Lauren van der Heijden stopt bij DPG Media en wordt CEO van The Works

Lauren van der Heijden, Chief Commercial Officer bij DPG Media vertrekt daar en begint op 1 februari 2024 bij The Works als CEO. Dat maakt hij bekend via LinkedIn.

The Works is het moederbedrijf van onder meer de recruitmentbedrijven YoungCapital, YoungCapital Next en DASH. The Works noemt zich een human based tech bedrijf, is actief in 10 landen en telt 1300 medewerkers met een jaaromzet van 603 miljoen euro (2021). Het bedrijf is in 2000 opgericht door Hugo de Koning, Bram Bosveld en Rogier Thewessen.

Lauren van der Heijden was van januari 2016 tot december 2020 directeur Advertising bij DPG Media en sinds januari 2021 CCO voor zowel Nederland als België. Voor 2016 werkte hij bij onder meer RTL Nederland en het toenmalige Telegraaf Media Groep.

Groei stimuleren

Voor zijn rol bij DPG Media bekleedde Lauren verschillende leidinggevende functies bij mediabedrijven als RTL en Telegraaf Media Groep. Daarnaast was hij als bestuurder actief in verschillende brancheorganisaties zoals IAB Nederland en de Reclame Code Commissie. Van der Heijden volgt Ineke Kooistra op als voormalige CEO van The Works. In zijn rol als CEO zal hij zijn kennis inzetten om de groei en innovatie van het bedrijf verder te stimuleren. 

Lauren van der Heijden: "Ik kijk uit naar deze nieuwe uitdaging maar zal ook nog vaak terugdenken aan de mooie tijd bij DPG Media. Hoogtepunten waren de integratie van de commerciële organisaties van Wegener, Sanoma en recent die van RTL Belgium, maar bovenal kijk ik met heel veel plezier terug op de samenwerking met zoveel leuke en slimme collega’s. Ik ga jullie missen! Tot 1 februari 2024 ben ik nog gewoon op post en dan start dit avontuur."

Hugo de Koning: "We zijn ontzettend blij met Lauren aan boord van The Works. Lauren heeft DPG Media commercieel getransformeerd van een offline printbedrijf naar een multimediale organisatie. Met zijn bevlogen instelling past Lauren goed binnen het DNA van The Works. Zijn expertise is van grote meerwaarde voor The Works, waar hij onder andere verantwoordelijk gaat zijn voor de digitale transformatie van onze dienstverlening."

www.the-works.com

www.dpgmedia.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

Van TV tot TikTok: hoe Nederland sport beleeft

04-11-2025 | 17:26:12
DPG Media voerde in juni 2025 samen met Panel Inzicht een onderzoek uit naar de sportbeleving van 500 Nederlanders tussen de 20 en 70 jaar.

Ad Alliance breidt Pauze Ad en addressable (DAR) uit

03-11-2025 | 19:18:00
Ad Alliance breidt de Pauze Ad uit op streamingdienst HBO Max, brengt addressable reclame bij RTL4 op Videoland (Dynamic Ad Replacement) en introduceert de Play Ident bij Videoland

Whazzup?! in Media #9: Media in de verkiezingsstrijd

31-10-2025 | 08:00:00
In deze aflevering buigen René Zeedijk en Roger Verdurmen zich over de polarisatie binnen het politieke landschap en de rol van media hierin.

Sunny Cars verhoogt merkbekendheid +22 procent met verhalen

30-10-2025 | 10:29:00
Branded content en video brengen belofte van zorgeloze autoverhuur tot leven

[Vacatures] DPG Media zoekt een Operationeel Projectmanager Magazines

30-10-2025 | 08:56:00
DPG Media is per direct op zoek naar Operationeel Projectmanager Magazines (7 maanden) - Amsterdam


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

EssenceMediacom en StudioM ontwikkelen Dr. Oetker-campagne Willie’s Bakfeest

04-11-2025 | 17:01:00
Dr. Oetker en Stichting Jarige Job slaan opnieuw de handen ineen voor een campagne die draait om geven, samen bakken en het vieren van ieder kind.

DDB en Transavia lanceren platform: Niet normaal gewoon

04-11-2025 | 11:00:00
Na een gewonnen pitch eerder dit jaar presenteert DDB Amsterdam het merkplatform voor Transavia: Niet normaal gewoon

Twenty Two ontwikkelt wervingscampagne PostNL

04-11-2025 | 10:16:00
De campagne is bedoeld om post- en pakketbezorgers aan te trekken en laat zien hoe de functie kan passen bij uiteenlopende levensfasen en situaties.

[Vacatures] Crocodile Agency zoekt een Sr. Content Creator

04-11-2025 | 07:33:00
Crocodile Agency is per direct op zoek naar Sr. Content Creator - 32–40 uur · Amsterdam

Blue Band en De Ruijter lanceren TikTok-serie

03-11-2025 | 15:28:00
Blue Band en De Ruijter slaan de handen ineen voor een gezamenlijke social-first campagne: Het Lekkerste Stel van Nederland.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.