MassiveMusic en LePub werken samen voor Desperados

OVY ON THE DRUMS brengt GUAO GUAO uit, de bijbehorende videoclip dient als het kernonderdeel van de campagne

Desperados kondigt de lancering aan van een wereldwijde campagne: The Beer with Latin Vibe. De campagne wordt geleid door een samenwerking met de Grammy-winnende Colombiaanse muziekartiest OVY ON THE DRUMS.

De campagne, bedacht en ontwikkeld in samenwerking met creatief bureau LePub, met artiestenwerving en muzieksupervisie door MassiveMusic, is de eerste uiting van Desperados’ nieuwe merkpositionering. De focus ligt op Gen Z en Gen Y, waarbij de campagne inspeelt op relevante culturele interesses. De campagne put inspiratie uit de levendige Latin-cultuur om mensen te stimuleren hun remmingen los te laten en volop van het leven te genieten.

Desperados staat bekend om zijn unieke fusie van bier met Latijnse invloeden zoals agave, cachaça en rum. Geïnspireerd door deze cultuur en de explosieve groei van Latin muziek - een stijging van 985% op Spotify in het afgelopen decennium - heeft Desperados besloten een nieuw hoofdstuk in te slaan. Samen met topartiesten uit de Latin muziekscene introduceert het merk vandaag de release van een nieuwe track: GUAO GUAO. De bijbehorende videoclip dient als het kernonderdeel van de campagne.

Voor GUAO GUAO heeft Desperados de krachten gebundeld met OVY ON THE DRUMS en de Venezolaanse rapper MICRO TDH. De opkomende wereldwijde invloed van de Latin cultuur - van muziek en mode tot kunst en lifestyle - inspireerde de creatie van dit nummer. Het doel is om een wereldwijd publiek te verbinden door middel van de universele taal van muziek.

Van muziek naar een wereldwijd fenomeen

The Beer with Latin Vibe brengt de energie van Latijns-Amerika naar meer dan 30 markten in Europa en daarbuiten via diverse consumentgerichte initiatieven. Voor het eerst richt Desperados zich op een marketingmodel waarin creatie en samenwerking centraal staan. Van de nieuwe track op Spotify tot grootschalige outdoor campagnes en een AR Snap-filter waarmee consumenten interactief kunnen meebewegen op de beat.

Daarnaast markeert de campagne de start van Avenida Desperados, een reeks events die straten in Europese steden omtoveren tot bruisende Latin feestzones. Van balkons tot winkeletalages en zelfs steegjes, spontane experiences zullen alledaagse momenten transformeren tot een viering van de rijke Latin cultuur.

Reacties op de campagne

Ligia Patrocinio, Global Head of Desperados: “Deze innovatieve campagne luidt een nieuw tijdperk in voor Desperados. Door ons te richten op de interesses van Gen Z en Gen Y, hebben we een campagne gecreëerd die naadloos aansluit bij hun levensstijl.”

Latin spirit is een essentieel onderdeel van onze merkidentiteit en vormt de kern van hoe we met onze consumenten communiceren. De samenwerking met Latin Grammy-winnaar OVY ON THE DRUMS en MICRO TDH is de perfecte manier om de energieke vibes van Latin muziek op een authentieke manier naar een wereldwijd publiek te brengen.”

Mihnea Gheorghiu, Global Chief Creative Officer LePub Milano: “Latin vibes hebben geen lange introductie nodig – ze zijn direct, magnetisch en onweerstaanbaar. Zodra je ermee in aanraking komt, voel je de puls. Dat is de kracht van deze campagne.”

OVY ON THE DRUMS: “Mijn doel is altijd geweest om Latin muziek naar een breder publiek te brengen, en deze samenwerking met Desperados als Artistiek Directeur is een droom die uitkomt.

Samen met mijn vriend MICRO TDH hebben we gewerkt aan GUAO GUAO, een track die de essentie van Desperados’ nieuwe campagne perfect weerspiegelt. Het nummer heeft een tijdloze sound die de Latin vibe wereldwijd verbindt met alle culturen.”

Anjali Nazarenko, Brand Activation Director bij MassiveMusic: “Deze artiestensamenwerking brengt de Latin spirit van Desperados echt tot leven. Het is fantastisch om samen te werken met OVY ON THE DRUMS en MICRO TDH aan een track die Desperados’ speelse en feestelijke karakter versterkt.”

www.le.pub

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

Publicis Groupe viert 100 jaar met AI-film over veerkracht

04-12-2025 | 14:09:27
Onder leiding van Publicis Conseil vertelt de productie A Lion Never Gives Up het verhaal van een eeuw vol transformatie, vastberadenheid en heruitvinding, van de oprichting in Montmartre tot de opkomst van kunstmatige intelligentie.

Publicis Groupe helpt MediaMarkt aan sterk werkgeversmerk

02-12-2025 | 10:03:30
Onder de pay-off Dát is nou MediaMarkt laat de organisatie zien hoe het echt is om er te werken.

Mondelez investeert 40 miljoen in AI voor marketingefficiëntie

27-10-2025 | 14:03:00
Snacksproducent Mondelez investeert meer dan 40 miljoen dollar in een AI-tool die de kosten voor reclameproductie met 30 tot 50 procent moet verlagen.

Heineken en LePub spelen met AI-vriendschap

21-10-2025 | 11:46:00
De bierbrouwer zet het contrast neer tussen kunstmatige verbondenheid en het merkstandpunt dat échte vrienden ontstaan aan een échte bar met een echt bier.

Deepti Velury CEO Global Production bij Publicis Groupe

06-10-2025 | 10:40:03
In deze rol gaat Velury leidinggeven aan de contentstudio’s, internationale productiehubs en AI-platforms van het bedrijf


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Dentsu Creative tekent voor eindejaarsfilm Rabobank

15-12-2025 | 16:13:14
Centraal staat de rol die de bank speelt op dagelijkse momenten die voor klanten van belang zijn.

Rebranding van Whello krijgt vorm via eigen merchandise

15-12-2025 | 12:01:51
De kledinglijn met abstracte designs maakt het merkverhaal zichtbaar op de werkvloer en versterkt het werkgeversmerk.

NOISE kiest user-generated aanpak in vuurwerkcampagne

15-12-2025 | 11:27:00
NOISE maakt onderdeel uit van het Only-netwerk en bestaat deze maand 20 jaar.

[Vacatures] Key Agency zoekt een Community Manager / Webcare Agent

15-12-2025 | 09:23:00
Key Agency is per direct op zoek naar een Community Manager / Webcare Agent - 5-15 uur per week - Remote

Bruut en Rraarr lanceren documentaire voor Over Morgen

15-12-2025 | 09:20:00
De campagne stelt de menselijke waarde van zorg centraal en toont het dagelijks werk van zorgmedewerkers van dichtbij.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Daan Dekkers

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.