
[Interview] Bouke Lukkien: Lukkien maakt content die we toespitsen op land en kijker
Bouke Lukkien is CEO van Lukkien, het creatieve productiehuis uit Ede dat allerlei vormen van content maakt. Van tv-commercials tot augmented reality en van CGI-uitingen tot apps. Bij Nederlands MediaNetwerkTV vertelt hij over zijn bedrijf en hoe ze content maken die geschikt is voor verschillende markten.
Bouke Lukkien: “We werken zowel rechtstreeks voor klanten als voor bureaus, waarbij we ook een grote toename zien. We maken veel voor merken rondom Philips, zoals Philips Personal Health, zelf maar ook Signify. Voor hen produceren we wat zij foundational assets noemen, dus is alle content die wij wereldwijd gebruiken voor hun online retailers. We gaan van ad hoc-werken naar structureel werken, ook internationaal.”
“Een jaar of vijf geleden hoorden we dat de helft van de content die we maakten, helemaal niet gebruikt werd in andere landen. Dat zat bloed, zweet en tranen in, dus dat vonden we zonde. De content bleek teveel een compromis te zijn. Er werd bijvoorbeeld één uiting gemaakt voor het Midden- en Verre Oosten. Inmiddels zijn we veel meer aan het personificeren geslagen met bijvoorbeeld een andere cast en styling voor de verschillende landen. Denk aan settings met huizen die lijken op die in China, vanuit Nederland.”
Bouke vertelt onder meer over de veranderde technieken door de jaren heen, het toepassen van Hollywood-technieken in speelfilms, samenwerken met bekende regisseurs en virtual settings.
Kijk dit boeiende interview hier:

Lukkien produceert content sinds 1972. Van hoogwaardige ATL-afbeeldingen en films tot sociale verhalen en merkfilms. Ongeacht de bron, ongeacht de benodigde output ... we kunnen het maken. Onze omvang en ervaring maken ons de ideale partner voor grootschalige e-commerce en productie van sociale activa in fotografie, film en CGI. Wat is jouw uitdaging? Kom maar op!
Lees ook:
Lukkien produceert Jumbo’s Ongelofelijk Oranje Minuutjes voor Ad Alliance
Lukkien ontwikkelt websites Sportfondsen Nederland
Lukkien produceert Gezonde Generatie content voor 2Basics
Lukkien maakt introductiecampagne van Gazelle No. 1
Lukkien bouwt Amsterdam Bike City Platform
Lukkien produceert eerste tv-commercieal Fijn Wonen voor Junction
Cheil & Lukkien produceren Live Commerce voor Samsung








Nederlands MediaNetwerk TV is powered by Quadia

In de digitale wereld kan videocontent niet zonder technologie en technologie niet zonder goede content is onze overtuiging. Alleen de combinatie met een forse dosis creativiteit zorgt voor vuurwerk.
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
Bob Koigi: De toekomst van tv-metingen ligt in big data
Closed on Monday toont avontuur met De Koffiejongens
[Vacatures] TBWA zoekt een Brand Coordinator (NL)
Johan van der Zanden: Jeroen past perfect bij ons merk
Jeroen van Koningsbrugge supermarktmanager Daan Albert Heijn
Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert