[Marketing Report Radio] Danique Rozestraten (Samsung) en Daniel Samama (Cheil) over de Olympische Spelen

Danique Rozestraten is Marketing Communications Specialist bij Samsung Electronics en Daniel Samama is creatief directeur bij Cheil. Te gast bij Marketing Report Radio op New Business Radio spreken we hen over de Olympische Spelen.

Danique Rozestraten: "Samsung is al meer dan 20 jaar partner van de Olympische Spelen. Dit jaar, met de Spelen in Parijs, voelde het extra bijzonder omdat het zo dichtbij was. Dat maakte het niet alleen leuker, maar ook tastbaarder. Naast onze rol als globale partner, zijn we ook lokaal een samenwerking aangegaan met de Nederlandse Basketbal Bond. Deze zomer hebben we ons specifiek gericht op 3x3 basketbal. Wat het team met onze steun heeft bereikt, is werkelijk ongelooflijk; dat ze goud zouden winnen, is een prestatie om trots op te zijn. "

Daniel Samama: "De grootste kracht van Samsung ligt in innovatie, en dat willen we op verschillende manieren laten zien, ook buiten de gebruikelijke paden. Voor de Olympische Spelen hebben we een sport gekozen die zowel cultureel goed aansluit bij onze doelgroep als een duwtje in de rug kan gebruiken. In dit geval hebben we een live AI-gedreven systeem genaamd ShotControl ontwikkeld. Dit datasysteem, bestaande uit meerdere camera's, hebben we geïnstalleerd in het trainingscentrum van het 3x3 Olympische basketbalteam voor mannen en vrouwen. Het systeem registreert hun spel, meet hun nauwkeurigheid, en analyseert hoe goed ze scoren of missen tijdens wedstrijden, waarmee ze uitgebreid hebben kunnen trainen."

Luister het interview hier:

Luister hier de volledige radio-uitzending van 21 augustus 2024 terug:

www.samsung.com

www.cheil.nl

Meer podcasts over marketing vind je hier: marketingreport.nl/podcast. Marketing Report is iedere derde dinsdag van de maand te horen op New Business Radio van 18:30 tot 20:00 uur.

Marketing Report Radio is een initiatief van Media Meetings & Magazines en Mediabureau ZIGT en wordt mede mogelijk gemaakt door De Combinatie van Factoren.

Gedrag beïnvloeden met creativiteit. Niet op gevoel, maar op basis van gedragspsychologie en ervaring met grote merken. Dat is wat wij doen. Digital, social, winkelvloer of massamediaal. Zodat jouw doelgroep in beweging komt. Niet voor niets zit ACT in onze naam en in ons DNA.

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

Michael Coreelmont, Georgios Petropoulos: Popup Padel kan echt overal

23-10-2025 | 11:31:00
In de studio van New Business Radio sprak Peter Wybenga met Georgios Petropoulos, oprichter EEN Media Group, en Michael Coreelmont, oprichter popuppadel.nl

Campagne Het Lekkerste Stel verbindt generatie én eetmoment

23-10-2025 | 10:57:00
In de studio van New Business Radio sprak Peter Wybenga met Boaz Disselkoen en Roos Jochems

Age Yska: edding wil aanwezig zijn op elke straathoek

23-10-2025 | 10:34:00
In de studio van New Business Radio spraken Peter Wybenga en Bas Vlugt met Age Yska, marketingmanager bij edding.

Mathijs Pattinama: Creativiteit cruciaal bij OOH-campagnes

23-10-2025 | 10:21:00
In de studio van New Business Radio spraken Peter Wybenga en Bas Vlugt met Mathijs Pattinama, Creative Marketeer bij Global.

Ilona Welte: Mentos blijft populair bij jong én oud

22-10-2025 | 11:39:00
In de studio van New Business Radio spraken Peter Wybenga en Bas Vlugt met Ilona Welte, Senior Brand Manager Mentos bij Perfetti Van Melle.


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Wibra en Giesbers Retail lanceren de wiBRA

05-11-2025 | 15:33:00
Wibra heeft de wiBRA geïntroduceerd: een bh van hoge kwaliteit voor €9,99. De lancering gaat gepaard met een campagne ontwikkeld door Giesbers Retail

Makro en Yune lanceren campagne over de hectiek van december

05-11-2025 | 10:43:00
Onder het motto De meest hysterische tijd van het jaar positioneert de groothandel zich als partner voor ondernemend Nederland in een periode vol hectiek

Feestcampagne Coca-Cola combineert creatie en AI

05-11-2025 | 09:15:00
Coca-Cola start de campagne Refresh Your Holidays, waarin de mensen worden geëerd die achter de schermen de magie van de feestdagen mogelijk maken

Stukje Van Mij uitgeroepen tot beste PR-campagne

05-11-2025 | 08:44:00
De KPN-campagne Stukje Van Mij is tijdens de Global SABRE Awards uitgeroepen tot de beste PR-campagne ter wereld.

Melvin Woudenberg lanceert Growth Agency Gangmakers

05-11-2025 | 08:00:00
Het bureau combineert digital marketing, technologie en AI om bedrijven te helpen groeiplafonds te doorbreken.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Daan Dekkers

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.