Invasie voor Nederlandse bioscooprelease internationaal verkocht

De actiefilm Invasie is voor zijn Nederland release – op 11 april 2024 – verkocht aan meerdere landen. Invasie zal na de Nederlandse release ook in de Verenigde Staten, Japan, Taiwan, Zuid-Korea, Spanje, Italië, Polen en Duitsland worden uitgebracht. Regisseur Bobby Boermans boekte eerder internationale successen met de tv- series Mocro Maffia en Het Gouden Uur. Storytellers en Boermans werkten eerder samen met de Koninklijke Luchtmacht aan de serie Hoogvliegers. De film Invasie werd in samenwerking met Koninklijke Marine gemaakt die de opnames logistiek en materieel ondersteunde.

Studio Canal (onderdeel van Canal+/Vivendi) vertoonde Invasie tijdens de European Film Market in Berlijn waar de film enthousiast werd ontvangen en waar meerdere deals uit voortvloeiden. Dutch FilmWorks en Storytellers zijn blij dat de commerciële kwaliteiten van Invasie al door internationale kopers worden gezien. Ook distributeur Dutch FilmWorks is onderdeel van Canal+/Vivendi. 

Invasie

Na de succesvolle series Mocro Maffia, Het Gouden Uur en Hoogvliegers tekent Bobby Boermans voor de regie van de actiefilm Invasie. Vanuit het niets worden Curaçao en Aruba aangevallen door een dictatoriaal buurland. Politiek Den Haag is verbijsterd. Wanneer het conflict in snel tempo escaleert, moeten drie jonge mariniers het verschil zien te maken. Al snel ligt ook de kazerne op Aruba onder vuur en gaat het luchtruim op slot, terwijl de Nederlandse ambassadeur nog geëvacueerd moet worden uit vijandelijk gebied. De reddingsmissie van de kersverse mariniers wordt daardoor een race tegen de klok.

Hoofdrollen: Tarikh Janssen, Jasha Rudge, Ortál Vriend, Gijs Blom, Gijs Scholten van Aschat, Raymond Thiry en Fedja van Huêt.

Scenario

Philip Delmaar en Lucas de Waard schreven het scenario, naar een idee van Errol Nayci (Storytellers). De film is tot stand gekomen door bijdragen van het Abraham Tuschinski Fonds en de Netherlands Film Production Incentive. Dutch FilmWorks brengt de film 11 april in de Nederlandse bioscopen.

www.dfw.nl

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Happy Horizon lanceert AI Optimizer voor AI-vindbaarheid

16-12-2025 | 10:57:19
Een geïntegreerde dienst die organisaties helpt vindbaar en relevant te blijven in de snel veranderende wereld van AI-gedreven zoekresultaten.

Dentsu Creative tekent voor eindejaarsfilm Rabobank

15-12-2025 | 16:13:14
Centraal staat de rol die de bank speelt op dagelijkse momenten die voor klanten van belang zijn.

Rebranding van Whello krijgt vorm via eigen merchandise

15-12-2025 | 12:01:51
De kledinglijn met abstracte designs maakt het merkverhaal zichtbaar op de werkvloer en versterkt het werkgeversmerk.

NOISE kiest user-generated aanpak in vuurwerkcampagne

15-12-2025 | 11:27:00
NOISE maakt onderdeel uit van het Only-netwerk en bestaat deze maand 20 jaar.

[Vacatures] Key Agency zoekt een Community Manager / Webcare Agent

15-12-2025 | 09:23:00
Key Agency is per direct op zoek naar een Community Manager / Webcare Agent - 5-15 uur per week - Remote
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.