[MarketingReport Radio] Rodger Werkhoven over Artificial Intelligence en OpenAI als love brand

Rodger Werkhoven is Independent Creative Director bij OpenAI en Executive Creative Director bij iO. Te gast bij Marketing Report op New Business Radio spreken we hem over kunstmatige intelligentie.

Rodger Werkhoven: “AI gaat de mensen die niet met AI willen werken, werkloos maken om de simpele reden dat mensen die wel ermee werken, de mensen die dat niet doen gaan vervangen. Net zoals met computers toen. De mensen met laptops hebben de banen overgenomen van de mensen zonder computer. Het schrijven van social media posts bijvoorbeeld kun je door AI laten doen in meerdere talen en dat meteen in een spreadsheet opnemen. Alleen het posten op bijvoorbeeld Facebook moet nog handmatig.”

Rodger gaat ook in op de haat-liefdeverhouding die mensen voelen richting BigTech en OpenAI als love brand en waarom Bing Dall-E had moeten krijgen in plaats van ChatGPT.

Luister dit interessante interview hier:

Luister hier de volledige radio-uitzending van 21 februari 2023 terug:

www.openai.com

www.iodigital.com

Marketing Report Radio is een initiatief van Media Meetings & Magazines en Mediabureau ZIGT en wordt mede mogelijk gemaakt door De Combinatie van Factoren.

 

Gedrag beïnvloeden met creativiteit. Niet op gevoel, maar op basis van gedragspsychologie en ervaring met grote merken. Dat is wat wij doen. Digital, social, winkelvloer of massamediaal. Zodat jouw doelgroep in beweging komt. Niet voor niets zit ACT in onze naam en in ons DNA.


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Fightclub geeft ticket weg voor BAM Congress 2025

25-11-2025 | 16:35:00
Fightclub organiseert een actie waarbij deelnemers kans maken op een ticket voor het BAM Congress 2025.

Smirnoff start wereldwijde Why Change a Good Thing-campagne

25-11-2025 | 14:28:26
De campagne richt zich op de culturele positie van het merk en de nadruk op constante smaak en kwaliteit.

Dirk van den Bosch: iO is agency, tech én consultancy

25-11-2025 | 12:04:00
In een gesprek met Bas Vlugt vertelt Dirk van den Bosch hoe iO werkt op het snijvlak van technologie, creatie, marketing en consultancy

Rick Franx: Social-first en bewijslast bij Abovo Maxlead

25-11-2025 | 11:31:00
In een gesprek met Marketing Report vertelt Rick Franx hoe de verschuiving van creatie naar bewijslast het werk fundamenteel verandert

Hotel L’Amour ontwikkelt derde hoofdstuk in ANWB-serie

25-11-2025 | 10:10:00
Het is het derde hoofdstuk in de serie ANWB helpt Nederland op weg, waarin de organisatie laat zien dat ondersteuning verder gaat dan pech onderweg.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.