Margriet viert 85-jarig jubileum

Margriet bestaat 85 jaar! Het magazinemerk viert deze mijlpaal met een dubbeldik jubileumnummer, met onder andere de winactie Margriet viert 85 dagen feest en een exclusief katern met Oma Duck als gasthoofdredacteur. Daarnaast lanceert Margriet het digitale Margriet Museum, waarin wordt teruggeblikt op haar rijke geschiedenis en de grote maatschappelijke impact die het merk maakt.

Margriet museum

Op 30 september 1938 rolde de eerste Margriet van de persen. In een paar decennia groeide het weekblad uit tot een van de grootste vrouwenbladen van Nederland, wat het nog steeds is. Helene van Santen, hoofdredacteur van Margriet: "Dat zorgt ervoor dat Margriet grote maatschappelijke impact kan maken. Zo droeg Margriet halverwege de vorige eeuw bij aan de vrouwenemancipatie door vrouwen te informeren over de mogelijkheden van betaalde arbeid, anticonceptie en kinderopvang. En vandaag de dag door zich in te zetten tegen leeftijdsdiscriminatie en de wijze waarop oudere vrouwen veelal worden geportretteerd." De maatschappelijke rol van Margriet is terug te zien in het digitale Margriet Museum, vanaf 27 september te bekijken op margriet.nl/MargrietMuseum.

60 boven 60

In het dubbeldikke jubileumnummer worden de winnaars van de 60 boven 60 bekend gemaakt en geïnterviewd. Eerder dit jaar publiceerde Margriet een lijst met 60 vrouwen boven de 60 jaar, die grote maatschappelijke impact maken, opgedeeld in zes categorieën. Lezeressen konden vervolgens hun stem uitbrengen op hun favoriet via margriet.nl.

Oma Duck als gasthoofdredacteur

Een unieke samenwerking met Donald Duck: in Margriets jubileumnummer komt een speciaal katern met Oma Duck als gasthoofdredacteur. Oma Duck viert in dezelfde week haar 80ste verjaardag. In de strip wordt oma uitgenodigd op de redactie van haar favoriete tijdschrift Madelief, waar ze erachter komt dat de hele redactie is uitgeschakeld door voedselvergiftiging. Ze besluit al haar vriendinnen op te trommelen om de jubileumuitgave af te maken, zodat die alsnog kan uitkomen. Zo redt Oma Duck de dag!

Puzzel en prijzen

Wie jarig is, trakteert. Daarom geeft Margriet 85 dagen lang elke dag een prijs weg op margriet.nl, van een espressomachine van De'Longhi tot een weekend naar Disneyland Parijs. Omdat bij een verjaardag taart hoort, schreef Margriet eerder dit jaar de wedstrijd wie bakt Margriets jubileumtaart? uit onder haar lezeressen. Uit honderden inzendingen selecteerde de jury, onder leiding van meesterbakker Rudolph van Veen, vijf finalisten. De winnende taarten worden met recept gepubliceerd in Margriets jubileumeditie. Last but not least: ter gelegenheid van het 85-jarig bestaan brengt Margriet een unieke jubileum-legpuzzel uit. Deze puzzel is vanaf 27 september te bestellen op margriet.nl/puzzel.

Het 85ste jubileumnummer van Margriet, editie 41, ligt vanaf 27 september 2023 in de winkels. Op die datum gaat de grote winactie Margriet viert 85 dagen feest van start op margriet.nl/winnen85jaar. Het digitale Margriet Museum is vanaf 27 september te bekijken op margriet.nl/MargrietMuseum.

www.margriet.nl

www.dpgmedia.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

Lees ook:

ACM: DPG Media krijgt vergunning voor overname RTL Nederland

27-06-2025 | 11:26:00
De Autoriteit Consument & Markt heeft DPG Media toestemming gegeven om RTL Nederland over te mogen overnemen van het beursgenoteerde RTL Group (van Bertelsmann)

[Vacatures] DPG Media zoekt een Programmatic & Platform Success Manager

27-06-2025 | 11:11:00
DPG Media  is per direct op zoek naar Programmatic & Platform Success Manager - Amsterdam

Radiostation JOE ook Official Music Partner van Feyenoord

27-06-2025 | 09:57:00
Radiostation JOE (van DPG Media is voor minimaal één seizoen Official Music Partner en mouwsponsor van voetbalclub Feyenoord. Gedurende het seizoen 2025-2026 zal het logo van JOE op de mouw van de Feyenoord-shirts te zien zijn

DPG Media lanceert AI-suite Ad Manager+

26-06-2025 | 15:36:00
DPG Media heeft Ad Manager+ geïntroduceerd: een set AI-gedreven tools binnen het selfserviceplatform Ad Manager.

Voetbal International en Libelle lanceren podcast

26-06-2025 | 10:40:00
In aanloop naar het EK voetbal voor vrouwen bundelen Voetbal International en Libelle hun krachten in de vijfdelige podcastserie VIBELLE Podcast

Consument zoekt zekerheid in onzekere tijden

24-06-2025 | 12:45:00
Uit recent onderzoek van DPG Media blijkt dat mensen zich steeds bewuster, maar ook bezorgder gedragen als het gaat om hun geldzaken

Radiostation JOE sponsor van PSV

23-06-2025 | 00:14:00
Het landelijke radiostation JOE (van DPG Media) zal per 1 juli 2025 mouwsponsor en official music partner worden van PSV. Daarnaast zal JOE de club actief ondersteunen met muzikale activaties rondom wedstrijden

DPG Media en Tribe Company starten videoserie Padelpraat

20-06-2025 | 11:20:30
De reeks laat kijkers kennismaken met padel, dat in Nederland sterk in opkomst is

3 uitdagingen van de B2B-markt en hoe jij hierop inspeelt

20-06-2025 | 10:19:33
Het onderzoek toont aan dat zakelijke beslissers sterk behoefte hebben aan richting en duiding.

Hoe Nederland kiest, koopt en kookt: 3 inzichten

19-06-2025 | 14:27:14
Waarom kiezen ze voor een bepaalde winkel of juist voor een specifiek product?

Waarom challenger-merken harder moeten strijden om aandacht

18-06-2025 | 15:07:57
Het winnen van aandacht is een van de grootste uitdagingen voor merken in een competitieve advertentiemarkt.

DPG Media zet eigen journalisten in campagne ADR-kranten

17-06-2025 | 16:30:00
Onder het motto Da’s pas thuiskomen benadrukken de deelnemende kranten de waarde van lokale journalistiek.

Zwitsal inspireert ouders en versterkt merkvoorkeur

17-06-2025 | 10:42:09
Om hun status als marktleider te verstevigen sloegen Zwitsal, StudioM en DPG Media de handen ineen.

[Vacatures] DPG Media zoekt een Accountmanager

16-06-2025 | 09:14:00
DPG Media  is per direct op zoek naar Accountmanager Utrecht/ Noord- Holland

DPG Media deelt aandachtsscore voor advertenties kosteloos

12-06-2025 | 17:08:05
DPG Media stelt de attention score, een metric voor de attentiewaarde van digitale advertenties, kosteloos beschikbaar aan adverteerders die seamless ads inzetten.

Gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.