Judith Oude Sogtoen directeur en Noor Cloo voorzitter DDMA

DDMA, de branchevereniging voor data en marketing, heeft Judith Oude Sogtoen als directeur aangesteld. Daarnaast hebben de leden Noor Cloo, algemeen directeur bij Loyalty Management Nederland, tot voorzitter verkozen.

Judith Oude Sogtoen

Judith Oude Sogtoen, hiervoor Director Fundraising, Partnerships & Corporate Communications bij Amref Flying Doctors, wordt verantwoordelijk voor de dagelijkse leiding van DDMA. Ze volgt Diana Janssen op, die begin 2023 na 17 jaar afscheid nam. Judith heeft meer dan 20 jaar ervaring op het gebied van data, marketing en sales bij commerciële en non-profit organisaties en gaat 3 juli 2023 officieel van start. 

Judith Oude Sogtoen: "Ik loop al even mee in het data-driven marketingvak en heb gezien dat DDMA een cruciale rol vervult voor organisaties die data inzetten voor marketingdoeleinden. Als duider van technologische en juridische ontwikkelingen, als aanjager van verantwoord datagebruik en als plek waar professionals bij elkaar komen om van elkaar te leren. Het is voor mij dan ook een eer dat ik aan deze vereniging leiding mag geven. Het instapmoment is ook perfect. De vereniging staat er goed voor, met volop kansen om verder te groeien en samen met leden onze impact te vergroten." 

Noor Cloo

Noor Cloo start per direct als voorzitter van DDMA. Noor is al drie jaar actief in het bestuur van DDMA en heeft een sterke affiniteit met data en marketing. Na functies als commercieel directeur bij onder meer Eneco en Ziggo is zij op dit moment algemeen directeur van Loyalty Management Nederland, de organisatie achter Air Miles. 

Noor Cloo: "Sinds ik in 2020 ben toegetreden tot het bestuur van DDMA, ben ik enorm onder de indruk geraakt van de kwaliteit, professionaliteit en gedrevenheid van zowel het bureau als de commissies. Ik hoefde dan ook niet lang na te denken toen het bestuur vroeg of ik mij kandidaat wilde stellen voor het voorzitterschap. Ik kijk er echt naar uit om samen met leden te groeien naar een nog succesvoller en waardevoller DDMA."

Robert van Geffen en Resi Becker vertrekken uit DDMA-bestuur 

Noor Cloo neemt het stokje over van Robert van Geffen, die namens Philips actief was als voorzitter van DDMA sinds 2017. Robert begint op 1 juli als Chief Marketing Officer bij Straumann Group en neemt om die reden afscheid van het bestuur. Onder zijn voorzitterschap van zeven jaar is het aantal leden gegroeid van 270 naar 370, is de scope van de vereniging verbreed met kennisgebieden als influencermarketing, ethiek en AI, en zijn de DDMA-commissies verder geprofessionaliseerd. Resi Becker was sinds 2020 bestuurslid, eerst namens PostNL, later als algemeen directeur van Essent. De zoektocht naar nieuwe bestuursleden is inmiddels gestart.

www.ddma.nl

Lees ook:

Bob Koigi: Cannes International Festival of Creativity

13-06-2025 | 11:47:00
Nu het grootste evenement binnen de creatieve marketingwereld, het Cannes Lions Festival eraan komt zetten bureaus en merken hun beste beentje voor

CNX 2025 dag 1: AI innovaties en cultureel programma

13-06-2025 | 08:51:00
In dit verslag deelt David de Jong, journalist van Marketing Report, zijn indrukken van de eerste dag van het congres.

[Vacancy] Scooperz has a position for Account Director EMEA

13-06-2025 | 08:29:00
Scooperz is directly looking for Account Director EMEA - Breda

[Vacancy] Scooperz has a position for New Business Support

13-06-2025 | 08:13:00
Scooperz is directly looking for New Business Support - Breda

Kelly Eliyahu: AI versnelt marketing voor Salesforce

12-06-2025 | 16:33:00
Tijdens CNX 2025 in Chicago spreekt David de Jong met Kelly Eliyahu, Senior Director of Product Marketing, Marketing Cloud bij Salesforce.

Gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.