Maartje Mestrini (Dentsu Creative) en Jesse van Maanen (Megawatt) winnen MediaMarkt RA*W Treinpitch

Maartje Mestrini (Dentsu Creative) en Jesse van Maanen (Megawatt Group) winnen de pitch voor We Are RA*W en MediaMarkt die ze in de 10 uur durende treinrit naar Cannes hebben gecreëerd. 

Op 16 mei lanceerden We Are RA*W samen met partners WeFilm, AdGreen, Clear Music en Jonge Honden het initiatief Stay Grounded. Een oproep aan de creatieve industrie om het jaarlijkse bezoek aan het Cannes Lions festival in juni per trein te brengen, in plaats van met het vliegtuig. 

Met een pitch in sneltreinvaart benutten We Are RA*W en MediaMarkt de 10 uur reistijd naar Cannes door 25 toptalenten te laten werken aan een vraagstuk van MediaMarkt. De groep van 30-minners bestond uit een brede afvaardiging van de Nederlandse creatieve industrie, zowel in functies als in type bureaus. Om te bewijzen dat de trein op meerdere vlakken een beter alternatief is, heeft RA*W de pitch in sneltreinvaart gelanceerd.

Winnaars RAW Treinpitch

Daan Langstraat, Manager Brand & Campaign bij MediaMarkt, maakte op maandag in de uitzending van Marketing Report Cannes bekend welk team de pitch heeft gewonnen. 

Luister dat feestelijke interview hier:

Jesse van Maanen: "Er zijn twee momenten, voor en achter, wanneer MediaMarkt relevant is. Wij vonden juist die jaren in het midden, dat het product gebruikt wordt een interressant speelveld om vanuit MediaMarkt persoonlijk en emotioneel relevant te zijn. Want wat ga je ermee doen? Dat hebben we omgevormd naar mentaliteit, de gebruiksmentaliteit is om klanten, die een aankoop hebben verricht te inspireren en te motiveren om het uiterste uit het product te halen. Of het nou een stijltang is of een iPhone of een action cam, als je een action cam koopt bij de MediaMarkt kun je met Lets Go-studio's net die workshop krijgen zodat jij echt weet hoe dat ding in elkaar steekt en hoe het werkt."

Marketing Report Cannes 2023

Marketing Report Radio zendt een week lang uit vanaf Cannes Lions — het grootste reclamefestival op aarde. Ieder dag ontvangen we toonaangevende gasten uit de wereld van media en marktingcommunicatie. De uitzendingen zijn tot en met 22 juni dagelijks live te beluisteren op New Business Radio en als podcast op de website van Marketing Report. 

www.newbusinessradio.nl

www.we-are-raw.com

www.mediamarkt.nl

Marketing Report Radio Cannes 2024 wordt gesponsord door:

Lees ook:


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Bob Koigi: De toekomst van tv-metingen ligt in big data

05-09-2025 | 12:26:13
Door de explosie van streamingplatforms, on-demand content en gefragmenteerd kijkgedrag hebben traditionele meetmethoden moeite om het tempo bij te houden

Closed on Monday toont avontuur met De Koffiejongens

05-09-2025 | 09:27:58
Closed on Monday heeft voor De Koffiejongens een landelijke campagne ontwikkeld die de nieuwsgierige houding van het koffiemerk centraal stelt.

[Vacatures] TBWA zoekt een Brand Coordinator (NL)

05-09-2025 | 09:01:00
TBWA is per direct op zoek naar Brand Coordinator (NL) - Full-time  \  Amsterdam

Johan van der Zanden: Jeroen past perfect bij ons merk

04-09-2025 | 13:11:00
[Interview] Johan van der Zanden over de nieuwe supermarktmanager Daan, gespeeld door Jeroen van Koningsbrugge

Jeroen van Koningsbrugge supermarktmanager Daan Albert Heijn

04-09-2025 | 13:00:37
Albert Heijn heeft acteur Jeroen van Koningsbrugge gepresenteerd als het nieuwe gezicht in de reclamecampagnes.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.