[Marketing Report Radio] Siebe-Geert de Boer (Global): BRO Next was de missing link in het buitenreclameonderzoek

Siebe-Geert de Boer is Research Manager bij Global. Te gast bij Marketing Report Radio op New Business Radio spreken we hem over de recente introductie van BRO Next, een uitgebreid en uitdagend bereiksonderzoek in de buitenreclame sector.

Siebe-Geert de Boer: "We hebben net BRO Next geïntroduceerd. Dit is een enorm en complex bereiksonderzoek dat we eens in de tien jaar samen met andere exploitanten uitvoeren. Het is een van de grootste en moeilijkste onderzoeken in zijn soort. Bij buitenreclame kun je niet simpelweg een panel van 2000 mensen gebruiken zoals bij televisie. In plaats daarvan heb je 20.000 mensen nodig van wie je alle verplaatsingen vastlegt om iets te kunnen zeggen over het bereik van een campagne. En dat is nog maar het begin, want het onderzoek bestaat uit vier delen. Eén deel is het Nederlands plaatsingspanel, waarin we van die 20.000 mensen precies vastleggen waar ze zijn, met welk vervoersmiddel ze reizen, en dat over meerdere weken. Dit was de ontbrekende schakel in het buitenreclameonderzoek, maar we doen nog veel meer. We weten precies waar onze objecten staan en wat de kenmerken ervan zijn. Wanneer je weet waar mensen zich bewegen en je weet waar de objecten staan, kun je het contact tussen mensen en objecten vaststellen."

Luister het interview hier:

 

Luister hier de volledige radio-uitzending van 21 mei 2024 terug:

www.global.com

Meer podcasts over marketing vind je hier: marketingreport.nl/podcast. Marketing Report is iedere derde dinsdag van de maand te horen op New Business Radio van 18:30 tot 20:00 uur.

Marketing Report Radio is een initiatief van Media Meetings & Magazines en Mediabureau ZIGT en wordt mede mogelijk gemaakt door De Combinatie van Factoren.

Gedrag beïnvloeden met creativiteit. Niet op gevoel, maar op basis van gedragspsychologie en ervaring met grote merken. Dat is wat wij doen. Digital, social, winkelvloer of massamediaal. Zodat jouw doelgroep in beweging komt. Niet voor niets zit ACT in onze naam en in ons DNA.

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

Nathalie Peters: MORGENFRISK helpt marketeers winnen

20-11-2025 | 16:12:00
Samen vertellen zij hoe topsportmentaliteit, mindset en maatwerktrainingen marketingteams helpen om beter te presteren, zonder zichzelf kwijt te raken.

Menno Westinga: Mediaplus verbindt media en creatie

20-11-2025 | 15:26:00
Hij vertelt over het internationale karakter van de groep, de rol van het House of Communication en waarom CMO’s Mediaplus als strategisch consultant zien

Esther Brouwer: INDIE bouwt merkvoorkeur met lange adem

20-11-2025 | 15:02:31
Ze spreekt met Bas Vlugt over haar carrière, het ondernemerschap bij INDIE, de samenwerking met Lode Schaeffer, het winnen van PLUS en Vodafone

Joey Boeters: Met humor maak je communicatie effectiever

20-11-2025 | 12:05:00
In de studio van New Business Radio sprak Bas Vlugt met Joey Boeters, Creative Partner en medeoprichter van Happiness Amsterdam

Wim Jan Zijlstra: Bij TBWA draait creativiteit altijd om groei

20-11-2025 | 10:46:00
In de studio van New Business Radio spraken Peter Wybenga en Bas Vlugt met Wim Jan Zijlstra, Head of Strategy bij TBWA\NEBOKO


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Dentsu Creative tekent voor eindejaarsfilm Rabobank

15-12-2025 | 16:13:14
Centraal staat de rol die de bank speelt op dagelijkse momenten die voor klanten van belang zijn.

Rebranding van Whello krijgt vorm via eigen merchandise

15-12-2025 | 12:01:51
De kledinglijn met abstracte designs maakt het merkverhaal zichtbaar op de werkvloer en versterkt het werkgeversmerk.

NOISE kiest user-generated aanpak in vuurwerkcampagne

15-12-2025 | 11:27:00
NOISE maakt onderdeel uit van het Only-netwerk en bestaat deze maand 20 jaar.

[Vacatures] Key Agency zoekt een Community Manager / Webcare Agent

15-12-2025 | 09:23:00
Key Agency is per direct op zoek naar een Community Manager / Webcare Agent - 5-15 uur per week - Remote

Bruut en Rraarr lanceren documentaire voor Over Morgen

15-12-2025 | 09:20:00
De campagne stelt de menselijke waarde van zorg centraal en toont het dagelijks werk van zorgmedewerkers van dichtbij.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.