[Marketing Report Radio] Marijnke van der Burgh (ZIGT) over de effectiviteit van televisie

Marijnke van der Burgh is Managing Director Paid Media bij ZIGT Mediabureau. Te gast bij Marketing Report Radio op New Business Radio spreekt Bas Vlugt haar over de recente ontwikkelingen binnen de advertentiemarkt, de stijgende prijzen bij STER, en hoe marketeers slim kunnen inspelen op de veranderingen in het medialandschap.

Marijnke van der Burgh: "We hebben onlangs de Focus 2025 gehad, en STER heeft een aantal aankondigingen gedaan. Het is niet verrassend dat de prijzen het komende jaar zullen stijgen. Zij stellen, en ik denk dat het klopt, dat er na een jaar met grote sportevenementen volgend jaar minder aanbod is zonder die evenementen. Daardoor creëren ze schaarste. De blokken zitten vol, dus de prijs moet omhoog. Hun reden hiervoor is dat ze iedereen een plek in die blokken willen gunnen, maar door de prijs te verhogen, hopen ze de vraag iets af te remmen. Natuurlijk presenteren ze het als een mooi verhaal. Zolang marketeers en adviseurs nog uitgaan van Cost Per View (CPV) en tv-reclame effectief blijkt, blijven de blokken vol. En hoe minder kijkers, hoe meer blokken je nodig hebt om hetzelfde bereik te halen."

Luister het interview hier:

Luister hier de volledige radio-uitzending van 15 oktober 2024 terug:

www.zigt.nl

www.dcvf.nl

Meer podcasts over marketing vind je hier: marketingreport.nl/podcast. Marketing Report is iedere derde dinsdag van de maand te horen op New Business Radio van 18:30 tot 20:00 uur.

Marketing Report Radio is een initiatief van Media Meetings & Magazines en Mediabureau ZIGT en wordt mede mogelijk gemaakt door De Combinatie van Factoren.

Gedrag beïnvloeden met creativiteit. Niet op gevoel, maar op basis van gedragspsychologie en ervaring met grote merken. Dat is wat wij doen. Digital, social, winkelvloer of massamediaal. Zodat jouw doelgroep in beweging komt. Niet voor niets zit ACT in onze naam en in ons DNA.

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

Teunie Welage: Cora blijft merkicoon van Mora

18-09-2025 | 12:40:00
Peter Wybenga sprak met Teunie Welage. Zij deelde haar inzichten over de balans tussen merkconsistentie en vernieuwing.

Marit Klooster: Advies slaat brug tussen data en actie

18-09-2025 | 12:22:00
In de studio van New Business Radio ging Peter Wybenga in gesprek met Marit Klooster, partner en directeur bij Ruigrok Onderzoek en Advies.

Rosanne Prinsen: Echte verhalen maken campagne Monuta sterk

18-09-2025 | 12:12:00
Rosanne Prinsen en Antal van Pelt zijn in gesprek gegaan met Peter Wybenga over de aanpak van Monuta om afscheid bespreekbaar te maken.

Wouter Wunnink: Transparantie is de sleutel bij TAG Outdoor

18-09-2025 | 11:43:00
Wouter Wunnink was te gast in de uitzending van Marketing Report en vertelde over de groei van het bedrijf en de ambities richting de toekomst.

Timo Vrijenhoek: Folders zijn nog steeds ijzersterk bij Spotta

18-09-2025 | 11:00:00
In Marketing Report op New Business Radio sprak Timo Vrijenhoek over de rol van Spotta als logistieke partner voor ongeadresseerd én geadresseerd drukwerk.


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Nutricia start campagne tegen dreiging ondervoeding

03-10-2025 | 11:27:00
Uit onderzoek van Markteffect blijkt dat 85 procent van de Nederlanders zich (bijna) nooit zorgen maakt om zelf risico te lopen op ondervoeding.

Bob Koigi: Merken profileren zich als wereldwijde probleemoplossers

03-10-2025 | 11:10:58
Wereldwijde uitdagingen zijn te groot voor overheden of NGO’s om alleen aan te pakken. Steeds vaker stappen grote merken in dit domein

MediaMarkt brengt "Ik ben toch niet gek!" terug

03-10-2025 | 10:21:00
De slogan, die vanaf oktober weer te zien is in alle campagnes, krijgt een eigentijdse invulling die aansluit bij de huidige tijdsgeest.

[Vacatures] Springbok zoekt een Medior Projectmanager Marketing Automation

03-10-2025 | 09:47:00
Springbok is per direct op zoek naar een Medior Projectmanager Marketing Automation - Den Bosch

[Vacatures] PINK zoekt een Senior Social Advertising Consultant

03-10-2025 | 09:12:00
PINK is per direct op zoek naar Senior Social Advertising Consultant - Groningen  •  32-40 uur
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.