KPN-kat nu ook mascotte van Oranje

KPN verspreidt als telecomprovider en KNVB partner, de EK koorts met een hernieuwde door Dentsu Creative ontwikkelde campagne met de KPN-kat Louis die als mascotte de bus in glipt naar Duitsland.

In de tv-commercial is te zien dat de cat-vibe de Oranjekoorts aansteekt terwijl die onderweg is  naar het EK. De Nederlandse spelers Virgil van Dijk, Daley Blind en Xavi Simons in de hoofdrol kunnen niets anders dan de kat te omarmen als mascotte in de bus, kleedkamer, en… uiteindelijk zelfs in een kolkend stadion het veld op.

Luuk Simonse, Senior Creative bij Dentsu Creative: "De eigenwijze kat is al jaren het gezicht van KPN, maar als oranje kat is er natuurlijk niks mooier dan de krachten te bundelen met het grote Oranje als nieuwe mascotte."

Naast de tv-campagne is de KPN-Oranje mascotte ook terug te zien in online advertising en op ware grootte in alle KPN- winkels. Ook via social media zijn de  TikTok sensaties Jesper en Herre per step vanuit Groningen naar Hamburg te zien, om de aftrap van de eerste wedstrijd van dichtbij mee te maken. Op hun social media zijn hun avonturen volgen. Daan en Tobias doen er tijdens het EK vanaf hun vakantieadres alles aan om zo dicht mogelijk bij Oranje te blijven. Zij zijn tijdens de speeldagen op TikTok te volgen.

UHD

Bij KPN kunnen tv-kijkers de wedstrijden op NPO1 in UHD zien, overigens niet in 4K-kwaliteit, aangezien de NPO dat niet aanbiedt. Daarbij zijn winacties te zien met EK hoesjes voor smartphones. Verder nodigt KPN zijn klanten uit om alvast in de stemming te komen tijdens de uitzwaaiwedstrijden in De Kuip.

Een grote eindronde in een buurland betekent dat er honderdduizenden fans zullen afreizen naar de Duitse speelsteden om Oranje toe te juichen. Ook daar is KPN bij, als de fans ter plekke vanaf de Oranjecampings in fanparades naar de UEFA fanzones worden begeleid, waar de wedstrijden op groot scherm live worden uitgezonden.

Credits:

Klant: Elise Van Deuren-Kerkvliet, Christian van der Ven, Dave Frauenfelder, Chantal van der Walle, Mark Versteegen | Creatieven: Luuk Simonse en Leendert-Jan de Ronde | Strategie: Tobias Vermeiren | Creatieve Directie: Gijs Sluijters en Joris Tol | Account Director: Eveline Rooders  | Producer: Joze Rikken   |Productie Partij: Holy Fools | Regie: Mattias Schut | DOP: Floris van der Lee  | Producers: Frank de kok en Jesse te Buck  | Edit: MRTN  | Muziek: Amp.Amsterdam // The Sonic Branding Company  | VFX supervisor: Ton Habraken | CG lead artist: Rolf van Slooten  | Grading: de Grot  | Sound: Public Audio  | Media: Mindshare en A Bigger Circle

www.kpn.com

www.dentsucreative.com

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:

Dave Frauenfelder meest invloedrijke marketeer in Nederland

05-12-2025 | 15:31:00
Vice President Brand, MarCom & Sponsorships KPN nummer 1 in Marketing250

Dentsu en KPN tonen kat Louis in filmische kerstcommercial

04-12-2025 | 12:00:00
KPN komt deze feestdagen met een kerstcampagne rond kat Louis, waarbij iedere scène is gemaakt met generative AI.

KPN opent de lijn om te appen met Sint

21-11-2025 | 08:55:21
Via een online ouderportaal kunnen ouders gegevens over hun kinderen invoeren, zoals naam, leeftijd en interesses.

Stukje Van Mij uitgeroepen tot beste PR-campagne

05-11-2025 | 08:44:00
De KPN-campagne Stukje Van Mij is tijdens de Global SABRE Awards uitgeroepen tot de beste PR-campagne ter wereld.

Genomineerden Gouden Loeki Q3 zijn bekend

03-11-2025 | 10:27:00
Kruidvat is twee keer genomineerd met campagnes rond duurzaamheid en beauty. Ook de commercial van de Politie en Omroep MAX springt in het oog
 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Dentsu Creative tekent voor eindejaarsfilm Rabobank

15-12-2025 | 16:13:14
Centraal staat de rol die de bank speelt op dagelijkse momenten die voor klanten van belang zijn.

Rebranding van Whello krijgt vorm via eigen merchandise

15-12-2025 | 12:01:51
De kledinglijn met abstracte designs maakt het merkverhaal zichtbaar op de werkvloer en versterkt het werkgeversmerk.

NOISE kiest user-generated aanpak in vuurwerkcampagne

15-12-2025 | 11:27:00
NOISE maakt onderdeel uit van het Only-netwerk en bestaat deze maand 20 jaar.

[Vacatures] Key Agency zoekt een Community Manager / Webcare Agent

15-12-2025 | 09:23:00
Key Agency is per direct op zoek naar een Community Manager / Webcare Agent - 5-15 uur per week - Remote

Bruut en Rraarr lanceren documentaire voor Over Morgen

15-12-2025 | 09:20:00
De campagne stelt de menselijke waarde van zorg centraal en toont het dagelijks werk van zorgmedewerkers van dichtbij.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.