JAN magazine wint Best Use of Content Commerce-award met HEMA

Op maandag 21 oktober werden in Londen de Global Performance Marketing awards uitgereikt. Een internationaal award programma dat uitzonderlijke marketing campagnes beloont, waaronder affiliate marketing, waar de samenwerking van JAN met HEMA en TradeTracker in de prijzen is gevallen. 

Een innovatief digitaal contentformat, gecombineerd met de creatieve ideeën van het redactieteam en een datagestuurde aanpak van het affiliate team van Hearst Netherlands, resulteerde in indrukwekkende resultaten. Zo verdrievoudigde HEMA’s omzet, verviervoudigde de ROAS (return on ad spend) en werd de verkoop met maar liefst 1024 procent verhoogd! 

Reden voor de internationale vakjury om JAN als winnaar binnen de categorie Best use of Content Commerce aan te wijzen.

Doel campagne & partnership

Aanleiding voor de campagne was de doelstelling van HEMA om in 2024 de aantrekkelijkheid van de modecollectie te vergroten onder de doelgroep en het tonen van een aanzienlijk deel (20%) van haar modeassortiment aan deze doelgroep. 

HEMA zocht een partner met een authentieke stem die paste bij hun no-nonsense imago en waardevolle content biedt aan vrouwen tussen 30-45 jaar. Een platform dat de doelgroep helpt in het maken van productkeuzes in hun dagelijks leven met een focus op kwaliteit boven kwantiteit. 

Deze partner vond HEMA in JAN, dat met een hero shopping content-strategie mode-items van HEMA presenteerde. Elk artikel belichtte één trending product, zorgvuldig geselecteerd door het redactieteam. Dit zorgde voor impactvolle content die verkoop stimuleerde en consumenten hielp bij productkeuzes. Performance data werden nauwlettend gevolgd, wat real-time optimalisatie mogelijk maakte. 

Resultaten

De meeste affiliate content creators gebruiken de shopping listicle strategie met meer dan 10 producten per artikel. Hoewel HEMA-producten vaak in deze lijsten staan en verkopen opleveren, heeft JAN met hun nieuwe aanpak met focus op één product voor indrukwekkende resultatengezorgd.  Zo zag HEMA de ROAS toenemen met 399% (een verviervoudiging), was er een 35% lagere effectieve CPC (cost per click) voor HEMA, waren er 442% meer affiliate clicks voor HEMA vanuit JAN content en was er een toename van maar liefst 1143% in omzet voor HEMA vanuit JAN content.*

*De data betreft de eerste helft 2024 versus de eerste helft 2023. 01-01-2023 / 30-06-2023 versus 01-01-2024 / 30-06-2024. 

www.hearst.nl

www.hema.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

Esquire komt naar Frankrijk in voorjaar 2026

29-09-2025 | 15:48:15
Esquire France verschijnt vanaf het voorjaar als kwartaalblad, aangevuld met een website en socialmediakanalen.

[Vacatures] Hearst Netherlands zoekt een Managing Editor HISTORIA bij National Geographic

18-09-2025 | 08:35:00
Hearst Netherlands is per direct op zoek naar Managing Editor HISTORIA bij National Geographic

[Forum] Wat is goede content?

17-09-2025 | 23:59:00
In de rubriek [Forum] stellen wij bepalende spelers in de markt een actuele vraag. Deze keer stellen we juryleden van de Influencer & Content Marketing Awards 2025 de vraag

Kiki Kaersenhout: Het wordt tijd om kritisch te kijken naar onze creaties

15-09-2025 | 14:35:00
In aanloop naar de Influencer & Content Marketing Awards 2025 spreken we met de juryleden. Vandaag spreken we met Kiki Kaersenhout

Marscha Krouwel verlaat Hearst Netherlands

04-09-2025 | 23:00:00
Tijdens haar periode bij Hearst maakte Krouwel ingrijpende veranderingen mee in het medialandschap


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Nutricia start campagne tegen dreiging ondervoeding

03-10-2025 | 11:27:00
Uit onderzoek van Markteffect blijkt dat 85 procent van de Nederlanders zich (bijna) nooit zorgen maakt om zelf risico te lopen op ondervoeding.

Bob Koigi: Merken profileren zich als wereldwijde probleemoplossers

03-10-2025 | 11:10:58
Wereldwijde uitdagingen zijn te groot voor overheden of NGO’s om alleen aan te pakken. Steeds vaker stappen grote merken in dit domein

MediaMarkt brengt "Ik ben toch niet gek!" terug

03-10-2025 | 10:21:00
De slogan, die vanaf oktober weer te zien is in alle campagnes, krijgt een eigentijdse invulling die aansluit bij de huidige tijdsgeest.

[Vacatures] Springbok zoekt een Medior Projectmanager Marketing Automation

03-10-2025 | 09:47:00
Springbok is per direct op zoek naar een Medior Projectmanager Marketing Automation - Den Bosch

[Vacatures] PINK zoekt een Senior Social Advertising Consultant

03-10-2025 | 09:12:00
PINK is per direct op zoek naar Senior Social Advertising Consultant - Groningen  •  32-40 uur
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.