Isabelle Dacz Group CEO Publicis Groupe Nederland

Wat een nieuws! De Transfer van het Jaar 2024 lijkt half februari al bekend. We zien hier niet iemand snel nog overheen gaan.

Isabelle Dacz is benoemd tot Group CEO van Publicis Groupe Nederland. In haar rol zal zij per 1 april verantwoordelijk zijn voor de organisatie, inclusief de media-, pr/influence- en datacapaciteiten onder leiding van Marc Verschoor en de sociale content- en productieactiviteiten onder het Boomerang-merk, onder leiding van Bo The. Dacz zal ook samenwerken met LE PUB in Amsterdam.

Ze krijgt de taak om de groei op de markt te versnellen, de bestaande capaciteiten te ontwikkelen en nieuwe producten en diensten te ontwikkelen, evenals het creëren van een hub voor internationale klanten. Dacz zal rapporteren aan Demet Ikiler, CEO van Publicis Groupe EMEA. Als lid van de EMEA ComEx zal Dacz samenwerken met de rest van het EMEA-leiderschapsteam, onder leiding van Ikiler, om de connectiviteit en capaciteiten voor klanten te versterken en nieuwe kansen te creëren voor talent bij Publicis Groupe Nederland

Dacz komt van Wavemaker Nederland, waar ze bijna acht jaar CEO was. Ze heeft meer dan twee decennia ervaring, waarin ze heeft samengewerkt met lokale en wereldwijde klanten. Ze heeft alle belangrijke brancheprijzen gewonnen en heeft zitting gehad in meerdere jury's, waaronder Cannes Lions en de Effies. Voordat ze bij Wavemaker kwam, was ze managing director bij MEC, waar ze 12 jaar heeft gewerkt. Hiervoor was ze mediadirecteur bij Starcom na drie jaar bij Leo Burnett Nederland als mediaplanner. Dacz begon haar carrière in Frankrijk bij omroep Europe 1.

Demet Ikiler: "Isabelle is een ervaren senior leider wiens begrip van de industrie in Nederland ongeëvenaard is. Haar ervaring, gekoppeld aan haar passie voor data en technologie, maken haar de ideale persoon om de transformatie van Publicis in Nederland voort te zetten. Bovendien heeft Isabelle een reputatie als een meelevende en inspirerende leider met aanstekelijke energie, en ik kijk ernaar uit om met haar samen te werken om de groei te versnellen voor onze klanten en onze mensen in deze belangrijke markt."

Isabelle Dacz: "Ik ben verheugd om bij Publicis Groupe en zijn team van vooruitstrevende individuen aan te sluiten. Mijn belangrijkste doel is om het succes van de groep in Nederland verder uit te breiden, en een aanzienlijke impact te creëren voor onze klanten en ons team. Ik kijk er naar uit om groei te stimuleren en een verschil te maken."

Na vijf jaar heeft Jacco ter Schegget besloten om af te treden en zal bij Publicis Groupe blijven tot eind maart om een soepele overgang naar Dacz te faciliteren.

Demet Ikiler: "Ik wil Jacco bedanken voor zijn strategisch leiderschap en de innovatie die hij heeft geleid voor onze klanten en ons talent in Nederland. Hij heeft een formidabel leiderschapsteam opgebouwd dat opmerkelijk succes heeft behaald, met Marc en Bo aan het roer. Ik wens hem het allerbeste."

Jacco ter Schegget voegt eraan toe: "Met sterk leiderschap in Nederland en België en de nieuwe toevoeging van Isabelle, ben ik ervan overtuigd dat Publicis zijn opwaartse koers zal voortzetten. Ik zal voor jullie juichen, team! In de komende periode zal ik samenwerken met het leiderschapsteam om een naadloze overgang te waarborgen. Daarna ga ik een nieuwe uitdaging aan op het snijvlak van digitaal/technologie en creativiteit."

www.publicisgroupe.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

Publicis Groupe viert 100 jaar met AI-film over veerkracht

04-12-2025 | 14:09:27
Onder leiding van Publicis Conseil vertelt de productie A Lion Never Gives Up het verhaal van een eeuw vol transformatie, vastberadenheid en heruitvinding, van de oprichting in Montmartre tot de opkomst van kunstmatige intelligentie.

Publicis Groupe helpt MediaMarkt aan sterk werkgeversmerk

02-12-2025 | 10:03:30
Onder de pay-off Dát is nou MediaMarkt laat de organisatie zien hoe het echt is om er te werken.

Mondelez investeert 40 miljoen in AI voor marketingefficiëntie

27-10-2025 | 14:03:00
Snacksproducent Mondelez investeert meer dan 40 miljoen dollar in een AI-tool die de kosten voor reclameproductie met 30 tot 50 procent moet verlagen.

Heineken en LePub spelen met AI-vriendschap

21-10-2025 | 11:46:00
De bierbrouwer zet het contrast neer tussen kunstmatige verbondenheid en het merkstandpunt dat échte vrienden ontstaan aan een échte bar met een echt bier.

Deepti Velury CEO Global Production bij Publicis Groupe

06-10-2025 | 10:40:03
In deze rol gaat Velury leidinggeven aan de contentstudio’s, internationale productiehubs en AI-platforms van het bedrijf


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Happy Horizon lanceert AI Optimizer voor AI-vindbaarheid

16-12-2025 | 10:57:19
Een geïntegreerde dienst die organisaties helpt vindbaar en relevant te blijven in de snel veranderende wereld van AI-gedreven zoekresultaten.

Dentsu Creative tekent voor eindejaarsfilm Rabobank

15-12-2025 | 16:13:14
Centraal staat de rol die de bank speelt op dagelijkse momenten die voor klanten van belang zijn.

Rebranding van Whello krijgt vorm via eigen merchandise

15-12-2025 | 12:01:51
De kledinglijn met abstracte designs maakt het merkverhaal zichtbaar op de werkvloer en versterkt het werkgeversmerk.

NOISE kiest user-generated aanpak in vuurwerkcampagne

15-12-2025 | 11:27:00
NOISE maakt onderdeel uit van het Only-netwerk en bestaat deze maand 20 jaar.

[Vacatures] Key Agency zoekt een Community Manager / Webcare Agent

15-12-2025 | 09:23:00
Key Agency is per direct op zoek naar een Community Manager / Webcare Agent - 5-15 uur per week - Remote
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.