MassiveMusic en LePub werken samen voor Desperados

OVY ON THE DRUMS brengt GUAO GUAO uit, de bijbehorende videoclip dient als het kernonderdeel van de campagne

Desperados kondigt de lancering aan van een wereldwijde campagne: The Beer with Latin Vibe. De campagne wordt geleid door een samenwerking met de Grammy-winnende Colombiaanse muziekartiest OVY ON THE DRUMS.

De campagne, bedacht en ontwikkeld in samenwerking met creatief bureau LePub, met artiestenwerving en muzieksupervisie door MassiveMusic, is de eerste uiting van Desperados’ nieuwe merkpositionering. De focus ligt op Gen Z en Gen Y, waarbij de campagne inspeelt op relevante culturele interesses. De campagne put inspiratie uit de levendige Latin-cultuur om mensen te stimuleren hun remmingen los te laten en volop van het leven te genieten.

Desperados staat bekend om zijn unieke fusie van bier met Latijnse invloeden zoals agave, cachaça en rum. Geïnspireerd door deze cultuur en de explosieve groei van Latin muziek - een stijging van 985% op Spotify in het afgelopen decennium - heeft Desperados besloten een nieuw hoofdstuk in te slaan. Samen met topartiesten uit de Latin muziekscene introduceert het merk vandaag de release van een nieuwe track: GUAO GUAO. De bijbehorende videoclip dient als het kernonderdeel van de campagne.

Voor GUAO GUAO heeft Desperados de krachten gebundeld met OVY ON THE DRUMS en de Venezolaanse rapper MICRO TDH. De opkomende wereldwijde invloed van de Latin cultuur - van muziek en mode tot kunst en lifestyle - inspireerde de creatie van dit nummer. Het doel is om een wereldwijd publiek te verbinden door middel van de universele taal van muziek.

Van muziek naar een wereldwijd fenomeen

The Beer with Latin Vibe brengt de energie van Latijns-Amerika naar meer dan 30 markten in Europa en daarbuiten via diverse consumentgerichte initiatieven. Voor het eerst richt Desperados zich op een marketingmodel waarin creatie en samenwerking centraal staan. Van de nieuwe track op Spotify tot grootschalige outdoor campagnes en een AR Snap-filter waarmee consumenten interactief kunnen meebewegen op de beat.

Daarnaast markeert de campagne de start van Avenida Desperados, een reeks events die straten in Europese steden omtoveren tot bruisende Latin feestzones. Van balkons tot winkeletalages en zelfs steegjes, spontane experiences zullen alledaagse momenten transformeren tot een viering van de rijke Latin cultuur.

Reacties op de campagne

Ligia Patrocinio, Global Head of Desperados: “Deze innovatieve campagne luidt een nieuw tijdperk in voor Desperados. Door ons te richten op de interesses van Gen Z en Gen Y, hebben we een campagne gecreëerd die naadloos aansluit bij hun levensstijl.”

Latin spirit is een essentieel onderdeel van onze merkidentiteit en vormt de kern van hoe we met onze consumenten communiceren. De samenwerking met Latin Grammy-winnaar OVY ON THE DRUMS en MICRO TDH is de perfecte manier om de energieke vibes van Latin muziek op een authentieke manier naar een wereldwijd publiek te brengen.”

Mihnea Gheorghiu, Global Chief Creative Officer LePub Milano: “Latin vibes hebben geen lange introductie nodig – ze zijn direct, magnetisch en onweerstaanbaar. Zodra je ermee in aanraking komt, voel je de puls. Dat is de kracht van deze campagne.”

OVY ON THE DRUMS: “Mijn doel is altijd geweest om Latin muziek naar een breder publiek te brengen, en deze samenwerking met Desperados als Artistiek Directeur is een droom die uitkomt.

Samen met mijn vriend MICRO TDH hebben we gewerkt aan GUAO GUAO, een track die de essentie van Desperados’ nieuwe campagne perfect weerspiegelt. Het nummer heeft een tijdloze sound die de Latin vibe wereldwijd verbindt met alle culturen.”

Anjali Nazarenko, Brand Activation Director bij MassiveMusic: “Deze artiestensamenwerking brengt de Latin spirit van Desperados echt tot leven. Het is fantastisch om samen te werken met OVY ON THE DRUMS en MICRO TDH aan een track die Desperados’ speelse en feestelijke karakter versterkt.”

www.le.pub

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

Publicis: Meerderheid staat open voor inclusieve reclame

17-09-2025 | 09:45:59
Publicis Groupe NL presenteert de tweede editie van het Brands, Pride & Advertising-onderzoek.

Tanya Leedekerken start bij Boomerang

11-09-2025 | 09:10:44
Zij treedt toe tot het Executive Committee van Publicis Groupe Netherlands en rapporteert in haar rol aan Isabelle Dacz

Flemming in campagne met LiGA: Muziek verbindt jong en oud

09-09-2025 | 10:44:00
We spraken met Maud Heemskerk en Lennard Freij over de totstandkoming, de uitdagingen en de bredere merkstrategie achter ChatDuets.

Publicis Groupe ontwikkelt ChatDuets voor LiGA en Flemming

19-08-2025 | 09:33:26
Met ChatDuets kunnen families Flemming toevoegen aan hun groepsgesprek, een nummer meezingen en vervolgens een persoonlijk duet terugkrijgen

Eva Holtkamp krijgt leiding over Publicis Media

12-08-2025 | 08:57:00
Ze volgt Marc Verschoor op, voormalig CEO Publicis Netherlands, die de organisatie verlaat.


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

SuperRebel.Agency ontwikkelt internationale merkfilm VGP

23-09-2025 | 11:01:42
Het project vormt het centrale onderdeel van een campagne die deze week in achttien landen start

[Vacatures] DPG Media zoekt een Redacteur Video Qmusic

23-09-2025 | 09:27:00
DPG Media is per direct op zoek naar Redacteur Video Qmusic - Amsterdam

Joe Public en ALDI benadrukken bekroonde kwaliteit in campagne

23-09-2025 | 09:04:00
Joe Public Amsterdam heeft voor ALDI een vervolg ontwikkeld in de Fans van Voordeel-campagne.

ARA Creative Agency ontwikkelt campagne Sok je mee

22-09-2025 | 15:54:22
Op Wereld Alzheimer Dag presenteert Team Alzheimer de campagne Sok je mee. Doel is zoveel mogelijk Alzheimer Socks te verkopen

Hart voor de Zaak ontwikkelt actie Week van de Stamceldonor

22-09-2025 | 13:49:52
De Week van de Stamceldonor is gestart met een koffiebekeractie op vijf treinstations en de Universiteit van Amsterdam.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Daan Dekkers

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.