JFK 102 uit met Waldemar Torenstra en Victor Abeln

JFK 102, het tweemaandelijkse magazine van VDS Publishers dat zich richt op mannenlifestyle, is uit. Met op de cover acteur Waldemar Torenstra, die in een openhartig interview vertelt hoe hij met trauma’s heeft gedeald.

Interview met Waldemar Torenstra

Verwerking blijkt de laatste tijd een centraal thema te zijn in het werk van Waldemar Torenstra. Hij maakte documentaires over onder meer transgenerationele trauma’s, zet zich in voor Stichting Vluchteling en speelt vanaf 14 september in de film De Vuurlinie, gebaseerd op het leven van militair Marco Kroon. Meermaals moest hij na het maken van een documentaire, film of indrukwekkende reis bij thuiskomst aarden. Waldemar Torenstra: "Het doet veel met je om te zien hoe groot het verschil is tussen hoe de mensen daar leven en in mijn wereld hier."

De acteur stipt desgevraagd zijn eigen trauma’s aan. Waldemar Torenstra: "Ik heb mijn fair share van therapie meegemaakt. En daar heb ik ook veel aan gehad. Ik denk dat ik me daardoor ook een beetje kon inleven in de traumaverwerking waarover het in De Vuurlinie gaat. Het is mij niet vreemd." Hij vergelijkt het leven met een boom. Waldemar Torenstra: "Er zijn gaandeweg wat takken afgehakt, er heeft een keer een storm over geraasd, maar hij groeit door. Hoe diep de wonden ook zijn, je kunt je oprichten op het moment dat je ze verwerkt."

Interview met Victor Abeln

Victor Abeln, van datingprogramma First Dates: "Mijn vriendin en ik zouden nooit aan elkaar gematcht zijn, want we verschillen te veel." Hij kan het weten, want hij heeft met élke kandidaat gesproken die sinds 2015 aan het programma deelnam. Het maakte hem een BN’er, iets dat hij voor lief neemt. Victor Abeln: "Ik hou juist van de luwte, maar ik klaag niet, want er komen leuke dingen voorbij."

Hij onthult dat er twee keer zoveel vrouwen zijn die zich voor het programma aanmelden dan mannen. Hij heeft zo zijn theorieën over de oorzaak daarvan. Victor Abeln: "Mannen maken het zichzelf veel te moeilijk. Zij denken dat als ze meedoen aan een datingprogramma, ze daarmee effectief zeggen: Victor Abeln: "Ik kan het niet zelf, ik heb daar hulp bij nodig. En vervolgens moet je in één keer een vrouw gaan veroveren. Mannen hebben het idee dat ze moeten leveren."

En verder in JFK 102:

  • Interview met De Jeugd van Tegenwoordig: "Het was life, struggle, pain."
  • Achtergrondverhaal: komt er een revival van de cd?
  • Reportage: wat maakt Harley-Davidson zo’n sterk merk?
  • 20 pagina’s modespecial

Credits foto: Milan Gino

www.jfk.men

www.vds-publishers.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:

VDS Publishers neemt belang in Planet Nine Media

01-09-2025 | 06:56:00
Planet Nine Media werd opgericht in 2020 en ontwikkelde zich sindsdien tot een onafhankelijke softwarepartij met eigen ad-publishing en header bidding-technologie

JFK 113: Matthijs van de Sande Bakhuyzen en Twan van Steenhoven

12-06-2025 | 17:02:48
Nummer 113 van JFK ligt in de winkel, met onder meer een interview met acteur Matthijs van de Sande Bakhuyzen.

JFK 112: interview met Barry Atsma en Jurre Geluk

30-04-2025 | 13:00:00
Nummer 112 van JFK ligt in de winkel, met onder meer een interview met acteur Barry Atsma

JFK 111: interview met Edward Norton en Jeroen Spitzenberger

07-03-2025 | 11:43:00
Nummer 111 van JFK ligt in de winkel, met onder meer een interview met acteur Jeroen Spitzenberger

VDS Publishers lanceert TopGear Ferrari Bookazine

19-11-2024 | 15:16:00
De uitgave onderscheidt zich door hoogwaardige vormgeving, extra dik papier, en de beleving die het biedt aan autoliefhebbers
 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Joe Public wint pitch Almhof

26-11-2025 | 18:05:00
Joe Public Amsterdam heeft de pitch voor Almhof gewonnen. Daarmee neemt Müller Nederland (eigenaar van het merk Almhof) na meer dan 13 jaar afscheid van Talmon Kochheim die in 2017 samen met Pieter van Velsen Pret Amsterdam heeft opgezet

Sanne van Kuijk: BUUT maakt financiële opvoeding makkelijker

26-11-2025 | 10:43:56
Van Kuijk vertelt hoe het concept is ontstaan, hoe jongeren en ouders het gebruiken en waarom de timing voor een bank als BUUT relevanter is dan ooit.

AI-stem Harry Mulisch in campagne Passend Lezen

26-11-2025 | 09:10:38
De campagne moet duidelijk maken dat gesproken verhalen toegankelijk blijven voor mensen bij wie lezen door verminderd zicht moeilijker wordt.

Daan Vrijsen: Strategie wordt steeds belangrijker in media

26-11-2025 | 08:42:44
Hij vertelt hoe de rol van media verandert, waarom klanten vaker de behoefte hebben aan een strategische partner en hoe zijn team meebeweegt met de markt

[Vacatures] Influentials zoekt een Junior Campaign & Content Manager

26-11-2025 | 08:24:00
Influentials is per direct op zoek naar Junior Campaign & Content Manager (32/40 uur) Full-time - Rotterdam 
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.