[Marketing Report Radio] Marijnke van der Burgh (ZIGT) over de effectiviteit van televisie

Marijnke van der Burgh is Managing Director Paid Media bij ZIGT Mediabureau. Te gast bij Marketing Report Radio op New Business Radio spreekt Bas Vlugt haar over de recente ontwikkelingen binnen de advertentiemarkt, de stijgende prijzen bij STER, en hoe marketeers slim kunnen inspelen op de veranderingen in het medialandschap.

Marijnke van der Burgh: "We hebben onlangs de Focus 2025 gehad, en STER heeft een aantal aankondigingen gedaan. Het is niet verrassend dat de prijzen het komende jaar zullen stijgen. Zij stellen, en ik denk dat het klopt, dat er na een jaar met grote sportevenementen volgend jaar minder aanbod is zonder die evenementen. Daardoor creëren ze schaarste. De blokken zitten vol, dus de prijs moet omhoog. Hun reden hiervoor is dat ze iedereen een plek in die blokken willen gunnen, maar door de prijs te verhogen, hopen ze de vraag iets af te remmen. Natuurlijk presenteren ze het als een mooi verhaal. Zolang marketeers en adviseurs nog uitgaan van Cost Per View (CPV) en tv-reclame effectief blijkt, blijven de blokken vol. En hoe minder kijkers, hoe meer blokken je nodig hebt om hetzelfde bereik te halen."

Luister het interview hier:

Luister hier de volledige radio-uitzending van 15 oktober 2024 terug:

www.zigt.nl

www.dcvf.nl

Meer podcasts over marketing vind je hier: marketingreport.nl/podcast. Marketing Report is iedere derde dinsdag van de maand te horen op New Business Radio van 18:30 tot 20:00 uur.

Marketing Report Radio is een initiatief van Media Meetings & Magazines en Mediabureau ZIGT en wordt mede mogelijk gemaakt door De Combinatie van Factoren.

Gedrag beïnvloeden met creativiteit. Niet op gevoel, maar op basis van gedragspsychologie en ervaring met grote merken. Dat is wat wij doen. Digital, social, winkelvloer of massamediaal. Zodat jouw doelgroep in beweging komt. Niet voor niets zit ACT in onze naam en in ons DNA.

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

Nathalie Peters: MORGENFRISK helpt marketeers winnen

20-11-2025 | 16:12:00
Samen vertellen zij hoe topsportmentaliteit, mindset en maatwerktrainingen marketingteams helpen om beter te presteren, zonder zichzelf kwijt te raken.

Menno Westinga: Mediaplus verbindt media en creatie

20-11-2025 | 15:26:00
Hij vertelt over het internationale karakter van de groep, de rol van het House of Communication en waarom CMO’s Mediaplus als strategisch consultant zien

Esther Brouwer: INDIE bouwt merkvoorkeur met lange adem

20-11-2025 | 15:02:31
Ze spreekt met Bas Vlugt over haar carrière, het ondernemerschap bij INDIE, de samenwerking met Lode Schaeffer, het winnen van PLUS en Vodafone

Joey Boeters: Met humor maak je communicatie effectiever

20-11-2025 | 12:05:00
In de studio van New Business Radio sprak Bas Vlugt met Joey Boeters, Creative Partner en medeoprichter van Happiness Amsterdam

Wim Jan Zijlstra: Bij TBWA draait creativiteit altijd om groei

20-11-2025 | 10:46:00
In de studio van New Business Radio spraken Peter Wybenga en Bas Vlugt met Wim Jan Zijlstra, Head of Strategy bij TBWA\NEBOKO


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Dentsu Creative tekent voor eindejaarsfilm Rabobank

15-12-2025 | 16:13:14
Centraal staat de rol die de bank speelt op dagelijkse momenten die voor klanten van belang zijn.

Rebranding van Whello krijgt vorm via eigen merchandise

15-12-2025 | 12:01:51
De kledinglijn met abstracte designs maakt het merkverhaal zichtbaar op de werkvloer en versterkt het werkgeversmerk.

NOISE kiest user-generated aanpak in vuurwerkcampagne

15-12-2025 | 11:27:00
NOISE maakt onderdeel uit van het Only-netwerk en bestaat deze maand 20 jaar.

[Vacatures] Key Agency zoekt een Community Manager / Webcare Agent

15-12-2025 | 09:23:00
Key Agency is per direct op zoek naar een Community Manager / Webcare Agent - 5-15 uur per week - Remote

Bruut en Rraarr lanceren documentaire voor Over Morgen

15-12-2025 | 09:20:00
De campagne stelt de menselijke waarde van zorg centraal en toont het dagelijks werk van zorgmedewerkers van dichtbij.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.