
De best mogelijke data om campagnes optimaal uit te voeren
[Interview] Arthur Zwamborn over The New Horizon
Arthur Zwamborn is Chief Operational Officer en dataspecialist bij The New Horizon, een onafhankelijke specialist in datagedreven tooling. Marketing Report spreekt hem.
Kun je The New Horizon introduceren?
Onze producten worden vooral gebruikt door de media-, retail- en cultuursector. Onze tooling heeft een primaire focus. Dat is het bieden van inzichten in klanten en doelgroepen en het bepalen van je ideale campagne- of verzorgingsgebied.
Ons belangrijkste product is het dataplatform Cäsar. Het platform bevat veel data en functionaliteit. Door een gebruiksklaar en compleet platform aan te bieden, kunnen onze gebruikers direct aan de slag. Het platform stelt je in staat om doelgroepinformatie, points of interest, media en zelfs eigen klantdata in een handomdraai te koppelen. Uiteraard met het doel om razendsnel de meest krachtige selecties te maken. Met als resultaat een optimalisatie van het campagne- of verzorgingsgebied.
Het platform brengt feitelijk drie gebruikersgroepen bij elkaar. Als eerste zijn dat de dataleveranciers. Zij stellen hun data ter beschikking als selectiemechaniek. Wij zijn dus geen reseller van deze data. Als tweede groep hebben we de mediapublishers. Zij stellen hun netwerk ter beschikking zodat er media-inventory gekoppeld kan worden. Het geeft antwoord op de vraag welke hoeveelheden en soorten media er aanwezig zijn binnen de selectie die wordt gemaakt. En de onmisbare derde groep zijn de eindgebruikers. Dat zijn bureaus, retailers, culturele instellingen en in veel gevallen ook de publishers zelf. Zij plannen bijvoorbeeld op hun eigen netwerk en hebben Cäsar in huis voor de salesafdeling.
Voorbeelden van de beschikbare inventory zijn out-of-home-locaties, ongeadresseerd drukwerk, huis-aan-huistitels en diverse digital en social media.
Bij The New Horizon voorzien we onze klanten van de best mogelijke data en eindproducten om campagnes, hoe klein of groot dan ook, zo optimaal mogelijk in te richten en uit te voeren.
Wat zijn de belangrijkste assets van The New Horizon?
Dat is onze onafhankelijke positie in combinatie met de krachtige tooling die we bieden. In het geval van ons product Cäsar is dat, dat we geen belang hebben bij de mediabesteding die met behulp van Cäsar wordt behaald. We rekenen geen techfees over omzet. We hebben een heel zuiver licentiemodel. Er kan geen conflict ontstaan met exploitanten omdat we het netwerk juist ter beschikking stellen aan de eindgebruiker en niet voor eigen doeleinden inzetten. Wij kopen niets in. En we stellen data van derden ter beschikking binnen ons dataloket. Dat wil zeggen dat de meeste data op basis van behoefte afgenomen wordt. Dat is dus iets wat de gebruiker bepaalt en niet wij.
Onze andere online producten Selectieshop en Profielshop zijn voor de ervaren marketeers. Daarbij is Profielshop bedoeld voor iedereen die verlegen zit om een analyse van zijn klanten. Profielshop biedt praktische en kwalitatieve klantinzichten door middel van een overzichtelijke rapportage. Selectieshop is er voor wie een kwalitatief adressenbestand samen wil stellen voor zijn direct-mailcampagne.
Welke zaken staan er dit jaar bij jullie op de agenda?
Nog meer inzichten bieden die onze gebruikers gaan helpen kwalitatieve selecties te maken binnen Cäsar. Maar ook het efficiënter inrichten van de gekoppelde media. Dat moet beter worden geautomatiseerd anno 2025. Dan denk ik aan meer realtime koppelingen met exploitanten. Dat is bedoeld om een zo actueel mogelijk beeld neer te zetten van de beschikbare media. We zullen dus een dashboardfunctionaliteit erbij gaan krijgen in Cäsar.
Daarnaast zijn we ook bezig om te kijken naar een koppeling met onze andere producten binnen Cäsar. Dat zal geen consequenties hebben voor de werking van het platform, maar het biedt wel veel meer perspectief om onze andere producten ook binnen Cäsar aan te bieden en te kunnen gebruiken.
Hoe dan ook, werk aan de winkel dit jaar!
Waar zijn jullie al goed in en willen jullie nog beter in worden?
We zijn er heel goed in om dichtbij onszelf te blijven. Dat betekent dat we nog steeds heel veel liefde, tijd en aandacht in het product stoppen en aan onze klanten geven. De klant blij maken is het mooiste wat er is. Voorwaarde is natuurlijk wel dat je product klopt en in orde is. Eigenlijk zijn we stiekem nog steeds ambachtslieden.
We hebben echt mooie, toffe en goedwerkende producten. Ze werken, ze draaien en zijn zo gemaakt dat we goed kunnen opschalen waar nodig. We hebben altijd goed geluisterd naar onze klanten. Daar zijn onze producten ook op gebaseerd. Niet op wat we zelf lollig vinden om te maken. Los natuurlijk van het gedachtegoed dat we in onze producten stoppen. Er zit altijd iets van jezelf in.
Misschien moeten we ons iets meer gaan bekommeren om de grote getallen, maar dat zou voor mij persoonlijk een nieuwe stap zijn.
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
Gepubliceerd door: Bas Vlugt