Kinepolis opent drie IMAX-zalen in Nederland
Kinepolis breidt dit jaar zijn aanbod in Nederland uit met drie IMAX-zalen. De exacte locaties worden binnenkort bekendgemaakt. IMAX is een filmtechnologie met groot scherm, krachtig geluid en scherpe beeldkwaliteit, waardoor bezoekers het gevoel krijgen midden in de film te zitten.
Veel IMAX-films worden opgenomen met speciale IMAX-camera’s, wat zorgt voor meer detail en intensere beleving. Regisseurs als Denis Villeneuve en Christopher Nolan maken regelmatig gebruik van deze techniek. Nolan werkt momenteel met cameraman Hoyte van Hoytema aan The Odyssey, de eerste speelfilm die volledig met IMAX-camera’s wordt gedraaid.
IMAX with Laser voor optimale bioscoopervaring
De nieuwe zalen krijgen IMAX with Laser, een 4K-laserprojectiesysteem met hoge resolutie, dieper contrast en een breed kleurenbereik. Deze technologie combineert een nieuwe optische motor, speciaal ontworpen lenzen en gepatenteerde technieken voor helder beeld en nauwkeurige audio.
Eddy Duquenne, CEO van Kinepolis Group: “We willen premium bioscoopervaringen aanbieden die tegemoetkomen aan de groeiende vraag naar een rijkere filmbeleving. IMAX heeft bewezen de kijkervaring van Hollywoodfilms te versterken. We zijn verheugd ons aanbod uit te breiden en deze ervaring naar een groter publiek te brengen.”
Uitbreiding samenwerking IMAX en Kinepolis
Giovanni Dolci, Chief Commercial Officer bij IMAX: “Wij zijn enthousiast om onze samenwerking met Kinepolis uit te breiden naar Nederland. Binnenkort kunnen bezoekers in het hele land genieten van The IMAX Experience in hun lokale Kinepolis-bioscoop.”
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
Pathé brengt filmervaring naar kinderziekenhuizen
IFFR maakt competitieprogramma 2026 bekend
TheAnyThing opent privébioscopen in Pathé Eindhoven
Pathé introduceert bioscoopstoel als kerstornament
Selmore lanceert feestdagencampagne voor Bioscoopbon
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
Bob Koigi: De ontwikkelingen die 2025 hebben gedefinieerd
Philips zet refurbished producten centraal met Back Friday
NS geeft jongeren 40 procent korting op treinreizen
SuperRebel en Bruut ontwikkelen Europese campagne voor Goliath Games
CANAL+ zet cinema centraal in campagne TANGO
Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert