Maurice Ridder: 75 procent van onze doelgroep behoort tot Gen Z

[Forum] Basic-Fit combineert DOOH-schermen in de clubs, in-app advertising, vending, branded items en sampling

De komende jaren zal retail media zich verder ontwikkelen van een nichekanaal naar een volwassen discipline binnen de bredere mediamix. Daarbij ontstaat er een steeds duidelijker onderscheid tussen retailers die media aanbieden en echte retail media-netwerken. Dat onderscheid vertaalt zich ook in de doelgroep: campagnes die zich richten op shoppers (endemic) en campagnes die inspelen op leden of communities (non-endemic).

Groeiende vraag naar beide vormen

De vraag naar beide typen campagnes neemt zichtbaar toe. Ook binnen Basic-Fit zien we deze trend: onze vendingmachines functioneren als point of sale voor endemic campagnes, terwijl onze brede ledenbasis juist interessant is voor non-endemic merken die een jonge, actieve doelgroep willen bereiken.

Data en meetbaarheid als randvoorwaarden

Succesvolle retail media-partnerships van de toekomst zullen worden gebouwd op data-gedreven targeting en transparante meetbaarheid. Adverteerders zullen alleen nog investeren als aanbieders hoog scoren op factoren zoals:

  • First-party data en betrouwbare insights
  • Duidelijk afgebakende doelgroepen
  • Captive audiences waar aandacht gegarandeerd is
  • Programmatic inkoop en optimalisatie via een sterke adtech-stack
  • Meerdere touchpoints binnen de klantreis

De rol van Basic-Fit

Basic-Fit heeft hierin een unieke propositie. Elke keer dat een lid incheckt in een Basic-Fit club, verblijven zij gemiddeld ongeveer 1 uur in onze clubs. 75 procent van onze doelgroep behoort tot Gen Z – een jonge en waardevolle doelgroep voor veel adverteerders. Wij combineren DOOH-schermen in de clubs, in-app advertising, vending, branded items en sampling tot een geïntegreerd retail media-ecosysteem.

Van kanaal naar effectiviteit

De toekomst van retail media draait minder om het kanaal zelf, maar om de vraag: Waar kan ik mijn doelgroep het meest effectief bereiken? Net als vroeger gaat het om impact en relevantie – maar nu met de kracht van data, technologie en captive omgevingen.

Maurice Ridder is Head of Retail Meda bij Basic-Fit

www.advertising.basic-fit.com

Dit is een bijdrage aan [Forum] Wat is de toekomst van Retail Media?

Je vindt dit forum hier


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

[Forum] Wat is de toekomst van Retail Media?

20-09-2025 | 17:11:00
In de rubriek [Forum] stellen wij bepalende spelers in de markt een actuele vraag. Deze keer is de vraag: Wat is de toekomst van Retail Media?

[Forum] Wat is goede content?

17-09-2025 | 23:59:00
In de rubriek [Forum] stellen wij bepalende spelers in de markt een actuele vraag. Deze keer stellen we juryleden van de Influencer & Content Marketing Awards 2025 de vraag

[Forum] Sydney Sweeney has great jeans

07-08-2025 | 13:08:00
Met regelmaat vragen wij bepalende spelers in ons vak in de rubriek [Forum] naar hun mening over actuele onderwerpen. Vandaag is de vraag: Wat vind jij van (de ophef over) de Sydney Sweeney has great jeans campagne Sydney Sweeney has great jeans campagne

Van Sweeney tot Trump: de kansen en valkuilen van beroemdheden in reclame

06-08-2025 | 17:29:00
Ik denk aan een reclamecampagne die ik zo’n twintig jaar geleden voorstel aan een klant, met Donald Trump himself in de hoofdrol.

Nothing changes. Everything changes.

27-03-2025 | 10:50:00
[Forum] Daan de Raaf (Happiness Amsterdam) over de vraag of creative agencies een nieuw businessmodel nodig hebben
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Bas Vlugt

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.