Markteffect: Samenwerking in podcastadvertenties tussen BNR en Bitonic

Voor de BNR-podcast Het Nieuwe Geld verdiept Reinjan zich in de ontwikkelingen en toekomstbestendigheid van de financiële sector en onze betaalmiddelen. Onderwerpen zoals cryptovaluta, beleggingen en financiële instituten worden hier besproken vanuit het oogpunt van experts. Deze podcast wordt mede mogelijk gemaakt door sponsor Bitonic. Marktonderzoeksbureau Markteffect is ingeschakeld om inzichten te verschaffen met betrekking tot deze twee merken en de samenwerking tussen beide partijen, met als doel meer inzicht te geven in de effecten van de podcast.

Inzichten en resultaten

  • Luisteraars beoordelen Het Nieuwe Geld met een 8,9!
  • 83% van de luisteraars van Het Nieuwe Geld wil nieuwe afleveringen;
  • In kaart gebracht welke andere podcasts de gemiddelde luisteraar van Het Nieuwe Geld beluistert;
  • Een ruime meerderheid van de luisteraars van Het Nieuwe Geld is bekend met de sponsor van de podcast.
  • Luisteraars zijn bekender met de sponsor dan de gemiddelde Nederlander;
  • Hogere bereidheid merkvoorkeur via Bitonic onder luisteraars ten opzichte van niet-luisteraars.

Onze aanpak

Voor dit onderzoek is dieper ingegaan op de meningen en kennis van de gemiddelde Nederlander in vergelijking met de luisteraars van Het Nieuwe Geld. Om de resultaten te valideren, is kwantitatief onderzoek uitgevoerd onder zowel een eigen panel van Markteffect als onder de luisteraars van Het Nieuwe Geld. Dit is gedaan om de effecten van de samenwerking tussen de twee partijen aan te tonen en inzicht te krijgen in de wensen en verwachtingen.

Resultaten

Uit de resultaten van het onderzoek blijkt duidelijk dat de bekendheid onder de luisteraars aanzienlijk hoger ligt dan bij de gemiddelde Nederlander. Bovendien tonen de resultaten aan dat de luisteraars van de podcast ook meer bereidheid tonen om gebruik te maken van de diensten van Bitonic. Zowel Bitonic als BNR hebben bovendien meer inzicht gekregen in de wensen en verwachtingen van de luisteraars. Kortom, deze eerste meting bevestigt het succes van de samenwerking en biedt inzichten om zowel de podcast als de samenwerking nog verder te verbeteren.

Podcast Advertising Impact Monitor

De Podcast Advertising Impact Monitor is een onderzoek die inzicht geeft in de effecten van podcastadvertenties op de belangrijkste merk KPI’s, zoals merkbekendheid, imago, merkvoorkeur, van de adverteerder. Het online onderzoek wordt uitgezet onder luisteraars, uitgevoerd met behulp van het panel van Markteffect en het podcastplatform. Met als doel inzicht te bieden in de impact van advertenties en partnerships binnen podcasts.

Deze medewerkers hebben gewerkt aan dit project

Markteffect is een onafhankelijk onderzoeksbureau en gespecialiseerd in het verschaffen van inzichten op basis van marktonderzoek. Dit project is mogelijk gemaakt door een team van deskundige experts met uitgebreide kennis en ervaring op het gebied van marktonderzoek. Heeft u vragen over dit onderzoek of bent u geïnteresseerd in hoe we kunnen helpen met een vergelijkbaar project, aarzel dan niet om content met ons op te nemen. Wij denken graag met u mee!

www.markteffect.nl

www.bnr.nl

www.bitonic.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

Onderzoek Markteffect: Bereidheid tot kleiner en verder wonen

14-10-2025 | 09:04:00
Marktonderzoeksbureau Markteffect onderzocht hoe ver mensen willen gaan als zij binnen een jaar dringend een woning moeten vinden.

[Vacatures] Markteffect zoekt een Senior Client Consultant

13-10-2025 | 09:52:00
Markteffect is per direct op zoek naar een Senior Client Consultant - Eindhoven

[Vacatures] Markteffect zoekt een Medior Client Consultant

13-10-2025 | 09:43:00
Markteffect is per direct op zoek naar een Medior Client Consultant - Eindhoven

Nutricia start campagne tegen dreiging ondervoeding

03-10-2025 | 11:27:00
Uit onderzoek van Markteffect blijkt dat 85 procent van de Nederlanders zich (bijna) nooit zorgen maakt om zelf risico te lopen op ondervoeding.

[Vacatures] Markteffect zoekt een Kwalitatief Research Expert

01-10-2025 | 08:58:00
Markteffect is per direct op zoek naar een Kwalitatief Research Expert - Amsterdam


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

[Vacatures] iO zoekt een Junior Contentmanager

16-10-2025 | 09:10:00
iO is per direct op zoek naar Junior Contentmanager - Campus Amsterdam

[Vacatures] iO zoekt een Digital Marketeer

16-10-2025 | 08:54:00
iO is per direct op zoek naar Digital Marketeer - Campus Den Bosch

ARTIS werkt met UNLIKE aan TikTok-strategie

15-10-2025 | 12:35:54
Met deze samenwerking wil het dierenpark zich duurzaam positioneren op het platform, met content die aansluit bij de leefwereld van jongeren.

Havas Lemz ontwikkelt Doe je Updates-campagne voor EZ

15-10-2025 | 10:02:00
Cybercrime treft inmiddels bijna iedereen. Driekwart van de Nederlanders kreeg het afgelopen jaar te maken met online criminaliteit.

Initiative en Yune winnen geïntegreerde pitch van Makro

14-10-2025 | 17:39:00
Beide bureaus, onderdeel van IPG Mediabrands, worden verantwoordelijk voor het ontwikkelen en uitvoeren van een gezamenlijke media- en creatiestrategie.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.