
[Marketing Report Radio] Marijnke van der Burgh (ZIGT) over de effectiviteit van televisie
Marijnke van der Burgh is Managing Director Paid Media bij ZIGT Mediabureau. Te gast bij Marketing Report Radio op New Business Radio spreekt Bas Vlugt haar over de recente ontwikkelingen binnen de advertentiemarkt, de stijgende prijzen bij STER, en hoe marketeers slim kunnen inspelen op de veranderingen in het medialandschap.
Marijnke van der Burgh: "We hebben onlangs de Focus 2025 gehad, en STER heeft een aantal aankondigingen gedaan. Het is niet verrassend dat de prijzen het komende jaar zullen stijgen. Zij stellen, en ik denk dat het klopt, dat er na een jaar met grote sportevenementen volgend jaar minder aanbod is zonder die evenementen. Daardoor creëren ze schaarste. De blokken zitten vol, dus de prijs moet omhoog. Hun reden hiervoor is dat ze iedereen een plek in die blokken willen gunnen, maar door de prijs te verhogen, hopen ze de vraag iets af te remmen. Natuurlijk presenteren ze het als een mooi verhaal. Zolang marketeers en adviseurs nog uitgaan van Cost Per View (CPV) en tv-reclame effectief blijkt, blijven de blokken vol. En hoe minder kijkers, hoe meer blokken je nodig hebt om hetzelfde bereik te halen."
Luister het interview hier:
Luister hier de volledige radio-uitzending van 15 oktober 2024 terug:
Meer podcasts over marketing vind je hier: marketingreport.nl/podcast. Marketing Report is iedere derde dinsdag van de maand te horen op New Business Radio van 18:30 tot 20:00 uur.
Marketing Report Radio is een initiatief van Media Meetings & Magazines en Mediabureau ZIGT en wordt mede mogelijk gemaakt door De Combinatie van Factoren.

Gedrag beïnvloeden met creativiteit. Niet op gevoel, maar op basis van gedragspsychologie en ervaring met grote merken. Dat is wat wij doen. Digital, social, winkelvloer of massamediaal. Zodat jouw doelgroep in beweging komt. Niet voor niets zit ACT in onze naam en in ons DNA.
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Netwerken voor beginners (zoals ik)
Frank van den Steen: Cruisen is citytrip én ontspanning
Lisette Samplonius: Creatieve boost voor ECOstyle-campagne
Sanne Demir en Niels Braat: Opposites Create werkt bij DCVF
Sjoerd van der Meijden: Retail media met Adswag maakt impact
Gepubliceerd door: Lieselot Berentzen