
Lebara en UNLIKE lanceren Logisch!? Award-campagne
Telecomprovider Lebara werkt samen met social bureau UNLIKE aan een campagne waarin onlogische keuzes centraal staan. Acteur en presentator André Dongelmans is het gezicht van de actie, waarin Nederlanders worden aangemoedigd om stil te staan bij overbodige gewoontes, zoals betalen voor een grote databundel terwijl men vooral wifi gebruikt.
Samen met een team van online creators zoekt Dongelmans naar de meest onlogische objecten of beslissingen van Nederland. Deze worden genomineerd voor de Logisch!? Award, een publieksprijs met een knipoog.
Samenwerking met online makers
Aan de campagne doen makers mee zoals Jan Verban, Malcom Jamin en Mariëlle en Bart Wiendels. Hun bijdrage moet zorgen voor herkenning en interactie met het publiek. Humor speelt een belangrijke rol in de aanpak.
Martijn de Jonge, manager social Lebara Nederland: "Op social media werken humor en absurdistische situaties ontzettend goed om in contact te komen met je community. Wij zagen daarom de perfecte match tussen deze aanpak en de merkstrategie van Lebara."
Iedereen kan meedoen
Het publiek kan objecten nomineren en stemmen op de winnaar. De campagne laat op luchtige wijze zien hoe vaak mensen keuzes maken die weinig functioneel zijn. Daarmee sluit de campagne aan op de bredere communicatiestrategie van Lebara.
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
[Vacatures] UNLIKE zoekt een Senior Social Content Creative
[Vacatures] UNLIKE zoekt een Campaign Projectmanager
Thomas Elias: Werk aan resultaat, niet aan aannames
Natwerk ontwikkelt campagne Lebara over passend datagebruik
UNLIKE: Relevantie, vertrouwen en AI social media-thema’s
Grote Sinterklaas-campagnes Overzicht: het beste van 2024
[Vacatures] UNLIKE zoekt een Creative Lead
[Vacatures] UNLIKE zoekt een Jr. Social Advertiser
[Content Marketing Awards] Unlike: Houd ‘m in oe broek
[Content Marketing Awards 2024] Gouden award Non-profit Content Marketing Programma - Unlike: Laten we het eens over BMHK hebben
Gepubliceerd door: Daan Dekkers