Kinepolis Enschede opent nieuwe ScreenX zaal

Kinepolis Enschede opent vanaf 16 februari een ScreenX zaal. Bij ScreenX worden films intenser beleefd door de 270 graden projectie. Het beeld wordt uitgebreid naar de linker- en rechterwanden van het theater. Hierdoor ontstaat een panoramische kijkervaring die je het gevoel geeft midden in de film te zitten. 

Welkomstsactie

Kinepolis organisert een welkomsactie ter gelegenheid van de opening van de ScreenX zaal. De eerste film die vertoond zal worden in Enschede in ScreenX is Madame Web. 

ScreenX

ScreenX is 's werelds eerste multi-projectie theatertechnologie die wordt gebruikt in een theateromgeving. Bij een ScreenX zaal zijn er extra projectoren aanwezig die scenes van de film projecteren op de wanden voor een panoramische filmervaring. Deze scenes zijn geselecteerd om de film en de beleving hiervan optimaal tot zijn recht te laten komen.  

Don Savant: "Kinepolis begrijpt dat immersieve filmervaring een doorslaggevend onderdeel is van filmindustrie. We zijn enthousiast om de samenwerking met Kinepolis verder uit te breiden en zijn onwijs trots op de opening van de nieuwe ScreenX zaal in Enschede. Deze nieuwe zaal biedt bezoekers een ongeëvenaarde bioscoopervaring en laat zien wat bereikt kan worden als twee innovatieve bedrijven samenwerken." 

Grolsch Filmbar

In Enschede heeft Kinepolis een samenwerking met Kinepolis gestart waarbij er een eigen Filmbar is gelanceerd met het idee van shop-in-shop met meters aan Grolsch koelkasten met diverse soorten bier.

CJ 4DPLex

ScreenX is een product van CJ 4DPlex. Er zijn wereldwijd meer dan 380 ScreenX-zalen in 41 landen. 

www.kinepolis.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

Lees ook:

Jonathan de Jong: Hoopvolle verhalen maken verschil

02-07-2025 | 12:08:00
In gesprek met Peter Wybenga vertelt Jonathan de Jong over zijn documentaire Human Forever, die hij samen met Teun Toebes maakte.

ASN Bank kiest Alfred voor campagne en landelijke rebranding

01-07-2025 | 15:29:00
ASN Bank introduceert een landelijke campagne, ontwikkeld door bureau Alfred, en opent 116 winkels verspreid over Nederland.

SIRE start campagne tegen vooroordelen over ouder worden

01-07-2025 | 09:09:00
Met Je bent nooit te oud om te leven wil de organisatie het beeld bijstellen dat ouderdom automatisch gepaard gaat met kwetsbaarheid of passiviteit

Alfred haalt Specsavers binnen

23-06-2025 | 11:24:00
Specsavers heeft na een oriëntatie Alfred aangewezen als het creatief bureau en een eerste campagne gelanceerd waarin benadrukt wordt goede oog- en hoorzorg voor iedereen bereikbaar moet zijn

Maurice Schutte: SXSW-label opent deuren voor film

06-06-2025 | 09:14:22
Tijdens South by Southwest (SXSW) in Londen sprak Bas Vlugt met Maurice Schutte

 

Gepubliceerd door: Daan Dekkers

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.