaway Island

26-11-2024 | 11:11:00
McDonald’s en TBWA\NEBOKO lanceren in december Giveaway Island, de adventscampagne in de app van de fastfoodketen. 

[Grow by DPG] Brandkast! met Stijn Mentrop-Huliselan CMO McDonald’s: We maken alles hier lokaal

22-10-2024 | 13:43:00
In deze aflevering van Brandkast! spreekt host Roger Verdurmen met Stijn Mentrop-Huliselan, CMO van McDonalds in Nederland.

Gepubliceerd door: Daan Dekkers

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.