[MarketingReport Radio] Rodger Werkhoven over Artificial Intelligence en OpenAI als love brand

Rodger Werkhoven is Independent Creative Director bij OpenAI en Executive Creative Director bij iO. Te gast bij Marketing Report op New Business Radio spreken we hem over kunstmatige intelligentie.

Rodger Werkhoven: “AI gaat de mensen die niet met AI willen werken, werkloos maken om de simpele reden dat mensen die wel ermee werken, de mensen die dat niet doen gaan vervangen. Net zoals met computers toen. De mensen met laptops hebben de banen overgenomen van de mensen zonder computer. Het schrijven van social media posts bijvoorbeeld kun je door AI laten doen in meerdere talen en dat meteen in een spreadsheet opnemen. Alleen het posten op bijvoorbeeld Facebook moet nog handmatig.”

Rodger gaat ook in op de haat-liefdeverhouding die mensen voelen richting BigTech en OpenAI als love brand en waarom Bing Dall-E had moeten krijgen in plaats van ChatGPT.

Luister dit interessante interview hier:

Luister hier de volledige radio-uitzending van 21 februari 2023 terug:

www.openai.com

www.iodigital.com

Marketing Report Radio is een initiatief van Media Meetings & Magazines en Mediabureau ZIGT en wordt mede mogelijk gemaakt door De Combinatie van Factoren.

 

Gedrag beïnvloeden met creativiteit. Niet op gevoel, maar op basis van gedragspsychologie en ervaring met grote merken. Dat is wat wij doen. Digital, social, winkelvloer of massamediaal. Zodat jouw doelgroep in beweging komt. Niet voor niets zit ACT in onze naam en in ons DNA.


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Dentsu Creative tekent voor eindejaarsfilm Rabobank

15-12-2025 | 16:13:14
Centraal staat de rol die de bank speelt op dagelijkse momenten die voor klanten van belang zijn.

Rebranding van Whello krijgt vorm via eigen merchandise

15-12-2025 | 12:01:51
De kledinglijn met abstracte designs maakt het merkverhaal zichtbaar op de werkvloer en versterkt het werkgeversmerk.

NOISE kiest user-generated aanpak in vuurwerkcampagne

15-12-2025 | 11:27:00
NOISE maakt onderdeel uit van het Only-netwerk en bestaat deze maand 20 jaar.

[Vacatures] Key Agency zoekt een Community Manager / Webcare Agent

15-12-2025 | 09:23:00
Key Agency is per direct op zoek naar een Community Manager / Webcare Agent - 5-15 uur per week - Remote

Bruut en Rraarr lanceren documentaire voor Over Morgen

15-12-2025 | 09:20:00
De campagne stelt de menselijke waarde van zorg centraal en toont het dagelijks werk van zorgmedewerkers van dichtbij.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.