
[Interview] Jordi Kuijlenburg over EEN Media Publishing
Jordi Kuijlenburg, samen met Georgios Petropoulos (Managing Director van EEN Media Group), medeoprichter van EEN Media Publishing, de online uitgeeftak van EEN Media die zich richt op digital storytelling voor vrouwen. We spreken hem over EEN Media Publishing, de vrouwelijke doelgroep, branded content en meer.
Kun je uitleggen wat EEN Media Publishing is en wat jullie doen?
Bij EEN Media Publishing beheren we diverse online blogplatformen en bijbehorende socialmediakanalen binnen het lifestylesegment. Daarnaast werken we nauw samen met gerenommeerde online en offline magazines en platforms om onze impact te vergroten.
Voor ons klantenportfolio bieden we maatwerkoplossingen via zowel onze eigen platformen als platformen die niet in ons beheer zijn. Samen met onze klanten formuleren we heldere doelstellingen en ontwikkelen we een strategisch plan van aanpak. We selecteren de meest geschikte kanalen om deze doelen te realiseren. Of het nu gaat om het vergroten van bereik, het versterken van de merkidentiteit, het stimuleren van sales of het verbeteren van de organische zichtbaarheid in zoekmachines zoals Google, wij zorgen voor een aanpak die resultaat oplevert.
EEN Media Group bestaat sinds 2007. Kun je iets vertellen over hoe EEN Media Publishing is ontstaan?
EEN Media Publishing is ontstaan uit een fusie tussen de platformen van EEN Media Group (waaronder ZE.nl, Trendalert.nl en Welke.nl) en Wire Up Media (zoals Vrouwblog.nl, Meidenblog.nl en Modeblog.nl).
Beide portfolio\u2019s richten zich op het lifestylesegment met een vrouwelijke doelgroep, wat zorgde voor een perfecte match. In 2022 is besloten om alle platformen onder \u00e9\u00e9n organisatie samen te brengen. Hiermee hebben we niet alleen de kennis en expertise gecentraliseerd, maar kunnen we onze klanten ook beter bedienen met de gecombineerde kracht van beide bedrijven.
Jullie richten je uitsluitend op de vrouwelijke doelgroep van 14 tot 49 jaar. Waarom deze focus?
Deze focus is de afgelopen 15 jaar op organische wijze ontstaan. Daarnaast denken wij dat dit de meest interessante doelgroep is qua online activiteit en koppeling met relevante merken.
Hoe werken jullie met branded content, welke mogelijkheden biedt dat voor merken en hoe is het onderscheid voor lezers te zien?
De kanalen van EEN Media Publishing bereiken gezamenlijk maandelijks miljoenen vrouwen in Nederland. Dit maakt onze platformen aantrekkelijk voor klanten die willen werken aan hun reputatie en merkbekendheid. We bieden diverse mogelijkheden, zoals branded content op onze websites, socialmediakanalen en nieuwsbrieven.
Dankzij onze heldere doelgroep kunnen klanten via onze kanalen zeer gericht de juiste mensen bereiken met hun branded content. We meten de resultaten van campagnes nauwkeurig en werken vaak met Quality Views (weergaven waarbij een bezoeker minimaal 15 seconden op een stuk branded content doorbrengt). Omdat we overtuigd zijn van de kracht van onze platformen, bieden we klanten de optie om af te rekenen per Quality View. Dit verlaagt het risico aanzienlijk in vergelijking met de hoge fixed fees die veel andere platformen hanteren.
Branded content is commerci\u00ebler dan onze organische content, maar we zorgen altijd voor een goede match tussen adverteerders en onze platformen. Hierdoor worden artikelen beter gelezen en bereiken ze een groter publiek, wat bijdraagt aan het behalen van de gestelde doelen.
Hoe controleren jullie bereik en hoe weten merken dat ze een echte ROI behalen via jullie?
We gebruiken tools zoals Google Analytics en socialmediastatistieken om views, engagement en demografie te meten. Met Quality Views zorgen we ervoor dat alleen waardevolle weergaven meetellen.
Als de doelstelling is om verkopen te realiseren, kunnen we unieke kortingscodes delen en achteraf analyseren hoeveel omzet er is gegenereerd via deze codes.
Welke sites maken jullie precies en wat onderscheidt deze websites?
Bijna al onze websites bevinden zich in het lifestylesegment en richten zich op vrouwen tussen de 18 en 49 jaar. We beheren diverse sites die perfect aansluiten bij de interesses van deze doelgroep. Onze website met het grootste bereik is ZE.nl, opgericht ongeveer 20 jaar geleden. Hier richten we ons voornamelijk op reality en delen we actuele nieuwtjes over BN\u2019ers, tv-programma\u2019s en realitysterren.
Wat ons onderscheidt, is dat we ons eigen onderzoek uitvoeren en de bevindingen van onze redactrices delen. Hierdoor hebben we een sterke autoriteit opgebouwd en ontvangen we veel verkeer via sociale kanalen, Google Nieuws en Google Discover.
Jullie verkopen ook branded content voor derden via jullie advertentienetwerk. Hoe gaat dat en met welke partijen werken jullie samen?
We werken steeds vaker samen met online magazines en platforms die niet in ons beheer zijn. Dit doen we om onze klanten breder te servicen en ons netwerk uit te breiden. Deze samenwerkingen genereren niet alleen meer bereik, maar dragen ook bij aan de SEO-doelstellingen van onze klanten. Linkbuilding \u2013 het verkrijgen van verwijzingen vanaf externe domeinen \u2013 is hierin een belangrijke activiteit.
Om ons klantportfolio optimaal te blijven bedienen, zoeken we continu naar nieuwe samenwerkingen met autoritaire platforms binnen onze branche. Bij linkbuilding draait het om backlinks van sterke, unieke domeinen. Inmiddels werken we samen met meer dan 100 bekende titels.
Hoe werken jullie samen met andere onderdelen van EEN Media Group (Femmefab, Draft Digital en EEN Media)?
Omdat we een kantoor delen in De Hallen in Amsterdam-West, maken we optimaal gebruik van elkaars kennis en expertise. Dit stelt ons in staat om elkaar te raadplegen bij vraagstukken over online marketing en om klanten nog beter van dienst te zijn. Door onze kennis en netwerken te combineren, bieden we effectieve oplossingen.
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
FD: overname RTL Nederland door DPG Media bijna rond bij ACM
Alpine A290 GTS wint Autovisie EV Supertest 2025
JFK 112: interview met Barry Atsma en Jurre Geluk
Willem Sijthoff stapt op als CEO bij Sijthoff Media
DPG Media 2024: omzetgroei, resultaat NL blijft achter
Gepubliceerd door: David de Jong