JUMP! RETAIL, Yune en JCDecaux ontwikkelen campagne IAMTORO

JUMP! RETAIL en Yune ontwikkelden in samenwerking met JCDecaux een campagne voor IAMTORO, het ondergoedmerk van Everon Jackson Hooi, Marc van Eck en Roland Ykel, waarin de "gewone" man centraal staat. 

Open casting

Als ondergoedmodel vol zelfvertrouwen stralen op de displays in de stad. Dat was de campagne van IAMTORO. In samenwerking met JCDecaux en Tourism Cooporation Bonaire werd een open casting georganiseerd. Iedereen was welkom in een Abri op het Leidseplein, mits je het zelfvertrouwen had om in je IAMTORO boxershort te poseren. De aangeklede Abri diende als tropsiche setting voor de shoot waarbij de foto’s direct op het digitale netwerk van JCDecaux in heel Amsterdam zichtbaar waren. De te winnen prijs: Als het nieuwe gezicht van IAMTORO een shoot op Bonaire.

Stemmen via Instagram

Meer dan 70 mannen in allerlei maten, vormen en leeftijden gingen op het Leidseplein uit de kleren en poseerden voor modefotograaf Andy Tan onder aanmoediging van een grote groep enthousiaste toeschouwers. De beelden van de mannen prijkten vervolgens een week lang op het digitale netwerk van JCDecaux met een call-to-action om te stemmen voor jouw favoriete model op het IAMTORO Instagram account. Dit werd massaal opgepakt en ruim 12.000 stemmen leverden de twee winnaars op.

Body positivity

Roland Ykel, co-founder van IAMTORO: "IAMTORO is voor álle mannen. Het merk draait om zelfvertrouwen. Daarom organiseerden wij een casting die daar primair om draait. Want je moet de ballen maar hebben om je midden op het Leidseplein bloot te geven. Er is veel aandacht voor body positivity onder vrouwen, wat heel goed is. Maar ook mannen komen in alle vormen en maten. Zeker niet iedereen is afgetraind en dat hoeft ook niet wat ons betreft. Zolang je maar lekker in je vel zit. En in je boxershort natuurlijk."

Walter Kraus, commercieel directeur JCDecaux: "Met deze campagne tonen we wederom aan hoe je met een upcoming brand de kracht en veelzijdigheid van DOOH aantoont. Een campagne met aftel mechanisme, retargeting, en call-to-action heeft geleid tot een bomvol Leidseplein en meer dan 12.000 stemmen."

www.jumpretail.nl

www.yune.nl

www.jcdecaux.nl

www.iamtoro.shop

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

JUMP Retail ontwikkelt campagne Kinderboekenweek

14-10-2024 | 09:47:53
JUMP Retail maakte met het CPNB een campagne voor de Kinderboekenweek en die is te zien in vrijwel alle boekenwinkels.

JUMP Retail lanceert SPAR FoodClub-campagne

09-10-2024 | 15:56:47
Deze campagne presenteert de FoodClub als een plek binnen SPAR-winkels waar klanten terecht kunnen voor versbereide broodjes, tosti’s van The Tosti Club en pasta- en wokmaaltijden.

Xenos kiest na pitch voor JUMP Retail 

30-08-2024 | 08:27:00
De retailer zocht een bureau voor een aanscherping op de strategie en de ontwikkeling van een nieuw creatief concept.

[Marketing Report TV] Ernst-Jan Smids (JUMP! RETAIL): Het vraagstuk is altijd leading

22-02-2024 | 11:59:00
Ernst-Jan Smids is te gast bij Marketing Report TV. In gesprek met Bas Vlugt en Elzemieke Olsthoorn spreekt hij over het belang van het vraagstuk

[Column] Ernst Jan Smids: De oerkracht van ons vak

07-02-2024 | 13:05:00
Een momentopname van het jaar. En wat voor jaar? Of moet ik zeggen: In wat voor turbulente jaren bewegen we ons al even?


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

BUUT ontwikkeld met DEPT: strategie, design, experience

25-09-2025 | 10:49:08
ABN AMRO lanceerde begin september BUUT, een bank voor tieners en hun ouders die is ontwikkeld door Tikkie in samenwerking met DEPT.

Joe Public lanceert introductiecampagne voor BUUT

24-09-2025 | 11:24:36
Centraal staat het werken met potjes, waarmee gebruikers eenvoudig budgetten kunnen maken en inzicht krijgen in inkomsten en uitgaven.

[Vacatures] Alfred zoekt een Senior Producer

24-09-2025 | 08:00:00
Alfred  is per direct op zoek naar een Senior Producer - Full-time · Amsterdam

SuperRebel.Agency ontwikkelt internationale merkfilm VGP

23-09-2025 | 11:01:42
Het project vormt het centrale onderdeel van een campagne die deze week in achttien landen start

[Vacatures] DPG Media zoekt een Redacteur Video Qmusic

23-09-2025 | 09:27:00
DPG Media is per direct op zoek naar Redacteur Video Qmusic - Amsterdam
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.