Kruidvat en Global lanceren landelijk DOOH-netwerk

OptimO bereikt wekelijks vijf miljoen winkelbezoekers

Kruidvat en Global starten deze week met de uitrol van een Digital Out-of-Home (DOOH)-netwerk in 775 winkels verspreid over Nederland. Het netwerk, genaamd OptimO, bestaat uit digitale etalageschermen die adverteerders de mogelijkheid bieden om consumenten te bereiken vlak voor het aankoopmoment. Met een gemiddeld bereik van vijf miljoen winkelbezoekers per week biedt dit netwerk een nieuw kanaal voor merken om hun boodschap over te brengen.

De schermen worden geplaatst in de etalages van Kruidvat-winkels en zijn bedoeld om de winkelervaring te verrijken door klanten op het juiste moment te inspireren met relevante aanbiedingen. Door het combineren van online en offline data, context en klantgedrag kunnen adverteerders gerichte campagnes voeren die aansluiten bij de behoeften van de consument.

Samenwerking met First Impression en Global

Voor de technische realisatie van het DOOH-netwerk werkt Kruidvat samen met First Impression. Global Media & Entertainment is verantwoordelijk voor de verkoop van advertentieruimte op de schermen. Deze samenwerking stelt Kruidvat in staat om een omnichannel propositie aan te bieden waarbij digitale schermen, online zichtbaarheid en data uit de Kruidvat Club worden gecombineerd.

Brenda Smith, Chief Marketing Officer van A.S. Watson Benelux: "Door slim gebruik te maken van on- en offline data, context en klantgedrag zorgen we ervoor dat adverteerders steeds relevantere aanbiedingen kunnen delen en klanten kunnen inspireren. Zo wordt winkelen bij Kruidvat nog leuker. Ik ben trots dat we dit met het hele team Kruidvat - van IT tot marketing en formule, sales operatie en van category management tot customer insights - voor elkaar hebben gekregen."

Guy Grimmelt, Marketing & Sales director bij Global: “We zijn enorm blij met het vertrouwen dat we vanuit Kruidvat hebben gekregen. Dit is één van de laatste écht grote retailnetwerken die in de markt beschikbaar komen. Kruidvat trekt wekelijks een enorm diverse groep shoppers en bevindt zich in de drukste winkelstraten van Nederland, waardoor je vrijwel iedereen bereikt. En daarmee kunnen we samen met OptimO een product lanceren voor zowel de merken die groot willen worden als voor hen die al groots zijn.”

Retailmedia in opmars

De lancering van het DOOH-netwerk door Kruidvat en Global past binnen een bredere trend waarbij retailmedia een steeds belangrijkere rol speelt in de marketingstrategieën van merken. Volgens IAB Europe zal de besteding aan digitale retailmedia in Europa tegen 2026 meer dan 21 miljard euro bedragen. Deze groei wordt gedreven door de mogelijkheid om consumenten te bereiken op het moment dat ze het meest ontvankelijk zijn voor reclameboodschappen, namelijk vlak voor of tijdens het aankoopproces.

Retailmedia biedt merken de kans om gebruik te maken van first-party data van retailers, waardoor ze hun campagnes kunnen optimaliseren en de effectiviteit kunnen meten. Dit maakt retailmedia tot een waardevol instrument voor adverteerders die op zoek zijn naar manieren om hun doelgroep op een relevante en meetbare manier te bereiken.

Uitrol en toekomstplannen

De uitrol van het DOOH-netwerk start deze week en binnen drie maanden zullen 400 winkels zijn voorzien van digitale schermen. Dit aantal zal doorgroeien naar 775 locaties. Met deze stap versterkt Kruidvat haar positie in de retailmedia-markt en biedt ze adverteerders een nieuw kanaal om consumenten te bereiken op het moment dat het er het meest toe doet.

Het DOOH-netwerk van Kruidvat en Global is een voorbeeld van hoe retailers en mediapartners samenwerken om innovatieve oplossingen te bieden die inspelen op de veranderende behoeften van zowel consumenten als adverteerders.

www.kruidvat.nl

www.globalbuitenreclame.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:

Guy Grimmelt: Met Digital Out-of-Home kun je al net zo goed targetten als online

15-09-2025 | 10:33:00
Guy Grimmelt (Global): Op het gebied van data en technologie zien we dat er nog veel winst te behalen is

DOOH x Social - succesvolle crossmedia-campagnes

08-09-2025 | 12:09:00
Ola wist wel raad met de hitte, tijdens de heetste weken hingen de posters in bushokjes

[Vacatures] Global Media & Entertainment zoekt een Business Controller

03-09-2025 | 08:00:00
Global Media & Entertainment is per direct op zoek naar Business Controller (40 uur)

Jeugdfonds Sport & Cultuur start campagne Gewoon Mogelijk

01-09-2025 | 09:58:10
Met de campagne wil de organisatie ouders en verzorgers stimuleren een sport- of cultuurclub voor hun kind te kiezen, ook als er thuis onvoldoende geld is

[Vacatures] Global Media & Entertainment zoekt een Designer

29-08-2025 | 10:32:00
Global Media & Entertainment is per direct op zoek naar Designer (32 - 40 uur)


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Cogonez versterkt rol Port of Amsterdam tijdens SAIL 2025

17-09-2025 | 16:31:00
Tijdens SAIL 2025 trok Amsterdam ruim twee en een half miljoen bezoekers en meer dan 10 duizend boten.

DEPT ontwikkelt More Time for Life-campagne voor Brother

17-09-2025 | 15:28:51
Brother is een Europese campagne gestart in vijftien landen om zijn inkjetprinters voor kleine bedrijven en thuiskantoren te promoten.

SuperRebel ontwikkelt website voor MP Motorsport

17-09-2025 | 10:47:38
Het platform staat volledig in het teken van Accelerating Talent, de ambitie van het team om jong racetalent te begeleiden van karting tot Formule 2

Home Agency ontwikkelt Thuisarts-merkcampagne Zoek jezelf niet zieker

16-09-2025 | 18:31:00
Home Agency heeft een merkcampagne ontwikkeld voor de gezondheid-website Thuisarts. Daarbij is ook een vernieuwde visuele identiteit ontwikkeld in samenwerking met Reaktor

Havas Lemz ontwikkelt campagne Bolletje: Ronduit lekker

16-09-2025 | 18:11:00
Havas Lemz heeft voor Bolletje ondder de noemer Rondom Lekker een campagne gelanceerd voor de Bolletje Bagel Cracker. Dit is een combinatie van de ronde, met sesam bestrooide bagel en een luchtige, knapperige cracker
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Bas Vlugt

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.