[MarketingReport Radio] Rodger Werkhoven over Artificial Intelligence en OpenAI als love brand

Rodger Werkhoven is Independent Creative Director bij OpenAI en Executive Creative Director bij iO. Te gast bij Marketing Report op New Business Radio spreken we hem over kunstmatige intelligentie.

Rodger Werkhoven: “AI gaat de mensen die niet met AI willen werken, werkloos maken om de simpele reden dat mensen die wel ermee werken, de mensen die dat niet doen gaan vervangen. Net zoals met computers toen. De mensen met laptops hebben de banen overgenomen van de mensen zonder computer. Het schrijven van social media posts bijvoorbeeld kun je door AI laten doen in meerdere talen en dat meteen in een spreadsheet opnemen. Alleen het posten op bijvoorbeeld Facebook moet nog handmatig.”

Rodger gaat ook in op de haat-liefdeverhouding die mensen voelen richting BigTech en OpenAI als love brand en waarom Bing Dall-E had moeten krijgen in plaats van ChatGPT.

Luister dit interessante interview hier:

Luister hier de volledige radio-uitzending van 21 februari 2023 terug:

www.openai.com

www.iodigital.com

Marketing Report Radio is een initiatief van Media Meetings & Magazines en Mediabureau ZIGT en wordt mede mogelijk gemaakt door De Combinatie van Factoren.

 

Gedrag beïnvloeden met creativiteit. Niet op gevoel, maar op basis van gedragspsychologie en ervaring met grote merken. Dat is wat wij doen. Digital, social, winkelvloer of massamediaal. Zodat jouw doelgroep in beweging komt. Niet voor niets zit ACT in onze naam en in ons DNA.


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Multi-Gyn kiest voor AndAgencyAmsterdam

12-09-2025 | 11:01:00
Multi-Gyn, specialist in vaginale verzorging, heeft voor AndAgencyAmsterdam gekozen voor de ontwikkeling en uitvoering van een geïntegreerde marketingcampagne.

Bob Koigi: Bureaus kiezen planeet boven fossiele winst

12-09-2025 | 08:48:43
In sectoren variërend van reclame tot bankwezen heroverwegen professionals de kosten van het faciliteren van uitbreiding van fossiele brandstoffen.

KPN start campagne tegen online buitensluiten jongeren

12-09-2025 | 08:08:00
Dentsu Creative Amsterdam maakt Iedereen Behalve-campagne, opvolger van de Stukje van mij

[Vacatures] ACT.agency zoekt een Creative Copywriter

12-09-2025 | 07:43:00
ACT.agency is per direct op zoek naar Creative Copywriter - Amsterdam (hybride)
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.