Jumbo voegt display banners en DOOH toe aan advertentieplatform

Jumbo Supermarkten zet als eerste retailer in Nederland een grote stap binnen haar self-service advertentieplatform in samenwerking met Streaem. Nu kunnen alle leveranciers, naast sponsored products, ook zelf display banners en digitale schermen bij Jumbo inzetten, real-time monitoren en optimaliseren.

In het voorjaar van 2023 introduceerde Jumbo het self-service platform, waarmee leveranciers de mogelijkheid hebben om hun producten extra onder de aandacht te brengen bij klanten van Jumbo. Het platform is gestart met de mogelijkheid om sponsored products te plaatsen. Daar worden nu display banners op Jumbo.com en in de Jumbo app en digitale schermen in ruim 500 winkels aan toegevoegd. 

Jumbo is de eerste retailer in Nederland die deze mogelijkheid toevoegt. Er wordt continu gewerkt aan optimalisatie van het platform. Zo is recentelijk onder andere ROAS (Return On Ad Spend) voor sponsored products toegevoegd, om adverteerders meer inzicht en optimalisatiemogelijkheden te bieden. Dit jaar worden de mogelijkheden van het platform verder uitgebreid.

Uniek in de markt

Lisette Fransen, hoofd Jumbo Retail Media: "De eerste reacties op het self-service platform zijn erg positief en we zijn trots dat we nu opnieuw een grote stap hebben gezet met het toevoegen van twee advertentiemogelijkheden. Dit maakt het voor leveranciers nog makkelijker om hun marketingmix bij Jumbo te optimaliseren en kunnen ze de klanten van Jumbo nog beter en gerichter bereiken."

De afgelopen periode mocht een select aantal leveranciers de nieuwe mogelijkheden binnen het self-service platform testen, waaronder PepsiCo. Jasper van Kollenburg, accountmanager bij PepsiCo: "Werken via het self-service platform om DOOH in te plannen geeft ons meer grip en tevens vrijheid om onze uitingen bij Jumbo effectief in te plannen. Daarnaast kunnen we door het gebruik van real-time data direct sturing geven aan onze campagnes, de gebruiksvriendelijke interface helpt ons hierbij."

Rik Mulder, Head of Commerce bij Publicis Groupe, zette Jumbo Retail Media afgelopen maanden in voor merken als Milka, Philadelphia en Bud: "Het is belangrijk dat je goed vindbaar bent op het digitale schap, enerzijds kun je dat beïnvloeden door je organische content maar zeker ook met sponsored products middels targeting. Display en digitale schermen zijn een goede toevoeging aan het self-service platform om de middelen op een gecentraliseerde plek in te kopen, monitoren en optimaliseren."

www.jumbo.com

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

Jumbo Retail Media sluit aan bij dataplatform Cäsar

20-10-2025 | 09:48:00
Daarmee is het volledige netwerk van Jumbo Retail Media vanaf nu beschikbaar via het Cäsar Dataloket.

René Repko CMO Jumbo

11-07-2025 | 13:10:00
Jumbo benoemd één van de grootste namen in retail marketing die ons land rijk is: René Repko. De primeur is aan Marketing Report

Hotel L’Amour ontwikkelt zomercampagne Jumbo met Jan Smit

08-07-2025 | 15:41:00
In de campagne staat Jan Smit centraal, die het ontspannen zomergevoel viert met vrienden en familie.

Jumbo profileert zich als bakker met landelijke campagne

05-06-2025 | 10:09:45
Onder de titel De lekkerste bakkerij van Nederland zet het bedrijf de focus op het aanbod van brood en gebak.

De genomineerden voor de Ster Gouden Loeki 2024 Q4

03-02-2025 | 11:16:58
De Ster Gouden Loeki-genomineerden van het vierde en laatste kwartaal van 2024 zijn bekend.


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Corendon: na afscheid Cor en Don, Fitzroy creatief bureau

25-11-2025 | 20:55:24
Corendon heeft na een pitch die in september 2025 was uitgeschreven, Fitzroy als creatief bureau verkozen

Fightclub geeft ticket weg voor BAM Congress 2025

25-11-2025 | 16:35:00
Fightclub organiseert een actie waarbij deelnemers kans maken op een ticket voor het BAM Congress 2025.

Smirnoff start wereldwijde Why Change a Good Thing-campagne

25-11-2025 | 14:28:26
De campagne richt zich op de culturele positie van het merk en de nadruk op constante smaak en kwaliteit.

Dirk van den Bosch: iO is agency, tech én consultancy

25-11-2025 | 12:04:00
In een gesprek met Bas Vlugt vertelt Dirk van den Bosch hoe iO werkt op het snijvlak van technologie, creatie, marketing en consultancy

Rick Franx: Social-first en bewijslast bij Abovo Maxlead

25-11-2025 | 11:31:00
In een gesprek met Marketing Report vertelt Rick Franx hoe de verschuiving van creatie naar bewijslast het werk fundamenteel verandert
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.