[Interview] Yvette Belt over snel schakelen, Ode aan Nederland en verbinding in coronatijd

Yvette Belt is Director Brand & Marketing Communicatie bij KPN. Toen de coronacrisis begon, schakelde KPN naar de hoogste versnelling om communicatie voor klanten en bedrijven mogelijk te maken. De commercial Ode aan Nederland viel daarbij op, en de totstandkoming had in verband met de lockdown een hoop voeten in de aarde. 

"We wilden wat met de hele situatie, een eerbetoon aan heel Nederland om met elkaar de lockdown door te komen. Maar hoe neem je een commercial op als iedereen thuis zit? Na overleg met het bureau en het productiehuis zijn we gekomen tot een video waarbij iedereen het zo veel mogelijk zelf vanuit huis heeft gefilmd. Binnen anderhalve week is toen de montage gemaakt. We vroegen Danny Vera of we zijn muziek mochten gebruiken, en hij zei ja. We zijn hem heel dankbaar daarvoor, maar hij ondersteunt het initiatief ook. KPN zit bij ons in het hart, dus het was spannend hoe de video ontvangen zou worden. Bij mijn stroomden de tranen over de wangen toen ik de video voor het eerst zag." 

Yvette Belt vertelt onder meer over de crossmediale campagne rondom de Ode aan Nederland, en de interne campagnevideo binnen het bedrijf. 

 Luister het volledige interview hier:

 

Meer podcasts over marketing vind je hier: marketingreport.nl/podcastMarketing Report is iedere derde dinsdag van de maand te horen op New Business Radio van 18:30 tot 20:00 uur. 

Luister de volledige uitzending van Marketing Report Radio van 15 september 2020 hier terug:

 

Marketing Report Radio is een initiatief van Media Meetings & Magazines en Mediabureau ZIGT en wordt gesponsord door Logitech for Business


www.logitech.com

DeMarketing100 2021 komt eraan! Draag hier mensen voor deze lijst voor.


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Innocent en DCVF zetten superscanner opnieuw in

18-09-2025 | 15:46:00
Innocent en bureau DCVF hebben de superscanner ontwikkeld: een activatie die voorbijgangers koppelt aan een passende super smoothie

Ministerie en Monks starten campagne Blijf in beeld

18-09-2025 | 13:11:02
Het Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties (BZK) start samen met bureau Monks de campagne Blijf in beeld

[Vacancy] Initiative has a position for Innovation Lead (OOH) Nike Initiative

18-09-2025 | 09:04:00
Initiative is directly looking for Innovation Lead (OOH) Nike Initiative - Netherlands

Cogonez versterkt rol Port of Amsterdam tijdens SAIL 2025

17-09-2025 | 16:31:00
Tijdens SAIL 2025 trok Amsterdam ruim twee en een half miljoen bezoekers en meer dan 10 duizend boten.

DEPT ontwikkelt More Time for Life-campagne voor Brother

17-09-2025 | 15:28:51
Brother is een Europese campagne gestart in vijftien landen om zijn inkjetprinters voor kleine bedrijven en thuiskantoren te promoten.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.