Jim Leeuw stapt over van Wavemaker (GroupM, WPP) naar Viaplay Nederland
Jim Leeuw, die bijna 10 jaar voor GroupM (WPP) heeft gewerkt, is overgestapt naar Viaplay Nederland. Sinds december 2022 was hij Head of AV bij Wavemaker. Via zijn LinkedIn maakte de mediabureauman na ruim 11 jaar bekend terug te keren naar een tv-exploitant. Tot 2013 werkte hij enkele jaren bij de Ster.
Bij Viaplay mag Jim Leeuw zich volgens eigen zeggen als Head of Commercial bezig houden met alle commerciële partnerships, B2B/DTC samenwerkingen, distributie-, public viewing- en mogelijke advertentiemodellen.
Zoals bekend speelt Viaplay met het idee om in navolging van concurrenten een reclameversie van zijn streamingdienst te introduceren. In Scandinavië introduceerde Viaplay al een dergelijk model. De breed beschikbare zender Viaplay TV is geen eigendom van Viaplay, maar onderdeel van Talpa Network, dat ook de reclameexploitatie (via Talpa Media) uitvoert.
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
Job van Wagensveld wordt CEO van Company.info
Mildred Hutten wordt commercieeldirecteur FD Mediagroep
Technische detachering verschuift in 2026 naar langdurige inzet
DCVF benoemt Sanne Demir tot transitiemanager
Els Dijkhuizen wordt CMO McDonald’s Nederland
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
Happy Horizon lanceert AI Optimizer voor AI-vindbaarheid
Dentsu Creative tekent voor eindejaarsfilm Rabobank
Rebranding van Whello krijgt vorm via eigen merchandise
NOISE kiest user-generated aanpak in vuurwerkcampagne
[Vacatures] Key Agency zoekt een Community Manager / Webcare Agent
Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong