
[Interview] Siebren Hazelhoff Roelfzema over Streamwijzer
Marketing Report houdt een serie interviews met sites die aangesloten zijn bij Azerion. Vandaag spreken we Siebren Hazelhoff Roelfzema, oprichter van Banli Media, over zijn site Streamwijzer.
Hallo Siebren, kun je Streamwijzer introduceren?
Streamwijzer is een nieuws- en tipwebsite over alles wat met streamen te maken heeft. Je vindt er het laatste nieuws over de leukste films, series, podcasts, sportuitzendingen, tv-programma’s, concerten en nog veel meer.
Wat is jouw rol bij jullie bedrijf?
Ik ben de oprichter van Streamwijzer en vervul inmiddels in ons team de rol van hoofdredacteur. Daardoor kun je mij het beste zien als de vliegende keep binnen de redactie. Zo hebben we iemand in ons team die zich volledig stort op films en series, terwijl een ander alles weet over sport en nog iemand zich specifiek richt op het schrijven van recensies. Ik verzorg de eindredactie en spring bij waar en wanneer nodig.
Wie zijn jullie bezoekers en is dit door de jaren heen veranderd?
Onze bezoekers zijn heel divers, zo blijkt uit de cijfers. Je vindt bij Streamwijzer zowel mannen als vrouwen en zowel jongeren als ouderen, allemaal met uiteenlopende interesses. Dit komt doordat we zo veel verschillende aspecten van streaming behandelen. Horrorfans kunnen er enge kijktips vinden, voetballiefhebbers lezen alles over de wedstrijden van hun favoriete club en podcastluisteraars checken het laatste nieuws over toffe nieuwe producties. Onze bezoekers bewegen dus mee met hetgeen wat op dat moment in trek is en met de onderwerpen waar wij over kiezen te schrijven.
Welke invloed hebben de coronajaren gehad op jullie operatie?
In de eerste jaren van Streamwijzer had ik nog een baan ernaast, maar vanaf maart 2020 explodeerden de bezoekersaantallen. Iedereen zat thuis voor de televisie en wilde van alles weten over wat er te zien was op de streamingdiensten. Ik besloot te stoppen met mijn baan en fulltime met Streamwijzer aan de slag te gaan. Dat bleek een uitstekende keuze, want die piek in bezoekersaantallen bleek slechts een voorbode voor de stijgende lijn die erna nog zou volgen.
Wat maakt Streamwijzer en je andere sites interessant voor adverteerders?
Aan de ene kant ontvangen we een niche van bezoekers die graag van alles wil streamen en bereid is daarvoor te betalen met een eenmalige transactie of in abonnementsvorm. Er is dus een heel duidelijk interessegebied binnen de entertainmentsector. Aan de andere kant bestaat deze niche ook weer uit verschillende subcategorieën van mensen die een bepaald genre of type van bijvoorbeeld films, series, sport of podcasts willen streamen. Hierdoor hebben wij een verscheidenheid aan relevante bezoekersgroepen die heel specifiek te bereiken zijn.
Hoe kijk je aan tegen branded content, wat doe je wel en wat doe je niet?
Branded content is welkom bij Streamwijzer, maar enkel wanneer er een interessant haakje met streamen is. Daarnaast blijft de redactie altijd bij onszelf om te verzekeren dat een artikel bij de rest van onze content past.
Welke soorten van adverteren zijn mogelijk op de websites en zijn er ook zaken waar jullie juist niet aan meewerken?
We bieden bannerposities aan op onze website, maar niet in overmaat. Dit ten behoeve van de gebruiksvriendelijkheid, want de ervaring van onze bezoekers staat voorop. Daarnaast hebben we samenwerkingen op het gebied van branded content en affiliate marketing. We werken niet mee aan zaken die wij onethisch achten.
Hoe verloopt de samenwerking met Azerion?
Inmiddels werken we al een tijd samen met Azerion en we ervaren dit partnership als transparant, informeel en innovatief. Azerion denkt met ons mee over het optimaliseren van inkomsten, zonder dat de gebruikservaring hieronder lijdt. Daar zijn we erg tevreden mee.
Wat kunnen we de komende tijd van jullie verwachten?
Streamwijzer groeit hard, zowel in bezoekersaantallen als in samenstelling van de redactie. Hoe meer mensen wij blij kunnen maken met onze content, hoe meer artikelen we in ruil daarvoor ook weer kunnen produceren. Daarom blijven we uitbreiden naar verschillende topics die met streaming te maken hebben, verkennen we nieuwe social media-platforms en breiden we onze aanwezigheid over de grens uit.
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
GroupM onderzoekt impact van advertenties in gaming
Azerion publiceert de Azerion Monitor 2024
[Vacatures] Azerion zoekt een Senior Account Manager
Adswag lanceert Dynamic Branded Content platform met Azerion als eerste partner
[Vacancy] Azerion has a position for Financial Consolidation Specialist
Gepubliceerd door: Saskia van Weert