Kwik Fit brengt humor naar automobilisten via digitale billboards

Met behulp van Ocean Outdoor’s vehicle react-technologie tonen digitale billboards grappen aan automobilisten die wachten bij verkeerslichten

Kwik Fit is in het Verenigd Koninkrijk een campagne gestart onder de naam Road Happy, ontwikkeld door bureau VCCP. Met behulp van Ocean Outdoor’s vehicle react-technologie tonen digitale billboards grappen aan automobilisten die wachten bij verkeerslichten. De campagne is bedoeld om bestuurders op te vrolijken én zo de verkeersveiligheid te vergroten.

De schermen scannen op anonieme wijze voertuigen op merk, kleur, klasse of type brandstof. Op basis van deze gegevens verschijnt een bijpassende grap op het billboard. Voorbeelden zijn: "Bestuurder in de Italiaanse auto, waarom altijd je navigatie gebruiken? Anders blijf je maar Rome-en." Of: "Waarom is lucht in een band zo duur? Inflatie!"

Blije bestuurders zijn veiligere bestuurders

Elke uiting sluit af met de boodschap: Blije bestuurders zijn veiligere bestuurders. De campagne wordt vertoond op zes drukke verkeerslocaties met deze technologie, waaronder Londen, Birmingham, Manchester, Newcastle en Southampton. De schermen tonen de content tot er op elke locatie zesduizend keer is afgespeeld.

De campagne won zilver in Ocean Outdoor’s jaarlijkse Digital Creative Competition, waarin innovatieve ideeën voor digital out of home centraal staan.

Jennifer Bell, head of marketing Ocean Outdoor UK: "Deze campagne bevestigt op een positieve manier de merkpositionering van Kwik Fit. Een simpel, fris idee dat past bij wat Kwik Fit wil uitstralen. En als automobilist kun je bijna niet anders dan glimlachen om de dad jokes."

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

Dawn maakt merkcampagne voor Exact

14-10-2025 | 10:10:00
In de uitrol positioneert Exact zijn bedrijfssoftware als rustpunt in de hectiek van alledaags werk.

Europese steden decor voor OOH-campagne Lynk & Co 08

07-10-2025 | 16:39:48
Met de 08 wil Lynk & Co het segment van plug-in hybrides verder ontwikkelen

Buitenreclame versterkt mediamix en voegt bereik toe

03-10-2025 | 09:40:00
Terwijl jonge doelgroepen massaal verschuiven naar on-demand video en social content, daalt het bereik van lineaire tv.

AI-campagne IAMTORO Amsterdam Boxxxer

02-10-2025 | 09:37:00
De campagne is volledig ontwikkeld met AI in samenwerking met bureau ACE, dat de visuals en video’s realiseerde.

Programmatic buying en data-integratie stuwen OOH-omzet

29-09-2025 | 16:12:16
Adverteerders gebruiken data en cloudgebaseerde planningssystemen om campagnes af te stemmen op winkelcentra, vervoersknooppunten en publieke ruimtes


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Bekende Nederlandse vrouwen delen ervaringen in TENA-campagne

17-10-2025 | 12:37:27
Rond Wereld Menopauze Dag lanceert TENA de campagne Het is stil voor de overgang, ontwikkeld in samenwerking met Publicis Groupe Nederland en Boomerang.

Diggy Dex en nabestaanden brengen herinneringslied uit voor Monuta

17-10-2025 | 11:30:46
Monuta lanceert dit jaar de vierde editie van de campagne November 2 Remember met een bijzonder initiatief: een nieuw lied van Diggy Dex

[Vacatures] Mediahuis zoekt een Projectmanager

17-10-2025 | 09:20:00
Mediahuis is per direct op zoek naar Projectmanager - Amsterdam

Intertoys lanceert Speelboek 2025 op kinderinitiatief

16-10-2025 | 18:14:00
Het jaarlijkse Speelboek geldt al decennialang als het startsein van het speelgoedseizoen richting de feestdagen en het samenstellen van verlanglijstjes voor Sinterklaas en kerst.

Tijjani Reijnders wordt gezicht van Rexona in Nederland

16-10-2025 | 17:53:00
Rexona kondigt een samenwerking aan met profvoetballer Tijjani Reijnders, middenvelder van het Nederlands Elftal en Manchester City.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.