[Marketing Report Cannes] Interview with Pepe Marais (Joe Public)

Marketing Report is live in Cannes, speaking to key players in the market every day. Today we welcome in our studio Pepe Marais , founder and owner of Joe Public United, the largest independent advertising agency in Africa, with offices in Johannesburg, Cape Town, Durban, Amsterdam and Antwerp. Pepe introduces the African-European growth strategy.

Pepe Marais: "In South Africa, I love the take away model, I mean, that made me give up my day job and without any money, started the business from the scratch. But in South Africa we grew out of the model and almost became more  traditional because of complex market - to put all the offerings in the menu was difficult. So what we're doing now, is re introducing take away in South Africa because its working so well out of Amsterdam and Antwerp, so we're re launching that in South Africa and then what we're starting to look at while in Cannes, is we're starting to look at take and Joe Public  beyond just the European market and the South African market. So doing collab between Europe and Africa, and bringing something together out of those two entities and taking it beyond, that's the dream."

Listen to this interesting interview here:

https://joepublic.co.za/

www.newbusinessradio.nl

Marketing Report Radio Cannes 2024 wordt gesponsord door:

Also read:


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Coca-Cola en FIFA starten FIFA World Cup Trophy Tour

18-12-2025 | 10:14:10
De wereldwijde tour biedt fans de kans om de originele WK-trofee te zien in aanloop naar het WK voetbal van 2026

LINDA. breidt portfolio uit met LINDA.mini

18-12-2025 | 09:40:00
Met deze uitbreiding richt het mediabedrijf zich op aanstaande moeders en ouders van kinderen van 0 tot en met 4 jaar.

Draft Digital en FarmCamps lanceren Geen stress, wel kippen

18-12-2025 | 09:28:00
De campagne speelt in op het gevoel dat gezinsvakanties vaak minder ontspannen zijn dan vooraf gehoopt.

Primeur: Video Ads op basis van Cost per Sale bij TradeTracker

18-12-2025 | 00:00:00
Hiermee biedt het bedrijf adverteerders en publishers de mogelijkheid om videocontent in te zetten met de zekerheid dat er alleen wordt betaald bij daadwerkelijke conversie.

Stedin zet energietransitie centraal in employer branding

17-12-2025 | 13:56:00
Stedin heeft een employer branding campagne gelanceerd onder de naam Werk dat energie oplevert. De campagne is ontwikkeld in samenwerking met bureau N=5.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.