
Kompas Publishing neemt tv-zender ONS over
Kompas Publishing heeft de tv-zender ONS overgenomen van Bureauvijftig. Bureauvijftig, dat onderdeel is van The Aging Group, nam op 1 januari 2020 dit kanaal over van Just Media Group (dat in 2019 op zijn beurt onderdeel werd van het Belgische Marmalade Group). De tv-zender ONS bestaat sinds 2006.
Kompas Publishing zet de zender voort die zicht richt op programma’s en series uit de jaren ’60, ’70 en ’80 als Bonnie & Clyde, Doctor Who, the Flying Doctors en Peppi & Kokki. De zender is bij providers als VodafoneZiggo en Online te zien in het basispakket; bij andere providers via pluspakketten.
De reclameverkoop van ONS wordt uitgevoerd door Ad Alliance, dat onderdeel is van RTL Nederland. Deze samenwerking zal volgens Kompass Publishing worden voortgezet.
Samenwerking
Voor de inhoudelijke invulling van de zender zal Kompas blijven samenwerken met Bureauvijftig (The Aging Group), dat de afgelopen jaren vele crossmediale campagnes ontwikkelde voor verschillende partijen waarbij ook branded contentseries zijn gemaakt dia op ONS zijn uitgezonden.
Crossmediaal
Kompas Publishing heeft nog geen ervaring in de tv-wereld, maar is actief met websites als Startpagina, GoeieVraag, Fietsnetwerk en Schoolbank. Ook is Kompas Publishing uitgever van KEKMama. Kompas Publishing denkt met de zender ONS aan meer crossmediale initiatieven.
De werknemers van ONS gaan over naar het Haarlemse kantoor van Kompas Publishing
Aart Wallet, CEO van Kompas Publishing: “Wij zijn erg blij met het toevoegen van ONS aan ons portfolio. Wij zien in deze samenwerking veel kansen om onze verschillende merken meer crossmediaal met elkaar te verbinden. De overname geeft ons nog meer aanwezigheid in de groeiende seniorendoelgroep.”
Floris Venneman, mede-oprichter van The Aging Group: “Wij zijn blij dat Kompas deze fantastische televisiezender onder zijn hoede neemt en daarmee voor continuïteit gaat zorgen. Het geeft ons de mogelijkheid met Bureauvijftig nog meer te focussen op het doen van onderzoek en dus de Nederlandse ouderen nog beter te begrijpen voor onze klanten. Daarnaast hebben wij voor de campagnes die wij creëren voor onze klanten nog steeds toegang tot ONS en de andere titels in het portfolio. Dat maakt dat wij de ouderen in Nederland kunnen blijven bereiken.”
Lees ook:
[DutchMedia Podcast] over NPO, DPG Media en de ACM
[Vacatures] Screenforce en Audify zoeken een Junior Marketing Executive
Omzet Ster 2024 daalt naar 211,6 miljoen euro
[Screenforce] Disney onthult vier streaming-kijkersgroepen
Kamer wil samenwerking NPO, RTL Nederland & Talpa Network
Gepubliceerd door: David de Jong